کشت غلات در بیش از 39 هزار هکتار از اراضی خراسان جنوبی

به گزارش ابزار ایرانی، 39 هزار و 800 هکتار از اراضی خراسان جنوبی در پاییز سال جاری زیر کشت غلات رفت.

کشت غلات در بیش از 39 هزار هکتار از اراضی خراسان جنوبی

به گزارش ابزار ایرانی از بیرجند- حسینی مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: 39 هزار و 800 هکتار از اراضی خراسان جنوبی در پاییز سال جاری زیر کشت غلات رفت که از این میزان 17 هزار و 965 هکتار گندم و 21 هزار و 835 هکتار جو بوده و در مجموع در پاییز سال جاری نسبت به پارسال سطح کشت غلات در استان 735 هکتار افزایش یافته است.

او گفت: سال آبی گذشته به علت خشکسالی شدید، سطح کشت غلات نسبت به سال ماقبل کاهش زیادی داشت و در سال آبی جاری به علت شرایط مشابه سال از نظر خشکسالی سطح کشت غلات افزایش چندانی نداشته است.

حسینی گفت: میزان برداشت بستگی به شرایط آب و هوایی و بارندگی ها در سال آبی جاری دارد و در حال حاضر برای پیش بینی این محصولات زود است.

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: به عنوان مثال خشکسالی شدید در سال آبی گذشته تأثیر 30 درصدی در کاهش برداشت محصولات کشاورزی از جمله گندم و جو داشت.

او گفت: سال آبی گذشته 39 هزار و 65 هکتار در استان زیر کشت گندم و جو رفت که از این میزان 18 هزار و 65 هکتار گندم بود و 17 هزار و 599 هکتار به برداشت رسید، سطح زیر کشت جو در سال زراعی گذشته هم 21 هزار هکتار بود که 20 هزار هکتار و 295 هکتار برداشت شد.

حسینی گفت: 90 درصد کشت پاییزه خراسان جنوبی گندم و جو است و با توجه به اینکه تا به امروز در خراسان جنوبی کاهش بارندگی ها را داشته ایم، به کشاورزان توصیه می گردد با مشورت کارشناسان جهاد کشاورزی نسبت به رعایت اصولی به زراعی به ویژه تغذیه متعادل مزارع، مبارزه به موقع و اصولی با آفات و بیماری ها و برداشت به موقع محصول اقدام نمایند.

س

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "کشت غلات در بیش از 39 هزار هکتار از اراضی خراسان جنوبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشت غلات در بیش از 39 هزار هکتار از اراضی خراسان جنوبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید