200 هزار مسکن برای کارگران و بازنشستگان تامین اجتماعی ساخته می گردد

به گزارش ابزار ایرانی، تهران(پانا) - تفاهم نامه همکاری سه جانبه فی مابین اتاق تعاون ایران و معاونت های فرهنگی اجتماعی و امور تعاون وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی جهت ساخت 200 هزار واحد مسکونی برای کارگران و بازنشستگان و مستمری بگیران تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی امروز در اتاق تعاون ایران به امضا رسید.

200 هزار مسکن برای کارگران و بازنشستگان تامین اجتماعی ساخته می گردد

به گزارش اتاق تعاون ایران، تفاهم نامه همکاری سه جانبه اتاق تعاون ایران و معاونت های فرهنگی اجتماعی و امور تعاون وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی امروز با حضور بهمن عبداللهی رئیس اتاق تعاون ایران، محمد کبیری معاون امور تعاون و ابراهیم صادقی فر معاون امور فرهنگی اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و جمعی از معاونین اتاق تعاون و وزارتخانه در اتاق تعاون ایران امضا شد.

عبداللهی با اشاره به ماموریتی که به اتاق تعاون ایران و وزارت تعاون در راستای تامین مسکن کارگری داده شده است، اعلام کرد: این ماموریت با هم افزایی و یاری دو مجموعه در قالب این تفاهم نامه و همدلی و همراهی به نتیجه خواهد رسید و تعداد زیادی از کارگران کشور صاحب مسکن مناسب شده و مشکل مسکن آنها حل می گردد.

رئیس اتاق تعاون ایران اظهار کرد: مقدمات ساخت 200 هزار واحد مسکونی برای کارگران و بازنشستگان و مستمری بگیران تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی تا حد زیادی فراهم شده است و آمادگی آغاز پروژه در 2 استان از این لحظه وجود دارد. رئیس اتاق تعاون ایران ابراز امیدواری کرد که تا قبل از اتمام دولت، عملیات اجرایی ساخت مسکن کارگری به نقطه قابل قبولی برسد.

معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز در این مراسم اعلام کرد: کارگران تحت شدیدترین فشار های اقتصادی هستند و جزء اقشار آسیب پذیر و احتیاجمند هستند. وی ابراز امیدواری کرد: کوشش می کنیم که با یاری های دولتی و غیردولتی برای تامین احتیاج اصلی کارگران که مسکن است، تسهیل گری صورت گیرد و بتوانیم ذغدغه آنها را کم کنیم.

کبیری با اشاره به اینکه کارهای بزرگی برای تامین اقتصادی اجرا شده است، اضافه نمود: بانک توسعه تعاون مبلغ 7 هزار و 500 میلیارد تومان خط اعتباری با اولویت مسکن کارگری در نظر گرفته است که ظرفیت خوبی محسوب می گردد.

معاون امور فرهنگی و اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ضمن تشکر از همدلی، همکاری هر دو مجموعه، در این مراسم مطرح کرد: اتفاقات خوبی در حوزه مسکن در سالهای اخیر اجرا شده است و این نشان می دهد که با همدلی و ایجاد هم افزایی می توانیم مسائل زیادی را حل کنیم که تامین مسکن کارگری از این دست بود.

وی با اشاره به اینکه ضعیف ترین اقشار، جامعه هدف این پروژه هستند، ادامه داد: ظرفیت وزارت تعاون محدود است و احتیاج به همکاری همه عوامل دارد.

کبیری با اشاره به پیگیری ها و کوشش های اتاق تعاون ایران در این خصوص گفت: به زودی شاهد کلنگ زنی این پروژه ها خواهیم بود.

صادقی فر همچنین از اصلاح ماده 149 قانون کار اطلاع داد و گفت: اصلاح ماده 149 قانون کار ریل گذاری همیشگی برای مسکن کارگری خواهد بود، در حال حاضر متن تبصره اصلاح شده و در کمیسیون اقتصادی است و با تصویب اصلاح این ماده، ریل گذاری مسکن کارگری صورت خواهد گرفت.

لازم به ذکر است، برنامه ریزی، تدوین و ارائه سیاست های اجرایی و عملیاتی به منظور بهره گیری از کلیه ظرفیت ها و امکانات و توانمندی های موجود طرفین تفاهم نامه جهت ساخت 200 هزار واحد مسکونی برای کارگران و بازنشستگان و مستمری بگیران تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی، مهمترین محور این تفاهم نامه است.

منبع: خبرگزاری پانا

به "200 هزار مسکن برای کارگران و بازنشستگان تامین اجتماعی ساخته می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "200 هزار مسکن برای کارگران و بازنشستگان تامین اجتماعی ساخته می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید