حذف تیم اینیستا و دو پنالتی علیه پرسپولیس، اولسان خوشبخت با VAR

به گزارش ابزار ایرانی، تیم فوتبال اولسان هیوندای کره جنوبی در حالی به عنوان قهرمانی لیگ قهرمانان 2020 آسیا رسید که این قهرمانی را تا حد زیادی مدیون تکنولوژی کمک داور ویدئویی (VAR) است.

حذف تیم اینیستا و دو پنالتی علیه پرسپولیس، اولسان خوشبخت با VAR

طبق قوانین کنفدراسیون فوتبال آسیا، VAR از مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان مورد استفاده قرار گرفت؛ هم در منطقه شرق و هم در منطقه غرب آسیا.

در نیمه نهایی منطقه شرق، اولسان هیوندای کره جنوبی با ویسل کوبه ژاپن بازی کرد. آن مسابقه در نهایت با نتیجه 2 بر یک به سود اولسان تمام شد اما VAR نقش اصلی را در نتیجه آن مسابقه بازی کرد.

در آن دیدار حساس، زمانی که ویسل با یک گل از اولسان پیش بود، در دقیقه 75 به گل دوم رسید اما بازبینی این گل نشان داد بازیکنان ویسل مرتکب خطا شده و بنابراین داور این گل را مردود گفت.

نواف شکرالله داور بازی ویسل و اولسان در حال بازبینی صحنه مشکوک

گل تساوی تیم اولسان هم ابتدا با تصمیم کمک داور آفساید اعلام شده بود اما بازبینی این صحنه نشان داد این گل سالم بوده است و داور سوت خود را به نشانه گل نماینده کره جنوبی به صدا درآورد.

این اتفاق به نوع دیگری در فینال لیگ قهرمانان برای اولسان تکرار شد. اولسان با نتیجه 2 بر یک پرسپولیس را شکست داد. هر دو گل اولسان از روی نقطه پنالتی به ثمر رسید و هر دو پنالتی هم با VAR حاصل شد. داور قطری فینال، پنالتی نخست را با تاخیر و با کمک داوران ویدئویی تشخیص داد و در پنالتی دوم هم خطای هَند مهدی شیری با لحظاتی تاخیر توسط VAR اعلام شد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "حذف تیم اینیستا و دو پنالتی علیه پرسپولیس، اولسان خوشبخت با VAR" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حذف تیم اینیستا و دو پنالتی علیه پرسپولیس، اولسان خوشبخت با VAR"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید