زیبایی های مراکش به روایت تصویر

به گزارش ابزار ایرانی، در اینجا کمی از زیبایی های مراکش را برایتان به تصویر می کشیم، سرزمینی که بر اساس آمارهای سازمان ملل متحد صنعت گردشگری آن رشد بسیار سریعی دارد. گفته می گردد مراکش همچون کالیفرنیا دارای تنوع زیادی از نظر فرهنگ و طبیعت است و همین موضوع نظر گردشگران را به سمت خود جلب می نماید. کوه های دیدنی، شهرهای باستانی، بیابان های وسیع و بقایای امپراتوری روم تنها قسمتی از جذابیت های مراکش هستند.

زیبایی های مراکش به روایت تصویر

حالا گروهی از عکاسان به مراکش سفر نموده اند وگالری بسیار نابی از عکس ها را خلق نمودند تا ما بتوانیم بیشتر با مراکش آشنا شویم. شما را دعوت می کنیم که با ما همراه شده و به تماشا تصاویر کمتر دیده شده ای از این دیار بنشینید.

1-شهرک مرزوقه

تصویر بالا از شهرکی کوچک در مراکش گرفته شده است که در نزدیکی مرز الجزایر قرار گرفته است. همانطور که می بینید مراکشی ها در حال شن نوردی صبحگاهی هستند.

2-کوچه پس کوچه های مراکش

مسجد، برج و باروها و استحکامات، دروازه های معروف و وجود ده ها بنای تاریخی سبب شدند تا نام مراکش در لیست جهانی یونسکو ثبت شود و شما در این عکس تنها گوشه کوچکی از مراکش را مشاهده می کنید.

3-شهر بوزنیقه

بین دو شهر عظیم رباط و کازابلانکا، شهر کوچکی به نام بوزنیقه Bouznika وجود دارد که چشم اندازی توصیف نشدنی از امواج اقیانوس اطلس را در اختیارتان قرار می دهد و رنگ تازه ای به بازدیدتان از مراکش می بخشد.

4-شهر اصیلا

فرش های رنگین و خوش نقش و نگارشان را از بام خانه ها آویزان کردند تا خشک شود و همین کار بود که نقشی دوست داشتنی بر پیکر شهر اصیلا زد و این بخش از شهر را در قاب تصویر عماس گنجاند.

5-مردی در مزروقه

این مرد بومی که از اقوام بربر است، در یکی از گرم ترین شهرهای شمال آفریقا یعنی مزروقه در کنار استخری پر از آب قدم می زند و جارو می کشد، تصویری که تا از مراکش صحبت می شود در فکر کمتر کسی تداعی می شود.

6-شهر شفشاون

تورسیت ها و عکاسان علاقه زیادی به شهر شفشاون دارند و علت آن چیزی نیست جز هر آنچه در این عکس می بینید؛ بومیانی دوست داشتنی و بناهایی به رنگ آبی. اگر در شفشاون پرسه بزنید هر چند دقیقه با پلکان یا کوچه های باریکی روبه رو خواهید شد که شما را در خود گم می نمایند.

7-بازار مراکش

وجود بازارهایی شبیه به آنچه در این عکس می بینید به سالها پیش باز می شود و قدمت بعضی از بازارهای محلی موجود در مراکش چند صد سال است.

8-کوهستان ریف

کوه های ریف در شمال مراکش واقع شده اند و از زیباترین منطقه ها طبیعی این مرز و بوم به حساب می آیند. سبزی درختان در کنار ساختمان هایی به رنگ آبی منظره ها جذابی را در کوهستان ریف پدید آورده که مورد استقبال گردشگران خارجی هم قرار گرفته است.

9-صحرای عظیم آفریقا

تصور بسیاری از گردشگران خارجی از مراکش، چیزی شبیه به صحرای عظیم آفریقاست؛ اما تمامی بخش های مراکش همانطور که بالاتر هم مشاهده کردید کویری نیست و مردم توانسته اند به خوبی خود را با شرایط سخت وفق بدهند. البته اگر به صحرانوردی علاقه مند باشید، می توانید شتری کرایه نموده و در میان صحرا و زیبایی هایش گشت و گذار کنید.

10-سیدی افنی

سیدی افنی یک منطقه مسکونی در مراکش است که در استانی به همین نام واقع شده، تصویر بالا از این ناحیه گرفته شده است.

منبع: گردشبان

به "زیبایی های مراکش به روایت تصویر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زیبایی های مراکش به روایت تصویر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید