قانون یک شبه فدراسیون والیبال سطح کیفی لیگ را کاهش می دهد

به گزارش ابزار ایرانی و به نقل از باشگاه سایپا، مریم هاشمی سرمربی تیم والیبال بانوان سایپا گفت: سه هفته است که تمرینات را آغاز کردیم و مرحله نخست که آماده سازی تیمی است، روزهای پایانی خود را پشت سر می گذارد. اکنون تیم در مرحله تمرینی قدرت است و تلاش می کنیم تا آغاز مسابقات لیگ برتر بانوان کشور، بازیکنان به اوج امادگی خود دست یابند.

قانون یک شبه فدراسیون والیبال سطح کیفی لیگ را کاهش می دهد

وی در خصوص شیوع کرونا و تحت تاثیر قراردادن مسابقات و تمرینات تیمی گفت: شرایط تمامی رشته های ورزشی تغییر کرده است. برخی از بازیکنان ما در زمان تمرین از ماسک استفاده می کنند، کادر فنی نیز تمام مدت با ماسک در تمرینات حاضر می شود. پروتکل های بهداشتی کاملا رعایت می شود و با حذف دست دادن بازیکنان و شادی های بعد از دریافت پوئن، تلاش می کنیم تا شیوع این بیماری را به حداقل برسانیم. البته باید از مدیریت ارشد گروه خودروسازی سایپا و مدیریت باشگاه هم تشکر کنم که در کنار نگاه ویژه به ورزش بانوان، تمام امکانات و شرایط را در اختیار تیم قرار داده اند و امیدوارم با کسب عنوان قهرمانی پاسخ محبت ها و تلاش های مسئولین سایپا را بدهیم.

هاشمی در خصوص فصل جابجایی لیگ و جذب بازیکن ملی پوش در تیم های والیبال بانوان اضافه کرد: خوشبختانه با حمایت باشگاه سایپا تمامی نفراتی که مدنظر کادر فنی بود از جمله 7 بازیکن ملی پوش جذب تیم شدند. اما به احترام قانونی که تقریبا دو ماه قبل توسط فدراسیون اعلام و مقرر شد حداکثر ملی پوش هر تیم 7 بازیکن باشد، علی رغم میل باطنی کادر فنی و مدیریتی 2 بازیکن را آزاد اعلام کردیم و آنها نیز جذب سایر تیم ها شدند. این در شرایطی است که روز گذشته و آن هم در شرایطی که مراسم قرعه کشی رقابتهای لیگ اجرا شده است، متوجه شدیم تعداد ملی پوشان مجاز هر تیم را به 9 بازیکن افزایش داده اند که این تصمیم یک شبه به اعتقاد من به ضرر خیلی از تیم هاست و در نهایت به کاهش سطح کیفی مسابقات خواهد انجامید.

سرمربی تیم والیبال بانوان سایپا در پایان خاطر نشان کرد: اکنون نه تنها باشگاه ها به لحاظ مالی شرایطی برای جذب بازیکن جدید ندارند، بلکه ملی پوشی هم برای جذب وجود ندارد و اکثرا به سایر تیم ها پیوسته اند. از طرفی برخی از تیم ها 8 یا 9 بازیکن ملی پوش دارند که این باعث می شود سطح برخی تیم ها بسیار بالا برخی دیگر پایین باشد که در نهایت به کاهش سطح کیفی لیگ منجر می شود. در این بین تیم هایی سود کردند که تا لحظه آخر تکلیف بازیکنان ملی پوش خود را تعیین نکردند و این موضوع به ضرر باشگاه های قانونمند شد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "قانون یک شبه فدراسیون والیبال سطح کیفی لیگ را کاهش می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قانون یک شبه فدراسیون والیبال سطح کیفی لیگ را کاهش می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید