تجمیع 1200 حساب شهرداری تهران؛ خزانه واحد ایجاد می گردد

به گزارش ابزار ایرانی، تهران (پانا) - شهردار تهران از تجمیع 1200 حساب شهرداری تهران و ایجاد یک خزانه واحد اطلاع داد.

تجمیع 1200 حساب شهرداری تهران؛ خزانه واحد ایجاد می گردد

علیرضا زاکانی شهردار تهران با حضور در هفدهمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران ضمن تبریک هفته وحدت و میلاد حضرت رسول (ص) و امام جعفر صادق(ع) گفت: باید همه کوشش خود را به کار بگیریم تا در جهت اهدافی که از سوی حضرت رسول اکرم(ص) به ما رسیده است گام برداریم.

وی ادامه داد: بابت عدم حضور در جلسه گذشته شورا عذرخواهی می کنم. درباره شایعه پراکنی تعدادی از رسانه ها در خصوص عدم حضور و کسالت بنده نیز باید بگویم که مدیریت شهری در پی تحول است. موضوعات مهمتری وجود دارد که رسانه ها بخواهند به چنین موضوعی آن هم به خلاف، اشاره نمایند.

زاکانی اظهار داشت: برای شهر تهران افق و آینده ای مطلوب را ترسیم کردیم و همه کوشش مان این است که گام به گام به سمت دستیابی به این افق و آینده مطلوب حرکت کنیم.

شهردار تهران افزود: برای ترسیم این افق ابتدا احتیاج بود تا اشراف کاملی از شرایط موجود شهر تهران به دست بیاوریم تا برنامه های در دست تدوین به صورت منطقی و براساس داشته ها و ضروریات ترسیم گردد.

وی اضافه نمود: در 26 روز حد فاصل زمان انتخاب از سوی اعضای محترم شورا تا زمان صدور حکم از سوی وزیر محترم کشور فرصت مناصبی به وجود آمد تا این اشراف ایجاد گردد هرچند که از گذشته اطلاعاتی وجود داشت اما این مدت زمان یاری کرد تا اشراف دقیق تری از موضوعات با عدد و رقم و اطلاعات کارشناسی ایجاد گردد.

شهردار تهران ضمن اشاره به مدت حضور یک ماه و نیمه خود در مدیریت شهری، بیان نمود: اساس این بود که در همکاری تام و تمام با شورا، قاعده گذاری هایی انجام گردد چرا که بنده اهل کار سلیقه ای نیستم و اقتضای شهر نیز مسأله سلیقه ای را نمی طلبد؛ بنابراین گام به گام به سمت آینده مطلوب پیش خواهیم رفت.

وی اظهار داشت: در ابتدای کار و پیش از صدور حکم برای معاونان شهردار تهران با آنها جلساتی گذاشته شد و روالی به وسیله 10 کارگروه شکل گرفت تا نحوه حرکت از وضع موجود به آینده مطلوب آنالیز شده و برای آن برنامه ای مدون تدوین گردد.

زاکانی با بیان اینکه با اجرای این اقدامات مرحله شناخت پشت سر گذاشته شد، ادامه داد: مهمترین چالش شهرداری در ابتدای کار موضوع حقوق و دستمزد بود که در بعضی مواقع از 28 ماه شروع و تا 15 ماه بعد هم موضوع واریزی ها نیز طول می کشید. بعضی از شهرداران گذشته تهران هر ماه در ابتدای کار خود با قرض این کار را انجام می دادند. بنابراین همت اصلی خود را برای حل این مشکل گذاشتیم و توفیق پیدا کردیم در روز بیست و هشتم ماه، حقوق بدون انجام هیچ گونه تخلفی پرداخت گردد.

وی با اعلام اینکه دیگر دغدغه حقوق و دستمزد وجود ندارد، گفت: بعضی از دوستان با تعجب می پرسند که معجزه ای شده است به آنها گفتیم بله معجزه است. آن اتفاقی که به مثابه معجزه بوده است استقرار نظم و حاکمیت نظم بوده است. ما دیگر مانند گذشته آب را داخل آبکش نریختیم که احساس کنیم که چیزی در آن نمانده است. نسبت به داشته هایمان اشراف کامل پیدا نموده و آن را حفظ کردیم. جلسه ای براساس ماده 39 قانون برگزار شده و جدول برنامه ها و افق های مدیریت شهری برای سه ماه آینده به صورت حداقلی آماده شده است.

شهردار تهران در بخش دیگری از سخنانش به موضوع حساب های شهرداری تهران اشاره نمود و گفت: موضوع تشکیل خزانه واحد را دنبال کردیم چرا که شهرداری سال ها جرات رفتن به سمت این کار را نداشت.

تشکیل خزانه واحد در شهرداری تهران

زاکانی گفت: با تمهیدات صورت گرفته 1200 حساب شهرداری تهران تجمیع شده و به یک خزانه واحد تبدیل و موجب ایجاد شفافیت شد.

او ادامه داد: بعلاوه با وجود اقدامات صورت گرفته در دوره های گذشته، همچنان هفته ای نبود که محکومیت های میلیاردی برای شهرداری تهران صادر نگردد. بر همین اساس جهتی را طی کردیم تا طبق آن هیچ پرداختی را بدون انجام سهم قانونی آن قبول نکنیم که ریل گذاری خوبی در این حوزه انجام شد و شهرداری الگوی خوبی برای سایر مجموعه ها شده است.

شهردار تهران گفت: کار کارستانی صورت گرفت که شهرداری سالها چشم انتظار آن بود که خوشبختانه محقق شد.

وی بیان نمود: در خصوص انتصابات نیز ما می توانستیم یک کار سلیقه ای انجام بدهیم و بعد از آن هم بگوییم این یک اختیار در دست شهردار است و هر انتخابی می توانسته داشته باشد اما این موضوع را نپذیرفتیم و یک گروه مجرب از افراد را برای ارزیابی افراد دارای صلاحیت مأمور کردیم که این اقدام نیز به عنوان الگو مطرح می گردد.

زاکانی گفت: البته همه این اقدامات نسبی است اما کوشش کردیم تا همه آنالیز ها صورت گیرد. از سوی دیگر کوشش شده از همه افراد دارای توانمندی قبول مسئولیت در داخل و خارج از شهرداری رزومه دریافت گردد. اما مراحلی با ملاک و منطق برای این کار قرار داده شده است.

او ادامه داد: متاسفانه بعضی آرزوهای خود را دنبال می نمایند و در پی ایجاد اختلاف بین شورا و شهرداری هستند اما علیرغم اختلاف سلیقه ها، هیچ یک از اعضای شورا برای انتصابات فشار نیاوردند و ما پیشنهادات آنها را به کانون ارزیابی منتقل کردیم و در واقع 100 درصد به علت رعایت ملاک ها، جهت درستی در این کار طی شد.

احیای اداره انتصابات در دوره نو

زاکانی با بیان اینکه در دوره های گذشته اداره انتصابات از استقلال خارج شد، اضافه نمود: بر همین اساس مدیریت شهری ششم احیای این اداره را تحت لایحه ای به شورا تقدیم خواهیم کرد. درباره انتصابات اخیر در شهرداری باید این نکته را یادآور شوم که در هیچ یک از انتصابات در کشور این مدل پیاده نشده و پیشروترین مدل برای انتخاب فرد است.

شهردار تهران در ادامه بیان کرد: همه می دانند که اگر بخواهند برای انتصابات به بنده فشار بیاورند به یک دیوار محکم برخورد خواهند کرد.

زاکانی گفت: اعضای کانون ارزیابی در کنار 9 نفر از کمیته انتصابات مسئولیت آنالیز صلاحیت افراد را برعهده داشتند و بعلاوه به این دوستان اعلام کردیم که باید پس از انتصاب افراد شرایط عملکردی آنها مورد ارزیابی قرار بگیرد و در جهت برطرف نقاط ضعف و تقویت نقاط قوت کوشش گردد.

نقش 50 درصدی شهرداری در تشدید موج واکسیانسیون

وی با بیان اینکه سومین اقدام، ناظر به موضوع کرونا بود، شرح داد: روزانه حدود 200 نفر فوت می کردند و خانواده های زیادی عزادار می شدند که در این بخش با همت سازمان مدیریت بحران شهرداری جهتی درست، دنبال شد. بعلاوه ارتقای توانمندی های این سازمان در سایر عرصه ها نیز مدنظر نهاده شد.

زاکانی گفت: ابداعاتی که انجام گرفت بیش از 50 درصد از موج تشدید یافته واکسیناسیون را شهرداری برعهده گرفت که البته شهرداری این اقدام مهم را در بوق و کرنا نکرد.

شهردار تهران با بیان اینکه سه اقدام مذکور در ماه نخست فعالیت انجام شد، گفت: اقدامات دیگر در حال اجرا است و کار و کوشش ادامه خواهد داشت و دیگر شهرداری تهران آرامش نخواهد داشت و سکون دیگر دیده نخواهد شد تا شهرداری از ویژگی های ممتاز خود خدماتی برای شهر ارائه کند و به سایر بخش های کشور نیز یاری کند.

به گفته زاکانی؛ شهرداری در جهت حرکت برای تنظیم یک برنامه تحولی و شناخت چارچوب هایی برای تنطیم یک برنامه مدون برای شش ماهه آینده است.

وی شرح داد: این برنامه شش ماهه یک تفاوت و تغییر جدی را در شهر در پی خواهد داشت که بعضی از پارامترهای آن ریل گذاری هایی را انجام می دهد.

زاکانی با بیان اینکه از هفته های گذشته اقداماتی برای مهار مسائل سرما در شهر شروع شده، بیان کرد: اما فعالیت های اجتماعی اساسی شهرداری در آستانه شروع است تا پس از سالیان سال چهره دیگری برای شهر در حوزه اجتماعی داشته باشیم. قرار است که به افرادی نظیر معتادان متجاهر و بچه ها کار و سایر افراد درگیر آسیب های اجتماعی آن گونه خدمت گردد که پس از مدتی به جامعه بازگردانده شوند.

وی در ادامه اضافه نمود: این تکلیف مستقیم شهرداری نیست اما اهتمام شهرداری این است که به عنوان نخ تسبیح برای اتصال و هماهنگی سایر نهادها عمل کند. مسأله بعدی ارائه خدمت است؛ دستورالعمل نگهداشت شهر مطرح، جمع بندی و ابلاغ شده است. بعلاوه شروع نهضت خدمت رسانی درحوزه نگهداشت، پسماند و رفت و روب را در شهرداری در پی خواهیم داشت.

شهردار تهران ضمن اشاره به معین بودن گام شش ماهه مدیریت شهری، گفت: اندازه کارکرد شهرداری یک صورت نمایی به خود می گیرد و به زودی شهروندان تفاوت را شاهد خواهند بود. البته شهرداری در این میان از انجام اقدامات میان مدت و بلند مدت نیز غافل نشده است.

او در پاسخ به تذکرات بعضی از اعضای شورا گفت: درباره شائبه هایی که بعضی رسانه ها به جامعه تزریق می نمایند باید اعلام کنم که جامعه احتیاج به کار و کوشش دارد و بنده به هیچ وجه به سمت گذشته حتی با تحریک بعضی از رسانه ها نخواهم رفت. رسانه ها دقت نمایند و اخبار کذب را منعکس ننمایند چرا که به نفع هیچ کس نیست.

انتخاب 9 مشاور برای شهردار تهران

شهردار تهران درباره تذکری با موضوع خارج شدن موضوع حسابرسی از اختیار مدیریت شهری شرح داد: دیگران نمی توانند خارج از قانون الزامی برای شهرداری در نظر بگیرند. ضمن اینکه ریاست مجلس 12 سال سکاندار کلانشهر تهران بوده و به این مساله علم و اهتمام دارد.

زاکانی با بیان اینکه 9 مشاور داریم و برای هر هدفی یک نقشه رسم می گردد، بیان کرد: در گذشته 15 مشاور انتخاب شدند که بازرسی کل کشور تذکر داد. سعی شد که مشاوران فرا معاونتی باشد و معاونت های مختلف با آن درگیر باشند. البته یکی از مشاوران مسئول حوزه شهردار نیز است.

وی ادامه داد: مشاور دیگر، مشاور زیست پذیری شهری و آلودگی هوا است که با معاونت های مختلف این موضوع را دنبال می نماید. مشاور سوم برای مناسب سازی شهر است که باز معاونت های مختلف را در بر می گیرد. موضوع مهم برای مدیریت شهری این است که در شهرداری و شورا به عنوان دستی واحد در جهت تحقق وعده هایی که به مردم دادیم حرکت کنیم.

منبع: خبرگزاری پانا

به "تجمیع 1200 حساب شهرداری تهران؛ خزانه واحد ایجاد می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تجمیع 1200 حساب شهرداری تهران؛ خزانه واحد ایجاد می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید