واکنش انصارالله به معین نماینده نو سازمان ملل در امور یمن

به گزارش ابزار ایرانی، عضو شورای عالی سیاسی یمن با انتشار توئیتی به اخبار مربوط به معین نماینده تازه سازمان ملل در امور یمن واکنش نشان داد.

واکنش انصارالله به معین نماینده نو سازمان ملل در امور یمن

به گزارش گروه بین الملل ابزار ایرانی، محمد علی الحوثی عضو شورای عالی سیاسی یمن با انتشار توئیتی از شورای امنیت خواست که سیاست خود را تغییر دهد.

وی خاطرنشان کرد: شورای امنیت و سازمان ملل باید سیاست های خود را از حمایت ائتلاف آمریکایی-انگلیسی و سعودی و اماراتی و متحدانش به سمت صلح واقعی تغییر دهد.

الحوثی گفت: این گام جدی است که صلح واقعی را در یمن به ارمغان می آورد.

وی درباره اخبار مربوط به معین هانس گروندبرگ به اسم نماینده تازه سازمان ملل در امور یمن به جای مارتین گریفیث،گفت: نماینده تازه سازمان ملل در امور یمن، با خود طرح تازه نخواهد آورد و مادامی که سیاست حمایت از متجاوزان و ادامه محاصره وجود دارد و خط مشی سازمان ملل، حمایت از تجاوزگر است، هیچ پیشرفتی رخ نخواهد داد.

این در حالی است که منابع رسانه ای یمنی خاطرنشان کردند که گروندبرگ مورد حمایت اروپا و آمریکاست.

بعضی منابع یمنی خاطرنشان کردند که روسیه قبلا با نامزدی نیکلای کای و هانس گروندبرگ به اسم نماینده تازه سازمان ملل در یمن مخالفت نموده است.

این منابع با اشاره به اینکه تا به امروز سازمان ملل به طور رسمی نماینده تازه را اعلام ننموده است، اعلام کردند: معین نماینده تازه موافقت اعضای شورای امنیت را احتیاج دارد و با توجه به اینکه روسیه قبلا مخالفت هایی با اسامی که در بالا گفته شد، داشته است امکان استفاده از حق وتو علیه نامزدهای سوئدی و انگلیسی از سوی مسکو می رود.

استقبال صنعا از کوشش های بین المللی و منطقه ای

از سوی دیگر هشام شرف وزیر خارجه دولت نجات ملی یمن خاطرنشان کرد که صنعا از همه کوشش های بین المللی و منطقه ای برای انتها دادن به جنگ و محاصره در یمن استقبال می نماید.

وی اضافه نمود: محاصره، بدترین فاجعه انسانی در جهان را رقم زده است و بر همه جنبه های زندگی یمنی ها تاثیر گذاشته است.

شرف تاکید نمود: سعودی و امارات به درستی تاریخ یمن را درک نکردند وگمان کردند که همانطور که بعضی وطن فروشی کردند، می توانند که ملت یمن را بخرند اما با پایداری مثال زدنی ملت یمن روبرو شدند که حضور متجاوزان در اراضی خود را بر نمی تابند.

وزیر خارجه دولت نجات ملی یمن اعلام کرد: همه کوشش ها برای برقراری صلح مورد توجه و اهتمام رهبران صنعا شامل شورای عالی سیاسی و دولت نجات ملی است.

وی توضیح داد: رهبران صنعا خواستار تحقق صلح عادلانه و شرافتمندانه برای ملت یمن هستند که در برابر متجاوزان ایستادگی کردند.

هشام شرف گفت: متجاوزان تازهترین تسلیحات را دارند و از حمایت اطلاعاتی و لجستیکی بسیاری از کشورهای جهان و در راس آنها ایالات متحده آمریکا و انگلیس برخوردارند.

وی اضافه نمود: گره زدن ابعاد انسانی و معیشتی با پرونده های نظامی، امنیتی و سیاسی منطقی نیست.

هشام شرف اعلام کرد: اگر ائتلاف سعودی-اماراتی و هم جامعه جهانی در پی صلح است در انتها دادن به جنگ جدی باشد و اقدامات اعتماد ساز وجود آورد مانند بازگشایی فرودگاه صنعا و عدم کارشکنی در ورود کشتی های حامل سوخت و هم تسهیل مواد غذایی به بندر الحدیده.

وی اضافه نمود: با انجام این اقدامات اعتمادساز، آتش بس سراسری ایجاد و یک راه چاره سیاسی مسالمت آمیز ایجاد می گردد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "واکنش انصارالله به معین نماینده نو سازمان ملل در امور یمن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش انصارالله به معین نماینده نو سازمان ملل در امور یمن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید