فضای دهستان شیرکوه، بزرگترین فراوری کننده گلاب عطرآگین شد

به گزارش ابزار ایرانی، مسئول مرکز خدمات کشاورزی دهستان شیرکوه گفت: سالیانه هزار و 500 تن گلاب و عرقیجات گیاهی در دهستان شیرکوه فراوری می گردد.

فضای دهستان شیرکوه، بزرگترین فراوری کننده گلاب عطرآگین شد

به گزارش خبرنگار از ، غفاریان، مسئول مرکز خدمات کشاورزی دهستان شیرکوه، این دهستان را بزرگترین فراوری نماینده گلاب و انواع عرقیجات در استان یزد اسم کرد و گفت: کشاورزان این دهستان سالیانه هزار و 500 تن گلاب و انواع عرقیجات فراوری می نمایند.

او سابقه فراوری عرقیجات در این دهستان را بیش از 150 سال خاطرنشان کرد و اضافه نمود: 57 واحد سنتی و سه واحد صنعتی با مقدار فراوری بیش از هزار و 500 تن فرآورده و با تنوع بی نظیر 130 نوع محصول در این زمینه فعال است.

غفاریان خصوصیات گل محمدی فراوری شده در دهستان شیرکوه را طول دوره طولانی گلدهی، کیفیت بالای گل و اسانس و بعلاوه عملکرد بالای فراوریی آن دانست و گفت: فراوری گلاب در دهستان شیرکوه از نیمه دوم اردیبهشت ماه شروع و تا نیمه تیرماه ادامه دارد و فراوری عرقیجات از اواخر فروردین ماه شروع و در طول سال انجام می گردد.

مسئول مرکز خدمات کشاورزی دهستان شیرکوه با بیان اینکه بیشتر فراوریات منطقه به علت کیفیت بالا به سایر استان های کشور صادر می گردد اضافه نمود: هرچند خشکسالی های پی در پی موجب کاهش سطح فراوری گل محمدی از 40 هکتار اراضی این منطقه شده، ولی گل های محمدی موجود در حاشیه راستا های انتقال آب و در حاشیه باغات این دهستان عملکرد فراوریی مناسبی دارند.

او میانه اشتغال زایی گل محمدی را سه و نیم نفر به ازای هر هکتار بیان نمود و اشتغال حدود 120 نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم در این دهستان را قابل توجه برشمرد.

غفاریان اظهارامیدواری کرد با افزایش فراوری گل محمدی و برندسازی گلاب شیرکوه زمینه مناسبی برای افزایش اشتغال و پشتیبانی هرچه بیشتر از فراوری گلاب و انواع عرقیجات با برند شیرکوه فراهم گردد.

ع

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "فضای دهستان شیرکوه، بزرگترین فراوری کننده گلاب عطرآگین شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فضای دهستان شیرکوه، بزرگترین فراوری کننده گلاب عطرآگین شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید