طولانی ترین کابل برق زیردریایی دنیا شروع به کار کرد

به گزارش ابزار ایرانی، یک کابل برق زیردریایی به طول 450 مایل (724 کیلومتر) که انگلیس و نروژ را به یکدیگر متصل می نماید، فعالیت تجاری را شروع کرد و به این دو کشور اجازه داد انرژی تجدیدپذیر را مبادله نمایند.

طولانی ترین کابل برق زیردریایی دنیا شروع به کار کرد

به گزارش ابزار ایرانی، با شروع فعالیت طولانی ترین کابل برق زیردریایی دنیا که شبکه برق کشورهای نروژ و انگلیس را به هم متصل می نماید، نیروی تجدیدپذیر فراوری شده در نروژ برق خانه های انگلیسی را تامین خواهد نمود. این کابل بعلاوه اجازه می دهد نیروی بادی فراوان زمانی که توربینهای بادی اندازه بالایی برق در شرایط بادی فراوری می نمایند اما تقاضای داخلی اندکی وجود دارد، به نروژ صادر شده و برق خانه های این کشور را تامین کند.

این به معنای آن است که شبکه نیروی نروژ می تواند آب مورد احتیاج کارخانه های برق آبی را در ذخایر آبی وسیع این کشور برای استفاده در زمان دیگری نگه دارد.

لینک دریای شمال به ارزش 1.4 میلیارد پوند سرمایه گذاری مشترکی بین شبکه ملی برق انگلیس و اپراتور سیستم نروژی استات نت بوده و به کاهش مصرف سوختهای فسیلی برای فراوری نیرو در انگلیس یاری می نماید.

شبکه ملی نیروی انگلیس گفت این پروژه مانع انتشار 23 میلیون تن کربن تا سال 2030 می گردد.

کابلهای پهن شش اینچی فعالیتشان را با حداکثر ظرفیت 700 مگاوات شروع می نمایند و به تدریج ظرفیت کامل این لینک را در مدت سه ماه به 1400 مگاوات افزایش می دهند. فعالیت این پروژه در ظرفیت کامل، برق پاک برای تامین احتیاج 1.4 میلیون خانه انگلیسی فراهم خواهد نمود.

بر اساس گزارش اویل پرایس، گِرِگ هندز، وزیر انرژی، رشد پاک و تغییرات اقلیمی انگلیس گفت: همچنان که آماده میزبانی نشست کاپ 26 سازمان ملل متحد می شویم این شراکت پیشگام در وهله نخست نشان می دهد همکاری بین المللی تا چه حد در یاری به رسیدن به اهداف کربن خنثی و فراهم کردن انرژی تجدیدپذیر برای میلیونها خانه انگلیسی اهمیت خواهد داشت.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "طولانی ترین کابل برق زیردریایی دنیا شروع به کار کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طولانی ترین کابل برق زیردریایی دنیا شروع به کار کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید