نابسامانی در بازار کالاهای اساسی ، راه چاره کنترل تورم از زبان رییس کمیسیون مالی مجلس شورای اسلامی

به گزارش ابزار ایرانی، خبرنگاران - رییس کمیسیون مالی مجلس شورای اسلامی با اشاره به نابسامانی در بازار کالاهای اساسی، گفت: در جلسه عصر کمیسیون مالی مجلس که با حضور وزرای کشاورزی و صمت برگزار خواهد شد، شرایط بازار کالاهای اساسی را آنالیز خواهیم کرد.

نابسامانی در بازار کالاهای اساسی ، راه چاره کنترل تورم از زبان رییس کمیسیون مالی مجلس شورای اسلامی

محمد رضا پورابراهیمی در گفت و گو با خبرنگار ابزار ایرانی با اشاره به جلسه عصر کمیسیون مالی مجلس شورای اسلامی، گفت: سال جاری هم همچون سال های گذشته، با رویکرد نظارتی کارمان را آغاز کردیم و در جلسه کمیسیون مالی مجلس که با حضور وزرای جهاد کشاورزی و وزیر صمت برگزار خواهد شد، آخرین شرایط بازار کالاهای اساسی خصوصا با توجه به نزدیکی به ایام ماه مبارک رمضان آنالیز می گردد تا انشاالله سریع تر بتوانیم تصمیم گیری کنیم.

دولت برای جمع کردن صف های طولانی مردم تصمیمات ویژه ای اتخاذ کند

او در ادامه اضافه کرد: به نظر می رسد تصمیمات ویژه ای در دولت باید اتخاذ گردد تا فضای فعلی و صف های طولانی مردم برای تامین کالای اساسی، جمع گردد. آنالیز های ما نشان می دهد که باید مشخص تکلیف کنیم که اگر دولت توان لازم را برای اداره بازار دارد، کمکش می کنیم چراکه نگاه ما، نگاه حمایتی است اما اگر این توان را ندارد امروز در کمیسیون تصمیم متفاوتی خواهیم گرفت.

ثبات در حوزه تصمیمات پایه ای اقتصاد کشور راه حل کنترل تورم است

رییس کمیسیون مالی مجلس در مورد لزوم کنترل تورم، اظهار کرد: برای کنترل تورم احتیاج به ثبات در حوزه های تصمیمات پایه ای اقتصاد کشور داریم. زیرا کنترل تورم، اقدام کوتاه مدت نیست و 2 موضوع، اساس بحث را تشکیل می دهد؛ اول ناترازی بودجه ای در ساختار مالی کشور و دوم ناترازی در نظام بانکی است که اگر بتوانیم آنها را کم کنیم شرایط تورمی بهبود خواهد یافت.

برای کنترل تورم نباید به دولت اجازه دهیم در سال 1400 از بانک مرکزی استقراض کند

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی اعلام کرد: بودجه 1400 را تصویب کردیم که پیش بینی من این است هجم قابل توجه آن با این شرایط، امکان تحقق در بخش درآمدی ندارد و در اینصورت باید سراغ استقراض برویم که باز هم آثار تورمی دارد و راه حل این است که در سال 1400 را تا جایی که امکان پذیر است اجازه ندهیم دولت به صورت مستقیم یا غیر مستقیم از بانک مرکزی استقراض کند.

منبع: شفقنا اقتصادی

به "نابسامانی در بازار کالاهای اساسی ، راه چاره کنترل تورم از زبان رییس کمیسیون مالی مجلس شورای اسلامی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نابسامانی در بازار کالاهای اساسی ، راه چاره کنترل تورم از زبان رییس کمیسیون مالی مجلس شورای اسلامی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید