چرا حبوبات مشمول 9 درصد مالیات بر ارزش افزوده می گردد؟

به گزارش ابزار ایرانی، دبیر انجمن حبوبات گفت: قرار بود اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده در خصوص اقلام خوراکی و کالاهای سفره مردم منتفی گردد ولی این معافیت تا به امروز شامل حال حبوبات نشده است.

چرا حبوبات مشمول 9 درصد مالیات بر ارزش افزوده می گردد؟

سید عبدی افتخاری با بیان اینکه شورای عالی اقتصاد در اسفندماه با حضور سران قوا تشکیل شد، اظهار کرد: در این شورا مصوب شد که اجرای قانون مالیات برارزش افزوده در خصوص اقلام خوراکی و کالاهای سفره مردم منتفی گردد. رئیس سازمان امور مالیاتی هم در مصاحبه های خود اعلام نمود که این مالیات بر ارزش افزوده از مواد خوراکی برداشته خواهد شد.

وی ادامه داد: نهایتا بخشنامه ای عملیاتی شد که برای همه کالاهای اساسی مالیات بر ارزش افزوده یک درصد باشد ولی برای حبوبات همان 9 درصد ماند.

دبیر انجمن حبوبات اضافه نمود: اجرای این بخشنامه از تیرماه است و چنانچه معافیت مالیاتی شامل حال حبوبات نگردد قیمت حبوبات بالا می رود و قشر آسیب پذیر جامعه که حبوبات قوت غالب آنها شده و دسترسی به محصولات پروتئینی به علت قیمت های بالا ندارند، آسیب خواهند دید.

وی توضیح داد: مکاتبات بسیاری با معاون رئیس جمهوری و وزارت جهاد داشتیم ولی هنوز پاسخی دریافت نکرده ایم. امیدواریم در این جهت تجدید نظر صورت گیرد و حبوبات شامل معافیت مالیاتی گردد. با نگاه حمایتی دولت به اقشار آسیب پذیر انتظار تجدید نظر و اعلام یک درصدی مالیات بر ارزش افزوده کالای حبوبات را داریم.

منبع: اتاق بازرگانی ایران

به "چرا حبوبات مشمول 9 درصد مالیات بر ارزش افزوده می گردد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا حبوبات مشمول 9 درصد مالیات بر ارزش افزوده می گردد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید