خبرنگاران اقلام بهداشتی و غذایی میان مددجویان سقزی توزیع شد

به گزارش ابزار ایرانی، سنندج - خبرنگاران - یک هزار بسته اقلام بهداشتی و شوینده، همچنین 200 بسته غذایی در بین مددجویان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی در مناطق شهری، شهرستان سقز توزیع شد.

خبرنگاران اقلام بهداشتی و غذایی میان مددجویان سقزی توزیع شد

از وبسایت دولت جمهوری اسلامی ایران دیدن نمایید.

سرپرست کمیته امداد امام (ره) سقز روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ابزار ایرانی گفت: امروز یک هزار بسته اقلام بهداشتی شامل انواع مواد شوینده و ضدعفونی کننده، توسط 13 اکیپ بین مددجویان مناطق شهری این نهاد توزیع شد.

غفور عبداللهی با بیان اینکه از اعتبارات دولتی و استانی این یک هزار بسته مواد ضدعفونی و شوینده خریداری و بین افراد تحت پوشش کمیته امداد توزیع شد، افزود: در راستای پیشگیری از ویروس کرونا 4 هزار و 936 خانوار از مددجویان، این بسته بهداشتی را دریافت خواهند کرد.

وی با اشاره به اینکه هر یک از این بسته های ضدعفونی و شوینده ارزش ریالی آن 420 هزار ریال است، تاکید کرد: این کمک ها در آینده نیز ادامه دارد و در اختیار خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد قرار می گیرد.

200 بسته مواد غذایی بین مددجویان سقزی توزیع شد

رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان سقز نیز گفت: امروز تعداد 200 بسته مواد غذایی میان تعدادی از مددجویان تحت پوشش بهزیستی با همکاری این نهاد توزیع شد که شامل برنج، روغن، قند، چای، رب و ماکارونی بود که از محل عواید موقوفه خدیجه خاتون و سلطان سقز تهیه شده بود.

جانگیری امجدی وی افزود: امسال در مجموع بیش از یک هزار و 800 بسته مواد غذایی از محل درآمد موقوفات تهیه و بین مددجویان تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره) و دانش آموزان بی بضاعت توزیع شده است.

چند روز قبل هم، هشت هزار و 500 بسته اقلام بهداشتی به همت استاندار کردستان و سایر دستگاه های ذی ربط استان بین مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی شهرستان سقز توزیع شده بود.

کمپین های مردمی هم، شبانه محلات و معابر اصلی شهر را ضدعفونی می کنند و همچنان به توزیع مواد ضدعفونی و بهداشتی میان مردم ادامه می دهند.

در 24 ساعت گذشته (ظهر شنبه تا ظهر یکشنبه) 27 نفر به تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در استان اضافه شدند و اکنون بر اساس آخرین نتایج آزمایشگاهی ابتلای 134 نفر از افراد بستری به بیماری کرونا قطعی است.

آمار مبتلایان قطعی به بیماری کرونا به تفکیک شهرستان ها شامل سقز با 48 نفر، بانه 33 نفر، سنندج 20 نفر، کامیاران پنج نفر، قروه 11 نفر، مریوان 2 نفر، دیواندره 6 نفر، بیجار 6 نفر، دهگلان 2 نفر و سروآباد یک نفر است که بیش از 25 درصد نسبت به روز گذشته افزایش دارد.

تا به امروز 362 نمونه از افراد مشکوک به کرونا گرفته شده که از این تعداد، 134 نمونه مثبت بوده و نمونه آزمایش 202 نفر نیز منفی بوده و جواب آزمایش افراد باقی مانده نیز هنوز مشخص نشده است.

چهار بیمار نیز بر اثر ابتلا به بیماری کرونا در 24 ساعت گذشته جانباختند و تعداد فوتی ها به 14 نفر از ابتدا تا امروز در استان کردستان رسید که از این تعداد هشت نفر در سقز، 2 نفر در سنندج، یک نفر در مریوان، 2 نفر در قروه و یک نفر هم در بانه فوت کردند ضمن اینکه چند نفر دیگر هم در این مدت جانباختند که جواب آزمایش همه آنها منفی بوده است.

ویروس کرونا از اوایل دی ماه در ووهان واقع در استان هوبی چین پدیدار شد و تا به امروز علاوه بر کشورهای جنوب شرق آسیا، خاورمیانه، اروپا، قاره های آفریقا، اروپا و اقیانوسیه را هم تحت تاثیر قرار داده است.

ایران نیز از ویروس کرونا در امان نماند و نخستین مورد بیماری 30 بهمن ماه در قم شناسایی شد.

کرونا، ویروسی است که گستردگی شیوع آن بسیار وسیع است و از جمله راه های انتقال آن عطسه و سرفه و دست دادن و روبوسی است؛ پزشکان توصیه می کنند علاوه بر پرهیز از دست دادن و روبوسی و عدم حضور در مراکز عمومی، به هنگام عطسه حتما جلوی بینی خود را با دستمال بگیرند و یا برای مهار آن از آرنج خود استفاده کنند.

از ظهر دیروز تا امروز و بر اساس نتایج آزمایشگاهی، یک هزار و 209 مورد بیمار جدید مبتلا به کرونا در کشور شناسایی شد و کل مبتلایان به این بیماری در کشور به 13 هزار و 938 نفر افزایش یافت.

تا به امروز چهار هزار و 590 نفر از بیماران مبتلا به کرونا بهبود یافته و ترخیص شده اند

متاسفانه در طول 24 ساعت گذشته، 113 نفر از مبتلایان جدید به این بیماری جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری در کشور به 724 مورد رسید.

سقز با بیش از 226 هزار نفر جمعیت دومین شهرستان پر جمعیت استان کردستان است که در 190 کیلومتری شمال سنندج مرکز این استان واقع شده است.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران اقلام بهداشتی و غذایی میان مددجویان سقزی توزیع شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران اقلام بهداشتی و غذایی میان مددجویان سقزی توزیع شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید