معافیت خدمات لیتوگرافی از مالیات بر ارزش افزوده

به گزارش ابزار ایرانی، غلامرضا شجاع، مدیرعامل تعاونی لیتوگرافان در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران ، با اشاره به کوشش های سال های اخیر برای قرار گرفتن فعالان حوزه (زینک، چاپ) لیتوگرافی در شمول معافیت مالیات بر ارزش افزوده، گفت: طی سال های گذشته تشکل صنعت چاپ استان های کشور به صورت جدی در پی تحقق این موضوع بود، از سال 1398 پیگیری های خود را نیز به صورت جدی دنبال کردیم و بعد از آن با اعضای کمیسیون مالی مجلس شورای اسلامی جلسات مختلفی برگزار گردید.

معافیت خدمات لیتوگرافی از مالیات بر ارزش افزوده

وی اضافه کرد: خوشبختانه این قانون توانست تیر ماه سال گذشته رای خوبی در صحن علنی مجلس بگیرد و مجلس در جزء (3) بند (ب) ماده (9) قانون مالیات بر ارزش اضافه نموده تصویب کرد که خدمات زینک، چاپ به تفکیک این موضوع را اعلام کرد.

شجاع با بیان اینکه مجلس قبول نموده که هر سه بخش زینک، چاپ، انتشارات مفهوم مستقلی دارد، مطرح نمود: با توجه به اینکه همه خدمات زینک و چاپ مربوط به قبل از مرحله نشر است و قانون واژه خدمات انتشار کتاب و کتاب را در نظر گرفته است، همه خدمات چاپ از شمول مالیات بر ارزش اضافه نموده معاف است.

وی تاکید نمود: این موضوع نظر و تفسیر همه فعالان حوزه چاپ و نشر بود و اکنون با این مصوبه جای هیچ شبهه ای برای سازمان امور مالیاتی نمی ماند، در این میان وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاونت فرهنگی و معاونت حقوقی مجلس خصوصاً پیگیری های مدیرکل دفتر چاپ و نشر وزارت ارشاد در این موضوع موثر بود، همچین کوشش های فعالان حوزه چاپ کرمانشاه، اصفهان، تهران و کرمان نیز برای نیل به این هدف نقش زیادی داشت.

به گفته شجاع، سازمان امور مالیاتی تفسیر شفافی از قانون شفاف مجلس شورای اسلامی نموده بود و حق 12 هزار واحدهای چاپی کوچک و میانه در سراسر کشور که خواستار معافیت خدمات زینک و چاپ بودند، در این مسیر تضییع می شد و اکنون اتفاق خوبی برای فعالان حوزه لیتوگرافی است.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "معافیت خدمات لیتوگرافی از مالیات بر ارزش افزوده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معافیت خدمات لیتوگرافی از مالیات بر ارزش افزوده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید