خبرنگاران خسارت 26 هزار و 650 میلیارد ریالی به بخش تولیدات گیاهی خراسان رضوی

به گزارش ابزار ایرانی، مشهد- خبرنگاران- معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: بارندگی، سیلاب و سرما در فروردین ماه امسال 26 هزار و 650 میلیارد ریال خسارت به بخش زراعت و باغبانی این استان وارد کرد.

خبرنگاران خسارت 26 هزار و 650 میلیارد ریالی به بخش تولیدات گیاهی خراسان رضوی

علی ساربان روز دوشنبه در جمع ابزار ایرانی افزود: این میزان خسارت در پی 139 میلیمتر بارندگی طی فروردین ماه امسال در 2 بخش زارعت و باغبانی استان ثبت شده است.

وی ادامه داد: سامانه بارش زای اخیر و برف موجب خسارت سنگین در بخش سردرختی و باغات بادام، گردو و میوه های هسته دار شد و 82 هزار و 780 هکتار باغات میوه استان خسارت دید که به همین سبب 233 هزار تن کاهش محصول در اقلام خسارت دیده پیش بینی می شود.

وی گفت: در بخش زراعت نیز که بیشتر بر اثر وقوع سیل خسارت دیده است، 28 هزار و 923 هکتار از زمین های زیرکشت گندم، جو، چقندر قند و کلزا خسارت دید و 151 هزار تن محصول در این اقلام زراعی از بین رفت.

ساربان با اشاره به خسارات ناشی از شیوع بیماری کرونا نیز افزود: طی اسفند ماه پارسال 127 واحدگلخانه در این استان که برخی از آنها تولید گل شاخه بریده داشته اند به دلیل شیوع این بیماری معادل یک هزار و 80 میلیارد ریال خسارت دید ضمن اینکه میزان خسارت وارده طی فروردین ماه در این زمینه هنوز محاسبه نشده است.

وی ادامه داد: در سال گذشته 605 هزار و 491 هکتار در خراسان رضوی زیرکشت 42 محصول زراعی رفته بود که بیش از پنج میلیون تن محصول از این سطح برداشت شد.

وی گفت: براین اساس 23 درصد ارزش تولیدات کشاورزی استان در بخش زراعت است.

ساربان با بیان اینکه در بخش باغی نیز بیش از یک میلیون تن محصول در سال گذشته برداشت شد افزود: 42 درصد ارزش تولیدات کشاورزی استان نیز در بخش باغات می باشد.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران خسارت 26 هزار و 650 میلیارد ریالی به بخش تولیدات گیاهی خراسان رضوی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران خسارت 26 هزار و 650 میلیارد ریالی به بخش تولیدات گیاهی خراسان رضوی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید