سیب سیاه در مرند !

به گزارش ابزار ایرانی، خبرنگاران: سیب های سیاه یا به نوعی بنفش تیره ، درخشان، دارای بافت خوبی هستند. از بیرون، سیب تقریبا شبیه موم شمع است و به میزان یک الماس زیبا هستند به همین علت این نام الماس را گرفته است

سیب سیاه در مرند !

به گزارش ابزار ایرانی، درختانی از سیب میراکل در ارتفاعات یکان کهریز مرند ، پرورش میوه خاص به نام سیب سیاه؛ می تواند یک انتخاب عالی و سودمند برای هر باغدار باشد زیرا سیب میراکل؛ دارای کیفیت بسیاری بالایی است و از سال دوم باردهی خود را شروع می نماید و سودهی بسیار زیادی دارد .

این میوه دارای خاصیت های بسیار بالایی است و می تواند طعم های متنوعی را برای شما به همراه بیاورد که باعث شده است این میوه حالت خاص پیدا کند و از بقیه محصولات متفاوت تر به نظر می رسد. این میوه جز میوه های کمیاب به شمار می رود و در تمام منطقه ها یافت نمی گردد و نسبت به بقیه درخت ها شرایط محدودتری دارد تا برترین رشد و با کیفیت ترین میوه را ارائه دهد. نهال سیب سیاه؛ برای رشد و خوش طعم شدن به نور بسیار زیاد خورشید احتیاج دارد .

این میوه در داروسازی به عنوان طعم دهند و از بین برنده طعم های نامطلوب دارو ها نیز استفاده می گردد. سیب میراکل؛ به خاک اسیدی احتیاج دارد و خاک مورد استفاده حتما باید زهکشی شده باشد. درجه اسیدی خاک 4 تا 5 می تواند باشد. سیب مشکی، به آبیاری بسیار حساس است و باید میزان آبیاری و فاصله زمانی مناسبی داشته باشید زیرا این درخت از خاک های خیس خوشش نمی آید و در نتیجه برداشت مطلوبی نخواهید داشت.

هرس درخت سیب سیاه:

این نهال سیب میراکل، به هرس زیادی احتیاج ندارد اما مطلوب است در دور های مختلف طبق احتیاج و شرایط درخت هرس گردد. فراوری این میوه از کشور فرانسه سرچشمه می گیرد. تفاوت این سیب مشکی، با سیب های دیگر در داشتن میزان زیادی آنتی اکسیدان است. دارای طعمی ملس بوده و یک میوه تابستانی به شمار میرود. نهال سیب میراکل در آذربایجان ایران و اطراف شاهرود کاشته می گردد دیگر کشور هایی که این میوه را کشت می نمایند می توان هلند و آفریقای جنوبی را نام برد.

سیب های سیاه یا به نوعی بنفش تیره ، درخشان، دارای بافت خوبی هستند. از بیرون، سیب تقریبا شبیه موم شمع است و به میزان یک الماس زیبا هستند به همین خاطر این نام الماس را گرفته است

فراوری سیب در باغ میوه در سال 2015 و سه سال پس از کاشت درختان شروع شد، اما به دلیل تعدادی از عوامل، آن ها تنها می توانند در تعدادی از سوپر مارکت های لوکس در پکن، شانگهای، گوانجو پیدا شوند و معمولا در بسته های هدیه 6 تا 8 عددی به فروش می رسند. قیمت سیب الماس سیاه حدود 50 یوان به ازای هر میوه است. یو گفت:از آنجا که فراوری چین محدود است و هزینه توزیع نسبتا بالا است، سیب های سیاه با قیمت بالا متعلق به بخش بالای بازار هستند. سال گذشته، مقادیر کمی از سیب های ما به سوپرمارکت ها درشهر چین فروخته شد، جایی که آن ها بسیار خوب خریداری می شوند.

سیبی به نام الماس سیاه

به دلیل دمای پایین، درخت های سیب الماس سیاه احتیاجمند میوه های تیره هستند، نرخ رشد آن ها بسیار پایین تر از میانگین است. اگر چه بیشتر گونه های سیب در 2 تا 5 سال به بالغ می شوند اما این درختان کم تر از 8 سال بالغ می شوند. علاوه بر این، تنها حدود 30 درصد از محصولات باغ میوه با استانداردهای سازگاری رنگ مطابقت دارند و به عنوان سیب سیاه به فروش می رسند. این مساله مانند موردی که در بالا ذکر شد، همراه با شرایط جغرافیایی خاص مورد احتیاج برای رشد سیب الماس سیاه که پرورش دهندگان میوه را وادار به قبول این گونه می نمایند.

اندر خواص سیب کوهی:

این میوه که با نام های دیگری از قبیل سیب کوهی، سیلانه، شیلانه و سنجد جیلان شناخته شده است، در درمان عفونت روده ها، برونشیت و درد کمر بسیار تأثیرگذار است. قرار دادن این میوه در دندان، موجب تسکین دندان درد می گردد. این که خیساندن خرد شده این میوه با زرشک و خوردن آن جوش را درمان می نماید، یادآور شد: خوردن مخلوط آب خیس نموده ی این میوه با عرق کاسنی در درمان حصبه بسیار موثر است

خبرنگار ناصر غلامی هوجقان

منبع: توریسم آنلاین

به "سیب سیاه در مرند !" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سیب سیاه در مرند !"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید