در سال گذشته، 6 هزار و 773 نفر به جمع آتش نشانان داوطلب پیوستند

به گزارش ابزار ایرانی، معاونت اجتماعی و فرهنگی سازمان آتش نشانی در راستای ترویج فرهنگ ایمنی بین شهروندان تهرانی در سال گذشته با راه اندازی پویش، مسابقه با موضوعات و پیغام های ایمنی و انتشار و فراوری مجموعه های آموزشی و اجتماعی انعکاس ویژه ای از فعالیت های خود ارائه داده است.

در سال گذشته، 6 هزار و 773 نفر به جمع آتش نشانان داوطلب پیوستند

به گزارش گروه اجتماعی ابزار ایرانی به نقل از پایگاه خبری 125، رسول هلال ایرد موسی معاون اجتماعی و فرهنگی سازمان آتش نشانی با اشاره به وجود سه اداره فعال در این معاونت بیان داشت: اداره امور شهروندی (آموزش)، اداره اجتماعی و پژوهش و اداره مذهبی و فرهنگی، مجموعه های تشکیل دهنده این معاونت هستند که در سال 1398 آمار رضایت بخشی را به خود اختصاص داده است.

وی ادامه داد: اداره آموزش شهروندی به دو قسمت آموزش های عمومی و آموزش آتش نشان داوطلب تقسیم می گردد که در سال گذشته 6 هزار و 773 نفر دوره آموزش داوطلب را گذرانده و با موضوعات عمومی ایمنی آشنا شده اند و قابل توجه است که بدانیم تا به امروز 53 هزار و 603 نفر نیز از ابتدای این طرح به جمع آتش نشانان داوطلب سازمان آتش نشانی پیوسته اند.

وی اضافه کرد: از 6 هزار و 773 نفر در سال 1398، تعداد 3 هزار و 319 داوطلب را خانم ها و 3 هزار و 454 داوطلب را آقایان علاقمند به ایمنی و آتش نشانی تشکیل می دهند که همه شرکت کنندگان، دوره آموزشی C را با پیروزیت سپری نموده اند.

معاون اجتماعی و فرهنگی با تاکید بر آموزش 90 نفر از علاقمندان درسطح A توضیح داد: آموزش های تکمیلی این افراد برگزار گردیده و در حال برگزاری مقدمات انتها دوره هستیم و چشم انداز آموزشی برای این افراد، با هدف حضور در ایستگاه های آتش نشانی و فعالیت در عملیات است.

وی بیان نمود: در بخش دوم و آموزش های عمومی شهروندان، تعداد پیش بینی شده 400 هزار نفر بود که خوشبختانه با کوشش مربیان آموزشی 765 هزار و 786 نفر، آموزش های لازم را به مدت دو ساعت در قالب طرح های مختلف حامی ایمنی، طرح آموزشی 999 در برج های مسکونی، اداره کل بانوان شهرداری، طرح آموزشی راه های کاهش مخاطرات گاز مونواکسید کربن در انتهاه های مسافربری، ایستگاه های مترو، میادین تره بار، طرح ارم (ماه رمضان سال گذشته در مساجد)، طرح خادمین مساجد و... فرا گرفتند.

هلال ایزد موسی تاکید نمود: در این مدت اداره آموزش شهروندی، یک میلیون و 667 هزار و 32 ساعت را به طور مجموع صرف آموزش و مطلع سازی شهروندانی نموده است که در زندگی فردی و اجتماعی خود همه روزه با موضوعات ایمنی در محل زندگی، محل کار و محیط پیرامون روبرو هستند و رعایت نکات ایمنی هر چند کوچک می تواند در پیشگیری از حوادث موثر واقع گردد.

وی با اشاره به ارائه آموزش های ایمنی توسط مربیان داوطلب و سهم 80 درصدی آنان از ارائه اطلاعات عمومی ایمنی به شهروندان گفت: سرا های محلات پایگاه های آموزشی مناسبی در جذب مخاطب در حوزه ایمنی هستند و با وجود 352 محله و 346 سرای محله، پتانسیل مطلوبی برای انواع آموزش های عمومی به شهروندان داریم که از این تعداد در 194 سرای محله خانه دوام و ایمنی وجود دارد که جالب است بدانید تنها 120 مربی آتش نشان داوطلب سازمان آتش نشانی در آن ها به آموزش ایمنی و آتش نشانی به شهروندان می پردازند و مابقی بر عهده داوطلبان ستاد بحران است.

معاون اجتماعی و فرهنگی سازمان آتش نشانی اضافه کرد: در سال 1398، فعالیت مربیان مستقر در سرا ها بسیار پیروزیت آمیز بوده و توانسته اند 7 هزار و 820 فرم جذب آتش نشان داوطلب را تکمیل کنند وهمچنین به واسطه سرا های محلات 1440 دوره آموزش عمومی برگزار و 28 هزار و 800 نفر نیز با موضوعات ایمنی و آتش نشانی آشنا شدند.

وی درباره فعالیت اداره اجتماعی و پژوهش توضیح داد: در سالی که گذشت این مجموعه پیروز به برگزاری نمایشگاه در 45 روزکاری در قالب (نوروزگاه، نمایشگاه کتاب، گردهمایی خانواده طلاب در فرهنگسرای بهمن، ایمنی و بچه ها در دریاچه چیتگر، دانشگاه جنگ در روز ارتش، هفته دفاع مقدس، پنجمین جشنواره ملی بازی و اسباب بازی و...) شد و به صورت میانگین، 400 ساعت به برپایی آموزش و توزیع اقلام آموزشی و.. پرداخت و بیش از 75 هزار نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم با آموزش های آتش نشانی آشنا شدند.

هلال ایرد موسی اضافه کرد: در اداره اجتماعی و در بخش امور بانوان، در سال گذشته، 9 برنامه و سمینار و جشنواره آموزشی برگزار گردید که به طورمیانگین یک هزار و 169 نفر به طور مشترک در آن شرکت کردند.

وی درباره اداره بخش پژوهش معاونت اجتماعی و فرهنگی خاطر نشان کرد: این اداره در مجموع 4 طرح در دستور کار داشت؛ طرح اول با موضوع پژوهش آسیب های اجتماعی پرسنل عملیاتی و عوامل موثر بر آن که این پروژه به طور کامل انجام شد، طرح دوم، اقدام پژوهی مشارکتی 999 برج مسکونی تهران که به صورت پایلوت در مناطق (1)، (2) و (22) شهرداری انجام شد و طرح سوم، تدوین RFP ساز و کار های عملیاتی و به کارگیری آتش نشانان داوطلب با تاکید بر مطالعات تطبیقی، بخشی از پژوهش در قسمت RFP صورت گرفته است و مابقی در دست اقدام است و طرح چهارم اجرای معین شاخص های فرهنگ ایمنی است که تا کنون 70 درصد آن صورت گرفته است.

وی اضافه کرد: در اداره فرهنگی مذهبی نیز برگزاری زیارت عاشورا، اقامه نماز، مسابقات احکام و برگزاری اردو های خانوادگی و سفر های زیارتی قم و جمکران و نیز سمینار های مختلف رویداد های تقویمی به خوبی در سال گذشته برگزار گردید که در آن 130 هزار و 700 نفر به صورت مشترک حضور داشته است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "در سال گذشته، 6 هزار و 773 نفر به جمع آتش نشانان داوطلب پیوستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در سال گذشته، 6 هزار و 773 نفر به جمع آتش نشانان داوطلب پیوستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید