طرز تهیه ماکارونی خوشمزه ایرانی با گوشت

به گزارش ابزار ایرانی، در این دستور پخت طرز تهیه ماکارونی خوشمزه ایرانی با گوشت چرخ نموده و ته دیگ سیب زمینی را آموزش می دهیم. ماکارونی یکی از غذاهایی است که بین ما ایرانی ها بسیار هوادار دارد؛ تا جایی که احتمالا در فهرست غذاهای محبوب همه یکی از چند رتبه برتر را کسب می نماید.

طرز تهیه ماکارونی خوشمزه ایرانی با گوشت

غذایی که ما در ایران به نام ماکارونی می شناسیم در واقع همان اسپاگتی است که به شیوه خاص ما ایرانی ها پخته می گردد. ما ایرانی ها برای پختن ماکارونی، بر خلاف ایتالیایی ها که اسپاگتی را تنها آبکش می نمایند، آن را همراه با مایه ماکارونی دم می کنیم.

ما در این دستور پخت یکی از مرسوم ترین روش های پخت ماکارونی با گوشت را استفاده و برای ته دیگ از سیب زمینی استفاده نموده ایم. البته ته دیگ ماکارونی می تواند نان یا حتی خود ماکارونی هم باشد. در هر حال چیزی که مسلم است، این است که ته دیگ ماکارونی حتی از خود آن هم محبوب تر است!

اگر دنبال روشی برای پختن ماکارونی هستید که باعث گردد همه انگشت هایشان را هم با غذا بخورند، حتما این دستور پخت را امتحان کنید. همچنین اگر از هواداران اسپاگتی و پاستا هستید نباید فراموش کنید در آرشیو آموزش های آشپزی ابزار ایرانی مگ می توانید طرز تهیه چند نوع پاستای خوشمزه مثل پنه آلفردو، پاستا میگو و پاستا چیکن فاهیتا را هم یاد بگیرید.

مواد لازم (برای 5 نفر)

  • اسپاگتی: 500 گرم
  • گوشت چرخ نموده: 300 گرم
  • پیاز خرد شده نگینی: 2 عدد
  • رب گوجه فرنگی: 3 قاشق غذاخوری
  • سس کچاپ: 2 قاشق غذاخوری
  • سیب زمینی: 1 عدد عظیم
  • آویشن: 1 قاشق غذاخوری
  • زردچوبه، فلفل سیاه، ادویه کاری، پودر پاپریکا و نمک: به میزان لازم

طرز تهیه ماکارونی ایرانی

1.

پیاز خرد شده را با مقدار مناسبی از روغن تفت دهید تا جایی که طلائی گردد. روغن نباید خیلی کم باشد.

2.

وقتی پیاز طلایی شد، گوشت چرخ نموده را به آن اضافه کنید و خوب تفت دهید تا جایی که آب آن کشیده گردد و به روغن بیفتد. سپس رب گوجه فرنگی و ادویه ها را اضافه کنید.

میزان رب گوجه فرنگی با توجه به رنگ آن می تواند متغیر باشد. ولی دقت کنید که میزان ربی که استفاده می کنید باید برای رنگ دادن به 500 گرم ماکارونی کافی باشد. پس در استفاده از رب صرفه جویی نکنید.

3.

بعد از اینکه رب تفت خورد و رنگ انداخت، آویشن و سس کچاپ را اضافه و میزان نمک مایه ماکارونی را اندازه کنید. دقت کنید که مایه ماکارونی باید خوش نمک باشد. مایه ماکارونی آماده شده را کنار بگذارید.

4.

در یک قابلمه دیگر به اندازه کافی آب بریزید و روی حرارت قرار دهید تا جوش بیاید. سپس مقدار کافی نمک، روغن و کمی زردچوبه به آن اضافه کنید. اسپاگتی را در قابلمه آب بریزید و اجازه دهید بپزد. زمانی که ماکارونی نرم شد آن را آبکش کنید.

5.

در همان قابلمه 2 تا 3 قاشق روغن همراه با کمی زردچوبه و نمک بریزید و سیب زمینی های حلقه شده را کف آن بچینید.

6.

روی ته دیگ سیب زمینی یه لایه از ماکارونی آبکش شده و یک لایه مایه ماکارونی بریزید و باهم مخلوط کنید. با این کار هم می توانید تناسب مواد نسبت به هم را بسنجید و هم اگر ماکارونی از اطراف ته دیگ ببندد، مزه دار و لذیذتر می گردد. این کار را تا اتمام ماکارونی و مایه آن ادامه دهید.

7.

در قابلمه را بگذارید و اجازه دهید برای مدت 30 الی 40 دقیقه دم بکشد.

8.

تناسب بین مایه مکارونی و اسپاگتی بسیار مهم است. می توانید از قارچ و فلفل دلمه ای هم در مایه ماکارونی استاده کنید.

منبع: دیجیکالا مگ

به "طرز تهیه ماکارونی خوشمزه ایرانی با گوشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه ماکارونی خوشمزه ایرانی با گوشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید