تیم ملی والیبال ایران در پی سهمیه جهانی

به گزارش ابزار ایرانی، مسابقات والیبال قهرمانی دنیا در سال 2022 به میزبانی روسیه برگزار می گردد؛ رقابت هایی که پس از بازی های المپیک، مهم ترین رویداد دنیا در ورزش والیبال محسوب می گردد. 24 تیم در این مسابقات شرکت می نمایند، اما در این دوره، شیوه انتخاب تیم ها با گذشته فرق نموده است.

تیم ملی والیبال ایران در پی سهمیه جهانی

در دوره های گذشته مسابقات قهرمانی دنیا، رقابت های انتخابی خاصی در قاره های مختلف برگزار می شد، اما این بار فدراسیون بین المللی تصمیم جدیدی گرفته است.

روسیه به اسم میزبان و لهستان به اسم قهرمان دوره گذشته، سهمیه مسابقات را در اختیار دارند. 2 تیم برتر هرکدام از قاره های اروپا، آفریقا، آسیا و آمریکای شمالی و جنوبی به علاوه 12 تیم برتر رده بندی دنیای سهیمه حضور در این مسابقات را به دست می آورند.

با این شرایط اگر تیم ملی والیبال ایران در مسابقات قهرمانی آسیا به ملاقات نهایی صعود کند، صاحب یکی از 2 سهمیه آسیا در مسابقات دنیای خواهد شد. این مسابقات از 21 تا 28 شهریور به میزبانی ژاپن برگزار می گردد و بهروز عطایی باید تیم ایران را برای رقابت با ژاپن، کره جنوبی، چین و استرالیا تیم های مدعی آسیا آماده کند.

البته اگر ایران به فینال مسابقات قهرمانی آسیا هم صعود نکند، شانس پایینی برای رسیدن به رقابت های دنیای ندارد. تیم ملی والیبال ایران درحال حاضر در رتبه 11 دنیا قرار گرفته است و به احتمال زیاد از این راه می تواند به سهمیه برسد. از 12 تیم برتر دنیا، روسیه و لهستان که پیش از این به سهمیه رسیده بودند و از بین دیگر تیم ها هم بدون شک بخش زیادی از آن ها در قاره های خود به سهمیه می رسند.

تنها در صورتی تیم ملی ایران به سهمیه دنیای نمی رسد که در مسابقات قهرمانی آسیا نتایجی بسیار ضعیف و دور از انتظار مثل شکست مقابل تیم های سطح پایین آسیا تجربه کند و در نتیجه آن بیش از 10 پله در رده بندی دنیای سقوط کند. اگرچه در ورزش هیچ اتفاقی غیرممکن نیست، اما در صورتی که اتفاق عجیبی رخ ندهد، والیبال ایران کار سختی برای رسیدن به سهمیه دنیای نخواهد داشت.

منبع: فرارو

به "تیم ملی والیبال ایران در پی سهمیه جهانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تیم ملی والیبال ایران در پی سهمیه جهانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید