15 جاذبه معروف لیتوانی

به گزارش ابزار ایرانی، جاذبه های لیتوانی

لیتوانی کشوری در نزدیکی دریای بالتیک در شمال شرق اروپا و یکی از سه کشور محدوده بالتیک است. لیتوانی فقط سه میلیون نفر جمعیت دارد و مرکز و بزرگ ترین شهر آن ویلنیوس است. این کشور به خاطر داشتن پارک های ملی ماجراجویانه و روستاهای تماشایی ساحلی، بهشتی برای طبیعت دوستان است و از زمان استقلال این کشور صنعت گردشگری آن رشد قابل توجهی پیدا نموده. مجموعه های فرهنگی، قلعه های جادویی و شهرهای ماقبل تاریخی مجذوب کننده، تاریخ و سنت این کشور را به برترین شکل ممکن حفظ نموده اند. می خواهیم درباره جاذبه های لیتوانی حرف بزنیم، در ادامه خبرنگاران را همراهی کنید.

15 جاذبه معروف لیتوانی

1- محله قدیمی ویلنیوس | Vilnius Old Town

بدون شک یکی از زیباترین و مجذوب نماینده ترین جاذبه های لیتوانی محله قدیمی ویلنیوس است، جایی در کنار تلاقی دو رودخانه مهم شهر و مملوء از گنجینه های قرون وسطایی بناهای گوتیک و نئوکلاسیک. محله قدیمی ویلنیوس در سایت میراث دنیای واقع شده است و در دنیا به داشتن بناهای تاریخی، میدان های سنگ فرش شده، قلعه ها و کلیساهای مجذوب نماینده معروف است. در این محله هتل ها و رستوران های مجلل در کنار کافه ها و غذاخوری ها ترکیبی از مدرنیته و دنیا کلاسیک را به نمایش گذاشته اند. در میان جاذبه های این محله قصر ریاست جمهوری و کلیسای سنت آن حرف اول را می زند.

2- تراکای | Trakai

در نزدیکی ویلنیوس ریزورتی تفریحی هست به نام تراکای، شهری که قلعه ای تاریخی و پارکی ملی را در خود جای داده و یکی از تماشای ترین جاذبه های لیتوانی است. قلعه در میان آب ها قرار گرفته و با آجرهای نارنجی و پنجره های رنگی از دور می درخشد. برای رسیدن به این قلعه باید چند دقیقه ای قایق سواری کنید و از آب های آرام گذر کنید.

3- قلعه کایوناس | Kaunas Castle

قلعه کایوناس یکی از پربازدید ترین و معروف ترن جاذبه های لیتوانی است. این قلعه که اولین بار در قرن 14 و به شیوه گوتیک ساخته شد در کنار تلاقی دو رودخانه قرار گرفته و در آن موقع نقش مهمی در حفاظت از شهر داشته است. در برج دایره ای این قلعه یک گالری هنری هست و اگر دوست ندارید که به تنهایی از آن بازدید کنید می توانید به تورهای توریستی ملحق شوید. از سال 1930 تا به حال پروژه های نوسازی زیادی روی این قلعه اجرا شده و حفاری های باستان شناسی زیادی هم در حال اجرا است تا درباره گذشته قلعه، اطلاعات بیشتری به دست بیاید.

4- موزه ملی لیتوانی | National Museum of Lithuania

اگر می خواهید کمی طعم تاریخ را بچشید موزه ملی لیتوانی را از دست ندهید. این موزه در سال 1952 تاسیس شد از آن موقع میلیون ها توریست از این موزه تماشا نموده اند. این موزه بزذگ ترین میراث فرهنگی تاریخی در کشور است و علاقمندان به تاریخ را حتما راضی می نماید.

5- پارک ملی Dzukija

با اینکه پارک ملی Aukstaitija معروف ترین پارک کشور است اما پارک ملی Dzukija در واقع بزرگ ترین منطقه حفاظتی لیتوانی است. هر سال حدود 300 هزار نفر به بازدید از این پارک می فرایند تا کوهنوردی و در میان گونه های گیاهی و جانوری ان گشت و گذار نمایند. این پارک در سال 1991 تاسیس شد تا از جنگل های کاج، چشم اندازها و روستاهای منطقه محافظت کند.

6- کلیسای سنت آن | St. Annes Church

بدون شک یکی از مجذوب نماینده ترین بناهای محله قدیمی ویلنیوس کلیسای سنت آن است. این کلیسا شاهکاری از اواخر دوره گوتیک به شمار می رود و بیش از 50 سال است که بدون ذره ای تغییر پابرجا مانده و به نماد ویلنیوس تبدیل شده است. در کنار این کلیسا برج ناقوسی به سبک گوتیک هست که در قرن 19 ساخته شده است.

7- دروازه داون | Gate of Dawn

در قرون وسطی در اطراف شهر ویلنیوس دیواری دفاعی ساخته شده بود که 9 دروازه داشت و روی آن ها نقش و نگار زیبایی نقش بسته بود. امروز از آن دروازه ها فقط دروازه داون به جای مانده است چون قسمت زیادی از این دیوار دفاعی در سال 1799 در حمله روس ها از بین رفت.

8- کلیسای هولی اسپریت | Holy spirit church

این کلیسا که به شیوه باروک ساخته شده یکی از تماشای ترین جاذبه های ویلنیوس است و تزئینات داخلی آن خیره نماینده و مجذوب نماینده است. گچ بری ها و مجسمه ها که ترکیبی از مرمرهای سفید و زرد هستند طراحی قابل توجهی را برای داخل این کلیسا به وجود آورده است. قبلا به جای این کلیسا یک کلیسای چوبی قرار داشت که بعد از آتش سوزی قرن 18 جای خود را به یک کلیسای سنگی به شیوه باروک داد.

9- پارک ملی اوکسیتیا | Aukstaitija national park

این پارک ملی در شمال شرقی کشور، چشم اندازهای مجذوب نمایندهی را در کناره دریای بالتیک به وجود آورده است. اینجا به عنوان اولین پارک ملی لیتوانی مملوء از جنگل های کاج، دریاچه ها و رودخانه است که دست در دست هم مجذوب نمایندهیت دلفریبی را برای پارک رقم زده اند. در بازدید از جاذبه های لیتوانی حتما این پارک هم در فهرست برنامه های خود قرار دهید.

10- شهر پلاتلای | Plateliai

شهر پلاتلای در کرانه های غربی دریاچه ای به همین نام واقع شده است و مطمئنا مهمترین جاذبه اش همین دریاچه است. شهر به غیر از دریاچه ای که اطراف ان را رستوران ها و کافه ها احاطه نموده اند، کلیسایی چوبی و تماشای دارد که توریستان زیادی از آن تماشا می نمایند. این شهر دروازه ای به سمت پارک ملی زماتیا است و چشم اندازهای خیره نماینده ای دارد.

11- شهر رومشیشکس | Rumšiškės

این شهر در 20 کیلومتری غرب کایوناس واقع شده است و مملوء از کلبه های روستایی و آسیاب های بادی ست که مجذوب نمایندهیت خاصی را برایش رقم زده اند. در لیتوانی همه مرنام مطابق به سنت های قدیمی جشن گرفته می گردد اگر می خواهید در یکی از فستیوال های اصیل لیتوانی شرکت کنید به شهر رومشیشکس بروید در موزه مردمی این شهر همه فستیوال ها درست مثل سنت های قدیمی برگزار می گردد.

12- شهر آنیکشیای | Anykščiai

این شهر بیشتر از همه به ریزورت های اسکی معروف است و هر سال در ماه های سرد سال توریستان زیادی برای لذت بردن از تفریحات زمستانی به این محل می فرایند. این شهر سرسبز و مجذوب نماینده در نزدیکی مرزهای شرقی واقع شده است و با قدمت 500 ساله آثار تاریخی زیادی را در خود جای داده است.

13- شهر کرناوه | Kernave

این شهر که در فهرست میراث یونسکو واقع شده است نسبت به دیگر شهرها از قدمت بیشتری برخوردار است و خیلی از تاریخ دوستان را به خود جذب می نماید. این شهر از اولین مرکز های لیتوانی ست و در قرن های 13 و 14 در اوج رونق و بزرگی بود.

14- پارک اروپا | The Park of Europe

پارک اروپا یکی از موزه های فضای باز غافلگیرانه در شهر ویلنیوس است. می دانستید که لیتوانی مرکز جغرافیای اروپاست؟ توریستان کنجکاو نه فقط از اروپا بلکه از سراسر دنیا به این پارک می فرایند تا شاهد کارهای فوق العاده و هنری نمایشگاه های مجذوب نماینده باشند که برخی از آن ها حتی در کتاب گینس هم به ثبت رسیده اند. پارک رنگارنگ اروپا در فهرست 50 جاذبه هیجان انگیز دنیا واقع شده است و در آن بیش از 100 مجسمه به نمایش در آمده که برای آن ها برترین شرایط محیطی در نظر گرفته شده است.

15- شهر دروسکینینکای | Druskininkai

این شهر کوچک که در نزدیکی مرزهای بین المللی کشور واقع شده است پر از جاذبه های طبیعی و از معروف ترین جاذبه های لیتوانی ست، شهری با چشمه های معدنی و باغ های زیبا که در زمینه آب های گرم حرف اول را می زند. آب های معدنی خاصیت شفادهندگی را برای این شهر به ارمغان آورده و همین ویژگی توریستان زیادی هر سال روانه این شهر می نماید. از طرفی اینجا میزبان یکی از برترین مجموعه های ورزش های زمستانی ست و در شهر موزه ای هست که کارهای هنرمند افسانه ای و مشهور کشور را نمایش می دهد.

منبع: iexplore.com

منبع: الی گشت

به "15 جاذبه معروف لیتوانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "15 جاذبه معروف لیتوانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید