بحران مهاجرین بلاروس، به بزرگترین چالش لیتوانی تبدیل شده است

به گزارش ابزار ایرانی به نقل از آسوشیدپرس، در پی تعمیق تنش های سیاسی میان بلاروس و اتحادیه اروپا، مقامات کشور لیتوانی از سرازیر شدن تعداد قابل توجهی از مهاجرین بلاروسی و غیربلاروسی به سمت مرزهای این کشور طی روزهای گذشته خبر داده و از آن به اسم بحران مهاجران یاد نموده اند.

بحران مهاجرین بلاروس، به بزرگترین چالش لیتوانی تبدیل شده است

بر اساس این گزارش، اَگل بلوتیت وزیر کشور لیتوانی طی سخنانی از سرازیر شدن سیل عظیمی از مهاجرین بلاروسی به سمت مرزهای این کشور ابراز نگرانی کرد و نقش گارد مرزی را در این میان بسیار مهم خواند.

وی گفت: داشتن یک سیستم قانونی و ابزارهای لازم بسیار مهم است… تا بتوانیم از این طریق، تصمیمات لازم برای پاسخ دادن به چالش های پیش رو (در مورد مساله مهاجرین) را اتخاذ کنیم.

گفتنی است دولت لیتوانی روز آدینه در پی دریافت گزارش هایی مبنی بر عبور دستکم 150 پناهجوی غیرقانونی بلاروسی از مرز و ورود به خاک لیتوانی، ابراز نگرانی کرد.

به گفته مقامات لیتوانی، تعداد مهاجرین قانونی و غیرقانونی بلاروسی و غیربلاروسی روانه شده به سمت مرزهای این کشور، به نسبت گذشته افزایشی سه برابری داشته و با توجه به مرز 679 کیلومتری میان دو کشور، موضوع پناهجویان بلاروس می تواند به یکی از چالش های عظیم پیش روی بلاروس تبدیل گردد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "بحران مهاجرین بلاروس، به بزرگترین چالش لیتوانی تبدیل شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بحران مهاجرین بلاروس، به بزرگترین چالش لیتوانی تبدیل شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید