تداوم رگبار باران و تشدید وزش بادهای 120 روزه تا سه شنبه

به گزارش ابزار ایرانی، سازمان هواشناسی با صدور هشداری نسبت به تداوم فعالیت سامانه بارشی در کشور و افزایش فعالیت بادهای 120 روزه تا سه شنبه (19 مرداد) اطلاع داد.

تداوم رگبار باران و تشدید وزش بادهای 120 روزه تا سه شنبه

به گزارش ابزار ایرانی، در هشدار زرد رنگ سازمان هواشناسی آمده است: امروز (17 مرداد) وقوع رگبار باران و رعد و برق، وزش باد شدید موقتی و گرد و خاک و در منطقه ها مستعد بارش تگرگ در استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، زنجان، همدان، کردستان، شرق کرمانشاه، لرستان، مرکزی، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، فارس، غرب و جنوب اصفهان، ارتفاعات هرمزگان، جنوب کرمان، ارتفاعات استانهای مازندران، البرز و تهران پیش بینی می گردد.

بعلاوه تداوم فعالیت این سامانه بارشی فردا (18 مرداد) برای استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، کردستان، زنجان، همدان، لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، فارس، ارتفاعات هرمزگان، جنوب کرمان، جنوب سیستان و بلوچستان، ارتفاعات استانهای تهران و البرز و سه شنبه (19 مرداد) برای استان های آذربایجان شرقی، شمال آذربایجان غربی، ارتفاعات هرمزگان، جنوب کرمان، جنوب سیستان و بلوچستان مورد انتظار است.

در چنین شرایطی احتمال جاری شدن روان آب در مسیل ها، احتمال برخورد صاعقه و بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه ها، احتمال آبگرفتگی موقت و محدود، وزش تند باد موقت و خیزش گرد و خاک وجود دارد. از این رو احتیاط در عبور از حاشیه رودخانه ها و مسیل ها، تقویت سازه های موقتی، احتیاط در چرای دام در مسیل ها و منطقه ها مرتفع و احتیاط در فعالیت های کوهنوردی توصیه می گردد.

سازمان هواشناسی بعلاوه در ادامه نسبت به تقویت اختلاف فشار در سطح زمین و افزایش فعالیت بادهای 120 روزه هشدار داده و آورده است: از امروز تا سه شنبه (17 تا 19 مرداد) وزش باد شدید و گاهی خیلی شدید و طوفان گرد و خاک، کاهش کیفیت هوا و دید افقی در شمال و غرب سیستان و بلوچستان، شرق کرمان، خراسان جنوبی، شرق و نیمه جنوبی خراسان رضوی رخ خواهد داد.

در ادامه این هشدار سازمان هواشناسی نسبت به احتمال وقوع طوفان شن، خیزش گرد و خاک، کاهش دید، تاخیر در پروازهای احتمالی، کاهش کیفیت هوا، اختلال در تردد جاده ای و خسارت به سازه های موقت و محصولات کشاورزی خبر داده و نسبت به خودداری از تردد غیر ضروری برای تمام گروه ها، احتیاط در تردد جاده ای، محکم کردن سازه های موقت و تابلوهای تبلیغاتی، احتیاط در عبور از مجاورت ساختمان های نیمه کاره توصیه نموده است.

منبع: جام جم آنلاین

به "تداوم رگبار باران و تشدید وزش بادهای 120 روزه تا سه شنبه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تداوم رگبار باران و تشدید وزش بادهای 120 روزه تا سه شنبه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید