معرفی غذاهای سنتی کشور پرتغال

به گزارش ابزار ایرانی، کشور پرتغال در گذشته سرزمین های بسیاری را تحت سلطه ی خود داشته است و همین امر سبب شده است که غذای مردم ایت کشور علاوه بر فرهنگ خودی از فرهنگ مردمان دیگر نیز تاثیر بگیرد. خوراک در کشور پرتغال تلفیقی از فرهنگ و سنت مردم این کشور است و با استفاده از مواد اولیه تازه تهیه می شود. غذاهای دریایی از مهم ترین غذاهای سنتی مردم این کشور است که با روش های مختلف در رستوران ها طبخ و سرو می شود. اگر می خواهید خوشمزه ترین و بهترین غذاهای سنتی کشور پرتغال را بشناسید با مجله گردشگری خبرنگاران همراه باشید.

معرفی غذاهای سنتی کشور پرتغال

غذاهای سنتی کشور پرتغال

آلیرا دِ میراندوا (Alheira de Mirandela)

این غذا نوعی سوسیس مرغ به شکل نعل اسب است و یکی از ارزان ترین و رایج ترین غذاهای سنتی کشور پرتغال است که در تاریخ هم داستان جالبی درباره آن گفته می شود. هنگامی که یهودیان در سال 1498 میلادی از کشور پرتغال اخراج شدند تعداد بسیاری از آن ها به منطقه کوهستانی شمال شرق این کشور پنهان شده بودند. آن ها با اینکه تظاهر می کردند به فرقه کاتولیک پیوسته اند در نهان به آداب دینی خود می پرداختند. یکی از این نمایش ها تهیه و خوردن سوسیس بود تا همه باور کنند آن ها دیگر طبق رسوم دین یهود غذا نمی خورند. این غذا را در بیش تر رستوران های این کشور می توانید پیدا کنید و از خوردن آن به همراه سبزیجات پخته و یا تخم مرغ نیمرو لذت ببرید.

آروز دِ تامبوریل (Arroz de Tamboril)

این غذای دریایی معمولا با استفاده از ماهی و برنج تهیه می شود. برای تهیه این غذا کافیست تا گوجه فرنگی، سبزیجات، سیر و برنج و ماهی را با هم مخلوط کنید و چند ساعت زمان بدهید تا غذا کاملا پخته شود. این غذا در رستوران های ساحلی به وفور یافت می شود و در طبخ آن از ماهی های مختلفی استفاده می کنند. جاذبه های گردشگری پرتغال

ماهی کاد یا باکالیائو (Bacalhau)

این غذا چیزی فراتر از یک غذای دریایی است و این ماهی در کشور پرتغال دوست وفادار نام دارد. این غذا که یک غذای ملی نیز محسوب می شود بسیار راحت آماده می شود و تنها کافیست ماهی را سرخ کنید و با سبزیجات میل کنید. معروف ترین دستور تهیه این ماهی از ترکیب پیاز، زیتون، چیپس، تخم مرغ، جعفری و ماهی کاد است.

فرانسزینیا (Francesinha)

یکی دیگر از غذاهای سنتی کشور پرتغال که در شهر پورتو به عنوان غذای بسیار محبوبی شناخته می شود. این غذا از دو برش نان تشکیل شده است که لابلای آن را استیک، سوسیس و همبرگر می گذارند. تفاوت این غذا با همبرگر در نوع نان و سس مخصوص و تند آن است. پس از اینکه غذا را آماده کردند بر روی آن پنیر آب شده می ریزند و با سس تند گوجه فرنگی و سیب زمینی سرخ کرده میل می کنند. اگر تمایل داشته باشید یک عدد تخم مرغ نیمرو نیز بر روی غذای شما گذاشته خواهد شد. غذای سنتی پورتو

استیک پرتغالی پوستا میراندسا (Posta Mirandesa)

این غذا نمونه پرتغالی استیک شاتوبریان فرانسوی و یا استیک فیورنتینای ایتالیایی است. در طبخ این غذا از فیله های بزرگ استیک گاو استفاده می شود و بر روی آتش پخته می شود. این غذا با استفاده از فیله گاوی پخته می شود که فقط در کشور پرتغال پرورش داده می شود بنابراین طعم آن بسیار منحصربه فرد است و در جای دیگر پیدا نمی شود.

پورکوپرِتو (Porco Preto)

این غذا از گوشت قرمز محلی جزیره ایبری تهیه می شود. ژامبون های دودی که با گوشت قرمز تهیه می شوند و در هنگام سرو معمولا آن را با سالاد و یا چیپس میل می کنند. این غذا طعم و عطر بی نظیری دارد و در رستوران های بسیاری سرو می شود. خرید بلیط هواپیما تهران مادریا

سوپا د کاساو (Sopa de Cação)

یکی دیگر از غذاهای سنتی کشور پرتغال با استفاده از گوشت کوسه تهیه می شود. در ابتدا این گوشت را در لیمو، گشنیز و سیر می خوابانند تا مزه دار شود و سپس در آب جوش می اندازند تا بپزد. سوپ خوشمزه ای که از این غذا به دست می آید معمولا با نان ذرت میل می شود.

کالدیرادا دئینگیاس (Caldeirada de Enguias)

این غذا که از مارماهی تهیه می شود در شهر پورتو بسیار معروف است. مارماهی ها معمولا به صورت سرخ شده و یا در سوپ تهیه می شوند. در سواحل مورتوسا نوعی خورشت با مارماهی، زعفران و فلفل تهیه می شود که طرفداران زیادی دارد.

کاتاپلانا د ماریسکو (Cataplana de Marisco)

این غذا نوعی خورشت دریایی است که در تابه ای مسی پخته می شود و به همراه برنج و یا چیپس به مشتریان سرو می شود. بهترین مکان برای صرف این غذا دهکده ماهیگیری پورتو برندائو است که با یک قایق از شهر لیسبون می توانید به این منطقه بروید. خرید بلیط هواپیما تهران لیسبون.

پولوو آلاگارئیرو (Polvo à Lagareiro)

این غذا با طعم دار کردن هشت پا در روغن زیتون تهیه می شود. در این غذا یک هشت پا به طور کامل می پزد و سپس در مقادیر زیادی از سیر و روغن زیتون سرخ و برشته می شود. این غذا در بیشتر رستوران های پرتغال سرو می شوند.

منبع: مجله دور و نزدیک

به "معرفی غذاهای سنتی کشور پرتغال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی غذاهای سنتی کشور پرتغال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید