10 مقصد عالی برای سفر به اروپا در تابستان 2021

به گزارش ابزار ایرانی، هر ساله، صدها هزار نفر از 190 کشور در سراسر دنیا برای مسافرت های خود، بهترین مقصد یعنی اروپا را برای سفر و تفریح انتخاب می نمایند. در شرایط پاندمی کووید-19 مسافرت و گردشگری بسیار کمرنگ شد، اما کم کم با فراگیر شدن واکسیناسیون در بیشتر کشور های اروپایی، بسیاری از آنها با اعمال قوانین جدیدی، از جمله واکسینه بودن مسافران یا دارا بودن تست کرونای منفی اجازه سفر و ورود به کشورهای مختلف را دارند. اکنون این امید بوجود آمده که با از راه رسیدن واکسن های مختلف و شروع واکسیناسیون عمومی در بسیاری از کشورها، بتوان بار دیگر برای سفرهای تابستانی برنامه ریزی کرد. به همین منظور در این مقاله از مجله گردشگری خبرنگاران بهترین شهرها و جزایر اروپایی برای مسافرت در تابستان 2021 کجاهاست؟ را آنالیز خواهیم کرد، با ما در ادامه همراه باشید.

10 مقصد عالی برای سفر به اروپا در تابستان 2021

1-براگا ، پرتغال

براگا پرتغال یکی از بهترین مقاصد اروپایی برای سفر در تابستان سال 2021 است. براگا چیزی برای ارائه برای هر یک از ما دارد. این شهر زیبا دوستداران تاریخ و معماری را مجذوب خود خواهد نمود. براگا همچنین یک مکان دیدنی برای شکموها، علاقمندان به خرید (با داشتن یکی از عظیمترین مراکز خرید و طیف گسترده ای از فروشگاه های مستقل در مرکز شهر) است. علاوه بر این، براگا با داشتن کلیساهای مجلل ، صومعه ها و عبادتگاه ها ، یکی از مقاصد دیدنی معنوی هم هست. براگا پرتغال یکی از عاشقانه ترین شهرهای اروپا و از شادترین شهرهای جهانست که در بین لیست یکی از بهترین شهرها برای زندگی در جهان است.

اگر نگران کرونا برای سفر به این شهر هستید؟ براگا توسط OECD برای واکنش سریع و ابتکاری مقامات برای جلوگیری از همه گیری با محافظت از آسیب پذیرترین افراد مشغول به کار است. آیا دوست دارید سفر کنید و به دنبال مکانی برای سرمایه گذاری یا اقامت هستید؟ براگا به عنوان بهترین مقصد برای سرمایه گذاری در اروپا شناخته شده است. این شهر همچنین متعهد به گردشگری پایدار است و جز شبکه ای از شهرهایی است که میزان انتشار CO2 در آنها صفر است. براگا، شهر سنت و مدرنیته، شهری سراسر پویایی و شادی، تاریخی، فرهنگی و بهترین مقصد اروپایی برای سال 2021 است. بسیاری از رویدادهای فرهنگی، جلسات عالی در Braga برگذار می شوند. شهری است که در هر زمان از سال می توانید به آن سفر کنید و نهایت لذت را ببرید.

2-رم ، ایتالیا

ده ها سال است که یکی از شهرهای مورد علاقه اروپا برای مسافران از سراسر جهان شهر زیبای رم است. در یک کلام Roma Caput Mundi رم پایتخت جهان است. این شعار از بسیاری جهات درست است. رومی ها برخلاف هر تمدن دیگری مرزهای اروپا را شکل دادند و از نظر فرهنگی غنی ساختند. شهر رم در ایتالیا یکی از دیدنی ترین مناطق تاریخی است که قدمت چند هزار ساله ای را بر خود دارد. این شهر در بخش مرکزی و غربی کشور ایتالیا واقع شده و تقریبا می تواند هر گردشگری و غیر گردشگری دوست دارد تا برای یکبار هم که در میان بنای تاریخی آن و کوچه پس کوچه های دلچسب آن غروب آفتاب را دنبال کند. رم حتی بیش از پاریس یا آتن موزه و مکان تاریخی در فضاهای باز است.

پایتخت ایتالیا مقصدی ایده آل برای یک سفر خانوادگی برای کشف کولوسئوم یا تفریحی عاشقانه برای اعلام عشق در پله های اسپانیا است. هزاران تجربه در رم در انتظار شماست. ایتالیا یکی از آسیب دیده ترین کشورهای اروپا از شیوع ویروس کرونا به شمار می رود. بیش از 25 هزار نفر به دلیل ابتلا به بیماری کووید-19 جان خود را در این کشور از دست دادند. با این حال به نظر می رسد در حالی که موج دوم همه گیری کرونا در بسیاری از مناطق اروپا، از جمله فرانسه بالا می گیرد، ایتالیا با اعمال موازین سخت گیرانه، عملکرد قابل قبولی در رویارویی با این بیماری داشته است.

3-کاواتات ، کرواسی

سال جاری نیز کاواتات (Cavtat) کرواسی در فهرست بهترین مقصدهای اروپایی برای سفر واقع شده است. ترکیبی از خورشید ، دریا ، غذا ، طبیعت ، فرهنگ ، آرامش ، کاواتات دقیقاً همان چیزی است که شما در سال 2021 احتیاج دارید! اگر به دنبال مکانی شگفت انگیز برای مسافرت هستید، کاواتات مقصدی ایده آل برای شماست. در این شهر زیبا بسیاری از مکان ها و تفریحات برای دیدن ، لذت بردن ، تجربه کردن وجود دارد. این شهر بین ساحل آدریاتیک ، دامنه های شرقی رشته کوه های آلپ و دانوب زیبا واقع شده است. کاواتات در اوایل قرن 20 توسط گردشگران اتریشی-مجارستانی کشف شد ، مکان تعطیلات مورد علاقه ثروتمندان بود تا اینکه ساخت هتل های بلند مرتبه در دهه 1980 تغییر نام داد.

هتل های کاواتات

خوشبختانه هتل هایی دور از خط ساحلی نخل ساخته شده اند ، بنابراین این امر به شبه جزیره جنگلی معطر جایی که روستا زمانی تأسیس شده بود آسیب نرساند. در مرکز این شهر بسیاری از کافه ها و رستوران های زیبا پنهان شده است. یک آب نما خیره کننده است که با درختان نخل پوشانده شده سمبل کاواتات است و بسیار شبیه به سنت تروپز توصیف شده است. زندگی در این قسمت از جهان به آرامی می گذرد ، کیفیتی که این مکان را به مکانی مطلوب برای تعطیلات آرام تبدیل نموده است، دور از هیاهوی دوبروونیک بودن آن است. این شهر کوچک و آرام دارای یک حس جادویی و شگفت انگیز است.

به طور خلاصه ، کاواتات به حدی شما را سرگرم می نماید که هیچگاه حوصلتان سر نخواهد رفت. کرواسی از جمله کشورهایی محسوب می گردد که در پایین نگه داشتن سطح ابتلا به ویروس کرونا پیروز بوده است. این کشور آماده استقبال از مسافرانی است که واکسینه شده باشند یا نتیجه تست کرونای آنها منفی باشد. مناطق کاواتات و کناوله در این کشور برای آبهای آبی و غذاهای خارق العاده معروف هستند.

4-فلورانس ، ایتالیا

فلورانس یکی از زیباترین شهرهای جهان و مطمئناً یکی از بهترین مقصدهای سفر به اروپا است. فلورانس در تمام جهان نفوذ داشت و هنوز هم علاقه مندان به هنر و آثار هنری را به خود جلب می نماید. مهد تولد هنرمندان عظیم جهان از جمله دانته ، ماکیاولی ، گالیله بلکه بوتیچلی ، لئوناردو داوینچی و میکل آنژ در فلورانس است. در طول اقامت خود در این شهر از دیدن Cattedrale di Santa Maria del Fiore ، یکی از نمادهای برجسته فلورانس ، غافل نشوید از گالری اوفیزی دیدن نموده و آثار مشهورترین مجسمه سازان جهان یعنی Galleria dellAccademia و میکل آنژ را تحسین کنید: فلورانس همچنین بهشت شکموها هم هست. برای چشیدن طعم واقعی پاستا یا یک پیتزای خوشمزه سری به Mercato Centrale بزنید و همچنین خود را مهمان یک بستنی ایتالیایی اصیل کنید. در اوایل بهار (آوریل تا ژوئن) وقتی گلهای شکوفا می شوند ، در باغ های فوق العاده زیبای Giardino Bardini عاشقانه قدم یزنید و لذت ببرید.

5-سیبیو ، رومانی

سیبیو احتمالاً یکی از زیباترین شهرهای رومانی و یکی دیگر از بهترین مقصدهای سفر تابستانه 2021 به اروپا است. سیبیو در قلب استان معروف و زیبای تاریخی ترانسیلوانیا واقع شده است. یک ترکیب فوق العاده بین تاریخ و روح پر جنب و جوش یک شهر مدرن اروپایی است. این شهر ریشه عمیقی در بیش از 800 سال تاریخ خود دارد ، اما به شدت با حال و ارزشهای اروپایی مرتبط است و همه اینها یک شخصیت منحصر به فرد به شهر سیبیو رومانی داده است. سیبیو ترکیبی ایده آل بین میراث فرهنگی ارزشمند قدمت دار و زندگی شهری اروپایی ، جهان وطنی ، جوان و پویاست. چند سال پیش سیبیو به عنوان پایتخت فرهنگی اروپا شناخته شد.

این شهر جذاب، خانواده ها و همچنین علاقه مندان به تاریخ ، دوستداران معماری ، اینستاگرامرها ، عاشقان غذا و هواداران خرید را به خود جلب خواهد نمود. شما می توانید در مرکز شهر تاریخی و باشکوه قرون وسطایی آن قدم بزنید ، به ثروتهای علمی و تاریخی سیبیو و دیدنی های آن مانند میدان ماره یا پل Lies سر بزنید. سیبیو مقصدی است که در تمام طول سال می توانید به آن سفر کنید. سیبیو در بهار و تابستان عالی است و در کریسمس با بازار کریسمسی که احتمالاً یکی از زیباترین ها در اروپا است جادویی می گردد. از شهر سیبیو به عنوان یکی از بهترین شهرهای رومانی برای زندگی نام برده می گردد.

شهر سیبیو مرکز اقلیت ساکسون یا همان آلمانی ها در رومانی هم هست و دیدن مرکز شهر قرون وسطاییش که عمدتا توسط ساکسون ها ساخته شده جاذبه اصلی شهر است. ساکسون ها در علم و معماری خیلی قوی بودند و به رشد و پیشرفت این منطقه از رومانی خیلی یاری کردند.

6-پاریس ، فرانسه

پاریس همواره پاریس خواهد بود. اتفاقت ، درگیری های اطراف جهان ، کرونا و فرایند هر چه باشد ، پاریس همواره پاریس خواهد بود. درخشان ، سخاوتمند و زیبا! پاریس آن دوستی است که علاقمندیم همواره در کنارمان باشد، کسی که وقتی او را به یک مکان معتبر و گران دعوت می کنیم ، بله می گوید و کسی است که وقتی او را برای لذتهای شیرین کودکی به مکان های ساده می بریم ، باز هم بله می گوید. پاریس شهری باورنکردنی است که از هزاران دهکده کوچک ، محله های فراوان ، مغازه های متعدد ، خیابان های عظیم و کوچه های کوچک جذاب تشکیل شده است. کمتر کسی در جهان با شنیدن نام پاریس به یاد برج ایفل نمی افتد. پاریس شهر قشنگی هاست وگرنه چرا به آن عروس شهرهای جهان می گویند؟ شهری که یکی از مهمترین مقاصد گردشگری در اروپا به حساب می آید و گردشگران زیادی را به تماشای خود می کشاند.

تجربه سفر به یک شهر لوکس

پاریس شهر لوکسی است و با سفر به آن برای روزها و ماه ها خاطره خواهید داشت. شهری که حتی خیابان های آن مثل یک موزه هستند، با قدم در کوچه پس کوچه های پاریس و تماشای کاخ ها، باغ ها و کافه های آن موقع را فراموش می کنید. خوشبختانه در سفر به پاریس شما هیچ نگرانی لازم نیست که بابت اقامتتان داشته باشید چرا که در این شهر هتل های متنوعی در رنج قیمتی متفاوت وجود دارد که می توانید بنابر آنچه که انتظار دارید و بودجه خودتان یکی را انتخاب کنید. توجه داشته باشید که شما از صبح تا شب در خیابان های و تماشای دیدنی های پاریس غرق خواهید بود پس سعی کنید یک هتل متوسط با هزینه اقامت پایین را در مناطق 1 تا 13 این شهر انتخاب کنید تا هزینه کمتری در طول سفرتان به پاریس داشته باشید. از نظر شیوع کرونا پاریس جز شهرهای پرخطر محسوب می گردد اما طبق قوانین جدید اگر کسی از یکی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا، به وسیله هوا یا دریا وارد فرانسه گردد باید جواب آزمایش کرونایش منفی باشد. آزمایش را هم باید در هفتاد و دو ساعت مانده به سفر گرفته باشند.

7-جزیره کفالونیا ، یونان

تابستان سال جاری می توانید در یکی از بهترین مقصدهای اروپایی ، در یکی از زیباترین جزایر یونان تعطیلات خود را بگذرانید. جزیره کفالونیا در جنوب جزایر کورفو و لفکادا واقع شده است و به دلیل وجود ساحل های شنی زیبایش معروف است. در جزیره کفالونیا بازدید از ساحل Myrtos و ساحل Antisamos را از دست ندهید. در این جزیره زیبا، برای دوستداران طبیعت، گردش در دریاچه ملیسانی را توصیه می کنیم که در میان لیست بهترین عجایب طبیعی یونان قرار گرفته است.

ساحل Xi و دهکده ماهیگیری رنگارنگ Asos، ساحل خی به خاطر رنگ باورنکردنی شن و ماسه اش از جاذبه های مشهور این جزیره است. رولان-گاروس ساحلی با

اشن و ماسه نارنجی قرمز ، شبیه زمین های تنیس است. چندین سال است که این ساحل به دلیل کیفیت استثنایی آب های خود ، پرچم آبی را به اهتزاز در آورده است. دهکده ماهیگیری و رنگارنگ باستانی Asos مناسب برای تعطیلات خانوادگی در کفالونیا است. اگر علاقمند به غذا و نوشیدنی های خوشمزه هستید، کفالونیا یک مقصد خوراکی ایده آل برا شماست. پس از اینکه از خوردن غذاهایی با عطر و طعم های سنتی ، نوشیدنی های محلی نفیس ، عسل شگفت انگیز ، روغن بکر لذت بردیذ ، یک شب عاشقانه را با یک قایق بادبانی سنتی چوبی بگذرانید و غروب زیبای خورشید را روی دریا تماشا کنید.

8- کوتور ، مونته نگرو

اگر تابستان سال جاری بیش از هر زمان دیگری قصد دارید به مقصدی رویایی سفر کنید، با قرار دادن کوتور در میان بهترین مقصدهای اروپا این رویا را محقق کنید.

کوتور در کنار حفظ جذابیت و اصالت خود، پیروز شده به یکی از بهترین مقصدهای سفر به اروپا مطرح گردد. شهر کوتور مونته نگرو برای عاشقان طبیعت، علاقمندان به ورزش در فضای باز ، تاریخ ، فرهنگ ، معنویت و همچنین افراد خوش غذا ، اینفلوئنسرها ، خانواده ها ، عاشقان ، کوهنوردان و.. مناسب است. در یک کلام همه کوتور را دوست دارند و شما نیز قطعا آن را دوست خواهید داشت. شهر کوتور مونته نگرو، جواهری در شرق اروپاست.اگر علاقه مند به طبیعت ، هنر ، تاریخ هستید و می خواهید در خصوص میراث فرهنگی و آداب و رسوم غنی این منطقه اطلاعات بیشتری کسب کنید ، از شهر کوتور ، شهر باراک پرست و جزیره بانوی سنگ ها دیدن کنید. برای گذراندن تجربه های فرهنگی ، غذایی ، تاریخی ، ورزشی و همچنین لحظات عاشقانه انتخاب کوتور برای سفر بهترین انتخاب است. کوتور را می توان زیباترین شهر مونته نگرو با ساختمان های قدیمی و زیبایش دانست، شهری که به افسانه های ملوانان و تاجران پر زرق و برقش معروف است. اخیرا دیوار تاریخی شهر کوتور که در شرق cephalofoil و در سایه کوه لوکن (Lovcen) واقع شده است در یونسکو به عنوان اثری ملی و جهانی ثبت شده است

9-دره سوکا ، اسلوونی

دره سوکا اسلوونی توسط کمیسیون اروپا به عنوان یکی از بهترین مقاصد گردشگری پایدار اروپا انتخاب شده است. دره Soca یک مکان طبیعی مناسب برای خانواده ها ، ورزشکاران ، عاشقان است. اگر به دنبال گذران تعطیلات خود در فضایی با طبیعت بکر و زیبا، تنگه ها و آبشارها ، دریاچه و غارها ، رودخانه ها و غذاهای دریایی بی نظیر هستید دره سوکا یک انتخاب ایده آل برای شماست. رودخانه زیبای سونا ، که در دامنه کوه های آلپ جولیان ، در مرز ایتالیا جریان دارد ، دره ای نشاط آور را تراشیده که از زرق و برق دارترین آبهای اروپا برخوردار است.

این منطقه 942 کیلومتر مربع مساحت دارد و به سه قسمت تقسیم می گردد: بووک ، کوبارید و تولمین. طبیعت زیبا این دره آن را به بهشت ورزش های آبی در رودخانه سونسا بدل نموده است. ورزش هایی همچون قایق سواری ، قایق رانی، پاراگلایدرها ، ماهیگیری ، کوه نوردی و دوچرخه سواری کوهستان از جمله آنهاست.

اگر گردشگری در طبیعت برای شما مهم و جذاب است ، اسلوونی در واقع کشوری است که در بالای لیست مقصد های سفر مورد علاقه تان قرار می گیرد. در طول اقامت خود در اسلوونی، بازدید از بوهینج ، یکی دیگر از مقاصد گردشگری پایدار که توسط کمیسیون اروپا EDEN انتخاب شده است، را از دست ندهید.

10-جزایر قناری ، اسپانیا

جزایر قناری در طول سال از آفتاب دائمی برخوردار هستند. برای برخی از جزایر آن ، مانند لانزاروته ، تا 2500 ساعت آفتاب در سال حاصل می گردد که در اروپا یک رکورد است. دما در زمستان هرگز کمتر از 14 درجه (57 درجه فارنهایت) نیست و در روزهای آفتابی تا 20 درجه (68 درجه فارنهایت) می رسد. جزایر قناری یک انتخاب مناسب برای سپری کردن یک تعطیلات آرام و آفتابی و یا برای انجام ورزش با شریک زندگی یا خانواده شماست. در این جزایر می توانید ورزش های آبی ، موج سواری ، غواصی و تماشای بستر دریا ، لاک پشت ها ، دلفین ها یا تماشای پرندگان را انجام دهید.

جزایر قناری مجمع الجزایری مرکب از هفت جزیره در اقیانوس اطلس، نزدیک به ساحل مراکش و یکی از 17 منطقه خود مختار اسپانیا است و پایتخت آن لاس پالماس است. قناری یا کاناری از ریشه لاتین به معنی سگ گرفته شده است و گراند کاناریا که سومین جزیره عظیم در بین جزایر قناری است، سگ های عظیم معنی می دهد. نام پرنده قناری از نام این جزیره ها گرفته شده است؛ چراکه این پرنده بومی این منطقه است. نام منطقه از نام لاتین آن Insularia Canaria گرفته شده که به معنی جزیره سگ ها است. این نام را رومیان به خاطر سگ های وحشی پراکنده در این جزایر، به آن داده اند.

نام جزیره های قناری

جزایر قناری شامل هفت جزیره اصلی و باشکوه هستند:

تنریف (مرکز سانتا کروس د تنریفه) که عظیمترین و پرجمعیت ترین آنهاست ، لانزاروته و آتشفشان که هنوز فعال است.گرند کاناریا (مرکز لاس پالماس گرن کاناریا) در مرکز است و مکان مناسبی برای تعطیلات خانوادگی یا ورزشکارانی است که می خواهند در تپه های شیب دار آن حرکات ورزشی انجام دهند.لانزاروته (مرکز آرسیفه)، لاپالما (مرکز سانتا کروز لاپالما)که سبزترین و مرطوب ترین جزیره در بین آنهاست، لا گومرا (مرکز سان سباستیان لا گومرا)، ال هیرو (مرکز والورده) و فوئرته ونتورا (مرکز پوئرتو دل روساریو) نیز سه جزیره اصلی جزایر قناری هستند.

بین دیدنی های جزایر قناری، از همه شگفت انگیز تر پارک ملی تیده است. سنگ های عجیب و غریب آتشفشانی و چشم انداز بی نظیر، شما را ساعت ها در این منطقه کوهستانی نگه می دارد. جذاب ترین دیدنی پارک، کوه آتشفشانی تیده است که بلند ترین قله اسپانیا و سومین آتشفشان فعال و عظیم جهان است و در میراث جهانی یونسکو نیز به ثبت رسیده است. اگر می خواهید سفری گران و لاکچری را سپری کنید در جزیره لا پالما در هتل Faro Punta Cumplida اقامت کنید. این فانوس دریایی سابق به یک هتل زیبا با 4 سوئیت با شکوه تبدیل شده است. بیشتر برندگان اسکار به این هتل بی نظیر در جهان دعوت شده اند. بهرحال جزایرقناری یکی از باشکوه ترین و زیباترین مقاصد اروپایی سفر به شمار می آید که خاطراتی ناب و تکرار نشدنی را برایتان رقم خواهد زد.

منبع: الی گشت

به "10 مقصد عالی برای سفر به اروپا در تابستان 2021" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 مقصد عالی برای سفر به اروپا در تابستان 2021"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید