توسعه 7 میدان نفتی و گازی با امضای قرارداد 4.5 میلیارد دلاری

به گزارش ابزار ایرانی، تهران (پانا) - مدیرکل روابط عمومی وزارت نفت با تبیین روزهای پرکار وزارت نفت در بهمن ماه گفت: در دولت سیزدهم قرارداد توسعه هفت میدان نفتی و گازی با شرکت های معتبر داخلی و خارجی به ارزش 4 میلیارد و 500 میلیون دلار به امضا رسید.

توسعه 7 میدان نفتی و گازی با امضای قرارداد 4.5 میلیارد دلاری

به گزارش وزارت نفت، علی فروزنده با بیان اینکه وزارت نفت دو هفته گذشته روزهای پرکار و پرفشاری را پشت سر گذاشته است، اضافه نمود: در هفته گذشته با حضور رئیس جمهوری افتتاح و شروع به کار پروژه های مختلف در حوزه های گازرسانی و انتقال گاز و پتروشیمی با ارزش 40 هزار میلیارد تومان را داشتیم. از این اندازه 16 هزار میلیارد تومان برای افتتاح پروژه ها و 24 هزار میلیارد تومان برای شروع به کار پروژه های نو بود.

وی با اشاره به بهره مندی 31 استان کشور از مواهب پروژه های گازرسانی گفت: یکی از نخستین سفرهای استانی رئیس جمهوری به استان خراسان جنوبی انجام و مصوب شد به 169 روستای استان گازرسانی گردد که با کوشش شبانه روزی همکاران این استان، به جای یک تا دو سال، ظرف پنج ماه این هدف محقق شد و توانستیم با حضور رئیس جمهوری از این پروژه ها بهره برداری کنیم.

فروزنده ادامه داد: پروژه های گازرسانی تقریبا در دو سال آینده به طور کامل به بهره برداری و اتمام می رسند و جایی در کشور باقی نخواهد ماند که به گاز دسترسی نداشته باشد.

مدیرکل روابط عمومی وزارت نفت با اشاره به برگزاری نمایشگاه ایران پلاست اظهار کرد: این نمایشگاه با دو برابر ظرفیت پارسال و با استقبال گسترده شرکت های داخلی و بازدید نمایندگان خارجی برگزار گردید و شماری از سفرای کشورهای خارجی، تجار و صنعت گران خارجی در این نمایشگاه برای مبادله با همتایان ایرانی خود حضور پیدا کردند.

فروزنده توضیح داد: این نمایشگاه در شرایط تحریمی کشور نشان داد صنایع پایین دستی نفت بسیار رونق دارند و آماده جهش و همکاری های بین المللی نیز هستند که بی شک برای کشور مزایای بسیار زیاد و فراوانی خواهند داشت.

وی به برنامه های وزارت نفت برای بخش های بالادست و پایین دست اشاره نمود و گفت: از زمان شروع به کار دولت سیزدهم تا به امروز قرارداد توسعه هفت میدان نفتی و گازی با شرکت های معتبر داخلی و خارجی به ارزش 4 میلیارد و 500 میلیون دلار امضا شده، همزمان برای توسعه بخش پایین دست کوشش بسیار زیادی صورت گرفته است که از جهت احداث پتروپالایشگاه های نو مانع زدایی گردد تا این پتروپالایشگاه ها شروع به جذب سرمایه نمایند.

منبع: خبرگزاری پانا

به "توسعه 7 میدان نفتی و گازی با امضای قرارداد 4.5 میلیارد دلاری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توسعه 7 میدان نفتی و گازی با امضای قرارداد 4.5 میلیارد دلاری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید