گاز رایگان برای کم مصرف ها

به گزارش ابزار ایرانی، مدیرعامل شرکت گاز مازندران از رایگان شدن بهای گاز برای مشترکان کم مصرف اطلاع داد.

گاز رایگان برای کم مصرف ها

مایلی رستمی مدیرعامل شرکت گاز مازندران گفت: مشترکانی که در سال 1401 از یک مقداری پایین تر گاز مصرف نمایند قبض آن ها رایگان محاسبه خواهد شد.

او اضافه کرد:این بسته های تشویقی در مشترکان زیر پوشش کمیته امداد، بهزیستی و مدارس ویژه تر خواهد بود و اگر مقدار مصرف آن ها در سه پله اول قرار بگیرد هزینه گاز آنها رایگان است

مدیرعامل شرکت گاز مازندران گفت: گاز مشترکان مازندرانی پارسال قطع نشده بود و سال جاری نیز تا به امروز جریان گاز قطع نشده است.

مایلی رستمی گفت: مصرف گاز استان سال جاری در مقایسه با مدت مشابه پارسال درصدی کاهش داشت که نشان از صرفه جویی مردم است اما نسبت به ماه گذشته مصرف گاز استان 2 برابر شده است.

یک میلیون و 800 مشترک خانگی و حدود 2 هزار و 500 مشترک صنعتی در استان وجود دارند.

بر اساس مصوبه دولت در ایام سرد سال، مشترکان اگر در هر ماه کمتر از 200 متر مکعب گاز مصرف نمایند، از تخفیف 100 درصدی بهره مند خواهند شد.

بر اساس این مصوبه مصرف نمایندگان اگر مصرف گاز را به نسبت سال های 96 و 97 حدود 10 درصد کاهش دهند، گاز بهای آن ها با 15 درصد تخفیف محاسبه خواهد شد.

بخاری های موجود در بازار هر 10 ساعت حدود 6 مترمکعب گاز مصرف می نمایند که با خاموش کردن یک بخاری روزانه تا 240 مترمکعب می توان صرفه جویی کرد و کاهش 2 درجه ای دمای محیط نیز سبب صرفه جویی 6 درصدی گاز طبیعی در سامانه های پکیج مشترکان می گردد.

استفاده از پوشش گرم در منزل، استفاده نکردن از شومینه به علت بازدهی پایین، نصب پرده بر روی پنجره ها ، خاموش کردن وسایل گرمایشی اتاق های بدون استفاده، نصب درزگیر در پنجره ها و درها، عایق بندی لوله های آب گرم رادیاتور و بستن خروجی کانال های کولر از راهکارهای کاهش مصرف گاز در بخش خانگی است.

ابزار ایرانی مازندران ساری

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "گاز رایگان برای کم مصرف ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گاز رایگان برای کم مصرف ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید