نصب 5 هزار دستگاه کنتور هوشمند فهام

به گزارش ابزار ایرانی، سرپرست معاونت فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق فارس گفت: براساس برنامه ریزی اجرا شده و با هدف تحقق برنامه های مدیریت مصرف برق، تا سرانجام سال جاری 5 هزار دستگاه کنتور فهام نصب خواهد شد.

نصب 5 هزار دستگاه کنتور هوشمند فهام

علیرضا اسکندری گفت: در راستای تحقق برنامه های مدیریت مصرف و به منظور افزایش کنترل پذیری شبکه برق، بهبود کیفیت ولتاژ و اجرای طرح فهام، از سال 95 تا به امروز برای 32 هزار مشترک دیماندی این شرکت کنتور هوشمند فهام نصب شده است.

سرپرست معاونت فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق فارس گفت: در شش ماهه نخست سال جاری تعداد 2800 دستگاه کنتور هوشمند فهام نصب شده است که امیدواریم تا سرانجام سال جاری به 5 هزار دستگاه افزایش یابد.

او،کنتور های هوشمند را به عنوان راهی جهت رصد مقدار مصرف مشترکان دانست و گفت: به همین دلیل جهت بیش از 85 درصد از مشترکان دیماندی و برای 100 درصد از مشترکان کشاورزی این کنتور ها نصب و راه اندازی شده و در آینده نزدیک کنتور های هوشمند برای همه مشترکان نصب خواهد شد تا از این طریق مدیریت بار و متعادل سازی مصرف برق استان به صورت کامل، تحقق یابد.

اسکندری، در ادامه، متعادل سازی مصرف، فراهم شدن بستر اصلاح الگوی مصرف، رصد دقیق مقدار مصرف برق مشترکان را از جمله مزیت های نصب کنتور های هوشمند برشمرد و گفت: کنتور های فهام به صورت آنلاین کار قرائت وکنترل پذیری انشعاب برق مشترکان را انجام داده و سبب ارتقای بهره وری و کاهش تلفات انرژی می شوند.

سرپرست معاونت فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق استان فارس، رویت پذیری و کنترل پذیری کنتور های برق مشترکان را از جمله اهداف مهم این طرح مطرح نمود و گفت: اجرای این طرح بعلاوه می تواند مزیت هایی چون: کاهش هزینه های قرائت و توزیع، کنترل بار مشترکان پرمصرف و کاهش خاموشی های ناشی از کمبود فراوری نیرو را در پی داشته باشد.

ابزار ایرانی فارس شیراز

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "نصب 5 هزار دستگاه کنتور هوشمند فهام" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نصب 5 هزار دستگاه کنتور هوشمند فهام"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید