15 فعال ضدنژاپرستی تحت تعقیب پلیس انگلیس

به گزارش ابزار ایرانی، پلیس انگلیس تصویر 15 فعال ضدنژادپرستی را منتشر کرده که در ماجرای سرنگونی تندیش تاجر برده در جریان تظاهرات ماه گذشته شهر بریستول تحت تعقیب قرار دارند.

15 فعال ضدنژاپرستی تحت تعقیب پلیس انگلیس

لیز هوز افسر ارشد پلیس منطقه ایون و سامرست گفت که این حادثه بازتاب جهانی داشته و باعث شده که در افکار عمومی دودستگی ایجاد شود. وی مدعی شد؛ از نظر قانون تخلفی رخ داده و پلیس وظیفه دارد که بدون جانب داری این مساله را پیگیری کند.

این مقام امنیتی افزود؛ پلیس پس از بررسی تصاویری که در فضای مجازی از این حادثه منتشر شد 18 نفر را شناسایی اما هویت 15 نفر را تشخیص نداده است.

معترضان به نژادپرستی حدود سه هفته پیش مجسمه ادوارد کلستون یکی از برده داران ثروتمند قرن 17 را در شهر بریستول سرنگون کرده و به آب انداختند. این اقدام بلافاصله با انتقاد جدی مقام های دولت انگلیس روبرو و نخست وزیر این کشور شرح داد که با خرابکاران طبق قانون برخورد خواهد شد.

شهردار بریستول بعدا گفت که مجسمه کلستون طی عملیاتی از آب بیرون کشیده و قرار است به موزه منتقل شود.

با این حال موج اعتراض ها برای حذف تندیس شخصیت هایی که نماد برده داری، نژاپرستی و امپریالیسم به شمار می فرایند در سطح ملی بالا گرفته و تا به امروز دو تندیس دیگر متعلق به رابرت میلیگان تاجر برده در قرن 18 میلادی و سیسیل رودز (رودس) بازرگان و سیاستمدار انگلیسی قرن نوزدهم برداشته شده است.

معترضان 60 تندیس دیگر از جمله وینستون چرچیل نخست وزیر مشهور پیشین انگلیس و جورج واشنگتن نخستین رئیس جمهوری آمریکا را به عنوان نمادهای نژادپرستی معرفی کرده و خواستار حذف آنها هستند.

صادق خان شهردار لندن دستور داده تا همه مجسمه ها و اسامی خیابان های پایتخت انگلیس بازنگری شود. وی خواستار برچیده شدن تندیس های مربوط به برده داران شده و گفته که لندن باید با واقعیت تلخ تاریخ برده داری خود روبرو شود.

بانک مرکزی و کلیسای انگلیس نیز با صدور بیانیه های جداگانه ای از نقش رؤسای پیشین خود در تجارت برده عذرخواهی کرده و وعده داده اند که نماد این شخصیت ها را حذف خواهند کرد.

با این حال بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس حذف تندیس های این کشور را تقبیح و تصریح کرده که چنین کاری تاریخ انگلیس را تهی خواهد کرد.

اعتراض ها به نژادپرستی و برده داری در انگلیس و سراسر جهان پس از آن بالا گرفت که 6 خرداد 1399 یک شهفرایند سیاهپوست آمریکایی به نام جورج فلوید به شکل بی رحمانه ای توسط پلیس سفید پوست این کشور کشته شد.

دهها هزار انگلیسی معترض به نژادپرستی در چهار هفته گذشته در سراسر این کشور به نشانه همبستگی با تظاهرات کنندگان آمریکایی دست به راهپیمایی زده و شعار عدالتخواهی برای جورج فلوید سرداده اند.

براساس گزارش رسمی پلیس لندن، بیش از 230 نفر در جریان این تظاهرات دستگیر و در کل 35 نفر تحت تعقیب قرار دارند.،ایرنا

منبع: ایران آنلاین

به "15 فعال ضدنژاپرستی تحت تعقیب پلیس انگلیس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "15 فعال ضدنژاپرستی تحت تعقیب پلیس انگلیس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید