دانش بنیانها کلیدی ترین بازیگران اقتصاد کشور شده اند

به گزارش ابزار ایرانی به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، سورنا ستاری معاون پیشین علمی و فناوری رئیس جمهور در نخستین نشست شورای معاونان و دبیران ستادهای معاونت علمی و فناوری و بنیاد ملی نخبگان با بیان این که کوشش شد گام های اثربخشی در توسعه اکوسیستم دانش بنیان و خلاق برداشته گردد، ادامه داد: در این دوره شرکت های دانش بنیان و خلاق رشد کمی و کیفی قابل توجهی را تجربه کرد در حالی در روزهای نخست تصویب قانون حمایت از شرکت های دانش بنیان، تعداد این شرکت ها انگشت شمار بود.

دانش بنیانها کلیدی ترین بازیگران اقتصاد کشور شده اند

وی با بیان این که این کسب و کارها اکنون به یکی از کلیدی ترین بازیگران اقتصاد کشور تبدیل شده اند ادامه داد: برطرف مهم ترین و راهبردی ترین نیازهای کشور، اقتدارآفرینی و تحول آفرینی در ساختارهای کشور مهم ترین دستاوردهای این اکوسیستم برای کشور به شمار می رود.

ستاری با تاکید بر ضرورت همراهی همه بخش ها با فرهنگ اقتصاد دانش بنیان مطرح کرد: توسعه و رونق این اکوسیستم بیش از هرچیز نیازمند یک تحول فرهنگی است که با همراهی و هم دلی تمامی بخش ها، باور به اهمیت و ضرورت شرکت های دانش بنیان و خلاق با حمایت های عملی محقق می گردد.

وی گفت: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری بنا بر ضرورت و با هدف ارتقای اقتدار ملی، فراوری ثروت و افزایش کیفیت زندگی مردم به وسیله افزایش توانمندی های فناوری و نوآوری در کشور و ارتقای نظام ملی نوآوری و تکمیل مؤلفه ها و حلقه های آن ایجاد شده است. ارتقای فراوری ثروت به وسیله افزایش توانمندی های فناوری و نوآوری در کشور، ارتقای اکوسیستم نوآوری اقتصاد دانش بنیان، تحقق مرجعیت علمی، افزایش سهم اقتصاد دانش بنیان پژوهشی از فراوری ناخالص داخلی و مصرف بهینه منابع، توسعه حمایت از توسعه اقتصاد دانش بنیان و حمایت از نوآوری و پژوهش های مسأله محور مهم ترین ماموریت هایی است که برای این معاونت تعریف شده است.

منبع: خبرگزاری مهر

به "دانش بنیانها کلیدی ترین بازیگران اقتصاد کشور شده اند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دانش بنیانها کلیدی ترین بازیگران اقتصاد کشور شده اند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید