جاذبه های گردشگری فنلاند

به گزارش ابزار ایرانی، فنلاند کشوری زیبا در شمال اروپاست که مرکز فنلاند، شهر هلسینکی بوده و در همسایگی کشورهای روسیه، نروژ و سوئد قرار گرفته است. هلسینکی که یک شبه جزیره به همراه جزایر اطرافش است، یکی از زیباترین و تاریخی ترین شهرهای اروپا می باشد. قلعه دریایی سومن لینا،موزهای گوناگون، پارک های ملی، حیات وحش بی نظیر، پیست های اسکی متنوع و معماری زیبا از اصلی ترین جاذبه های گردشگری کشور فنلاند می باشند.

جاذبه های گردشگری فنلاند

جاذبه های فنلاند شامل طبیعت بکر و آثار ساخته دست انسان می باشد و سالانه خیل عظیمی از گردشگران را به سمت خود جذب می نماید. این کشور نزدیک به 5.4 میلیون نفر جمعیت دارد که نزدیک به 90 درصد آنها به زبان فنلاندی و بقیه به زبان سوئدی صحبت می نمایند. نام فارسی این کشور یعنی فنلاند از نام این کشور در زبان فرانسه گرفته شده است و در زبان فنلاندی نام این کشور سومی (Suomi) می باشد.

دریاچه ها که از جاذبه های فنلاند می باشند، حدودا ده درصد از مساحت این کشور را پوشش می دهند، به همین علت به آن کشور هزار دریاچه نیز می گویند. فنلاند یکی از شمالی ترین کشورهای دنیاست. به همین علت شاهد تابستان های گرم و بسیار کوتاه و زمستان های سرد و بلند است. در استان لاپلند که در شمال این کشور قرار گرفته است، در زمستان دو ماه طلوع خورشید و در تابستان دو ماه غروب خورشید را نمی بینند. این ویژگی را می توان از برجسته ترین جاذبه های توریستی فنلاند برشمرد که برای مسافران بسیار مجذوب کننده است.

اقتصاد فنلاند بر پایه صادرات بنا شده است و مهمترین محصولاتی که صادر می نماید شامل کاغذ، خمیر کاغذ، ماشین آلات صنعتی، الوار، مواد شیمیایی و آهن آلات می باشد.

دهکده بابانوئل، میدان بازار، موزه هنر کیاسما، پارک لینانماکی، استگاه مرکزی راه آهن هلسینکی، پیست اسکی له وی، بنای یادبود سیبلیوس و پارک ملی نوکسیو بخشی از جاذبه های کشور فنلاند هستند که می توانید از آنها تماشا کنید.

حال که می دانید فنلاند کجاست اطلاعاتی مختصر در خصوص این کشور را در ذیل مشاهده نمایید:

زبان رسمی: فنلاندی، سوئدی

مذهب: مسیحی

نوع حکومت: جمهوری (سوسیالیستی)

جمعیت: حدود 5 میلیون و 500 هزار نفر

مساحت: 338،145 کیلومتر مربع

واحد پول: یورو

€ 1 = 1.1$

پیش شماره: +358

اختلاف زمانی با ایران: یک ساعت و نیم جلوتر

ویزا: احتیاج به ویزا دارد

برای مشاهده اطلاعاتی در خصوص جاذبه های شهرهای کشور فنلاند بر روی نام آن ها در ذیل کلیک نمایید:

  • جاذبه های گردشگری هلسینکی فنلاند

منبع: ای نشات

به "جاذبه های گردشگری فنلاند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جاذبه های گردشگری فنلاند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید