افزایش اعتراضات در عربستان برای سرنگونی آل سعود

به گزارش ابزار ایرانی، در سایه افزایش سرکوب آزادی بیان در عربستان اعتراضات مردمی برای سرنگونی رژیم آل سعود افزایش یافته است.

افزایش اعتراضات در عربستان برای سرنگونی آل سعود

به گزارش گروه بین الملل ابزار ایرانی به نقل از سعودی لیکس، یک کلیپ که در شبکه های اجتماعی منتشر شده نشان می دهد که یک شهروند سعودی در یکی از محله های طائف در حال شعار دادن مردم سرنگونی رژیم سعودی را می خواهند است.

این شهروند سعودی شعار های خود را در دور میدان الشطبه تکرار کرد، اما وی از طریق یک وسیله نقلیه نظامی به زندان منتقل شد.

مردم عربستان به منظور ابراز خشم خود از خاندان آل سعود و سیاست های شکست خورده این رژیم خواهان سرنگونی رژیم سعودی از طریق آغاز هشتگ مردم خواهان سرنگونی رژیم سعودی هستند شدند.

حساب کاربری با نام حصه بنت محمد الماضی نوشت: ملت سعودی از سکوت خسته شده اند.

حساب کاربری دیگر تاکید کرد: محمد بن سلمان ولیعهد سعودی از تاج و تخت سلمان بن عبدالعزیز پادشاه عربستان سقوط خواهد کرد و تحولات در عربستان نشان می دهد که ملت آزاده از زندگی تحت ظلم و ستم حکومت آل سعود خسته شده اند و تاریخ با کمک ملت شجاع سعودی پیروزی را ثبت خواهد کرد که نود سال در چنگال ظلم و ستم گرفتار شده اند.

این حساب کاربری در ادامه نوشت: مردم خواهان سرنگونی رژیم آل سعود هستند و آل سعود را دشمن اسلام می دانند. آل سعود با اسلام نه تنها در شبه جزیره عربستان بلکه در هر کجای کره زمین باشد مبارزه می کند و چه کسی منکر این موضوع می شود؟

حساب کاربری کلمات الحره نوشت: بی عدالتی و ظلم در عربستان بیداد می کند و این موضوع مرا می کشد. خدا ملک سلمان و پسر محمد بن سلمان ستمگر را لعنت کند. اقدامات فرعون ظالم در برابر اقدامات آن ها چیزی نیست.

این حساب کاربری در ادامه نوشت: باران در ابتدا یک قطره است. سپس همه باران را خواهیم دید. ملت سرنگونی رژیم سعودی را قطعا خواهند دید.

به همین خاطر فعال سعودی دیگری نوشت: ما از مخالفان می خواهیم که علیه استبداد رژیم آل سعود متحد شوند قبل از اینکه فساد جامعه باعث پراکندگی این اتحاد شود.

اوضاع امنیتی، سیاسی و مالی عربستان از زمان محمد بن سلمان ولیعهد سعودی وخیم تر شده است. افزایش نرخ بیکاری و افزایش کسری بودجه و همچنین رکود مالی در این کشور در حال افزایش است. فعالان سعودی از وخامت شدید و مداوم در عربستان به دلیل سیاست های متزلزل دولت سعودی و ارتکاب جنایت های مختلف در داخل و خارج عربستان رنج می برند.

اعتراضات ملت سعودی از همه فرقه ها علیه رژیم سعودی در حال توسعه است. رژیم سعودی در گذشته افراد منحصر به فردی را سرکوب می کرد، اما امروز سرکوب گری این رژیم مستبد همه اقشار فرهنگیان، شاهزادگان، مبلغان، روحانیان و حتی بچه ها و زنان را در بر گرفته است و اقدامات آل سعود باعث ایجاد جنبش های جدیدی در خارج و داخل کشور علیه این رژیم استکباری می شود.

اخیراً، وبلاگ نویسان و فعالان سعودی هشتگ جهان-بن-سلمان را نمی پذیرد را راه اندازی کردند و جنایت های محمد بن سلمان از جمله سرکوب گری ها، مالیات های هنگفت، هدر رفتن ثروت عربستان و همچنین توسعه فساد و زوال اخلاقی را مورد انتقاد قرار دادند.

کاهش قیمت نفت، ادامه جنگ یمن و شیوع کرونا کنار ولخرجی ها و فساد مالی محمد بن سلمان درآمد های ارزی این کشور را به شدت کاهش داده و فشار مالی بی سابقه ای را به مردم این کشور تحمیل کرده است.

افزایش شعار و اعتراضات ملت سعودی به سیاست رژیم آل سعود را می توان مقدمه ای برای آغاز موج گسترده ای از اعتراضات علیه حکومت سعودی دانست که قطعا با سرکوبگری های این رژیم همراه خواهد شد. اما این اعتراضات ملت عربستان نشان می دهد که سیاست سرکوب و خفقان در این کشور که با قدرت گیری محمد بن سلمان به شکل بی سابقه ای افزایش یافته و در واقع برگ برنده ولیعهد جوان برای حذف مخالفان است، دیگر نمی تواند کارساز باشد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "افزایش اعتراضات در عربستان برای سرنگونی آل سعود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش اعتراضات در عربستان برای سرنگونی آل سعود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید