ضرر 600 میلیون یورویی سری A در 10 ماه گذشته

به گزارش ابزار ایرانی، لیگ دسته اول فوتبال ایتالیا به دلیل مسائل ناشی از شیوع کرونا در این کشور، در یک بازه زمانی 10 ماه بیش از نیم میلیارد یورو ضرر نموده است.

ضرر 600 میلیون یورویی سری A در 10 ماه گذشته

به گزارش ابزار ایرانی، پائولو دال پینو رئیس سری A ایتالیا در گفت و گو با نشریه فایننشال تایمز میزان زیان های اقتصادی وارد آمده به این لیگ در نتیجه شیوع کرونا را فاش کرد.

با آغاز مجدد مسابقات فوتبال در ایتالیا پس از وقفه ای نزدیک به 4 ماه، ورزشگاه ها در بیشتر اوقات خالی بوده و در معدود مواردی هم که اجازه حضور تماشاگران به ورزشگاه ها داده شده حدبیشتر هزار نفر پیروز به ورود به ورزشگاه شده اند که بسیار ناچیز محسوب می گردد اما علاوه بر از دست دادن درآمدهای قابل توجه حاصل از بلیت فروشی، تیم ها به دلیل کمتر دیده شدن اسپانسرهای شان از شرکای تجاری خود هم مبالغ کمتری دریافت نموده اند. در همین حال رقم فروش حق پخش بازی های تلویزیونی هم کاهش داشته است و همه این ها ضربه هنگفتی به سری A زده است.

دال پینو گفت: اینکه ما توانستیم مسابقات فصل گذشته را از سر بگیریم پیروزیت بسیار بزرگی بود. شرایط موجود بسیار جدی است. از ماه فوریه (بهمن 98) تا دسامبر (آذر99) سری A 600 میلیون یورو ضرر خواهد نمود که 400 میلیون یوروی آن به دلیل از دست دادن درآمدهای حاصل از بلیت فروشی است و 200 میلیون یوروی دیگر از بابت کاهش درآمد حاصل از همکاری با اسپانسرها.

دال پینو اضافه نمود: شیوع کرونا اما می تواند فرصتی برای ساختار اقتصادی لیگ باشد اگرچه مدرنیزه کردن یک تجارت در شرایط فعلی که ما در آن قرار داریم و با مسائل موجود بسیار سخت است. بحث هایی که قبل از شیوع کرونا درباره ایجاد صندق سرمایه گذاری خصوصی مطرح شده بود نیز در مراحل پایانی مذاکرات واقع شده است. هدف ما استفاده از مهارت های مدیریتی این صندوق ها برای ایجاد ارزشی بلند مدت برای سری A است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "ضرر 600 میلیون یورویی سری A در 10 ماه گذشته" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ضرر 600 میلیون یورویی سری A در 10 ماه گذشته"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید