رونق توسعه صنعت گیاهان دارویی و طب سنتی با فعالیت 6 مرکز نوآوری

به گزارش ابزار ایرانی، خبرگزاری خبرنگاران-به وجود آمدن تغییرات سریع در فناوری های روز جهان و مسائل اجتماعی جامعه امروز از عواملی است که ایجاد مراکز نوآوری را به یک احتیاج تبدیل نموده است.

رونق توسعه صنعت گیاهان دارویی و طب سنتی با فعالیت 6 مرکز نوآوری

به گزارش خبرگزاری ابزار ایرانی به نقل از روابط عمومی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، مراکزی که به یکی از پایه های اصلی توسعه فناوری بدل شده اند با جذب خلاقیت ها و نوآوری های افراد در پی عرضه یک محصول به بازار هستند. از جمله حوزه های فناورانه ای که با یاری این مراکز در راستا توسعه یافتگی قرار گرفته است صنعت گیاهان دارویی و طب سنتی است. همین ضرورت باعث شکل گیری مراکز نوآوری زیادی در عرصه های مختلف فناورانه کشور شده است.

مرکز نوآوری فرآورده های طب ایرانی دانشگاه علوم پزشکی تهران و مراکز نوآوری کرمانشاه، اردبیل، همدان، یاسوج و گناباد، 6 مرکزی هستند که وظیفه جذب نوآوری ها و انتفاق آنها به بازار را به عهده گرفته اند.

مرکز نوآوری، مرکزی است که یک یا چند تیم نوآور با همکاری مراکز تحقیقاتی و شرکت های متقاضی در زمینه فراوری محصولاتی تازه در یک حوزه تخصصی در چارچوب برنامه ای بلندمدت با هم همکاری می نمایند.

این فعالیت ها در کنار 4 شتاب دهنده شکل گرفته در این حوزه رونق بیشتری یافته، مجموعه هایی که در زمینه فرآورده های عصاره و اسانس فرآورده های طب سنتی و دارو های گیاهی مشغول به ارئه خدمات هستند.

ایجاد زمینه مناسب برای بروز خلاقیت و بستری برای رشد و پرورش ایده های نو بر مبنای دانش، حمایت از طرح های پژوهشگران، محققان، دانشجویان و دانش آموزان، یاری به شکل گیری و حیات شرکت های دانش بنیان و ایجاد بستر مناسب برای کارآفرینی، اشتغال و تجاری سازی محصولات از جمله اهداف ایجاد و راه اندازی مراکز نوآوری است.

منبع: خبرگزاری آریا

به "رونق توسعه صنعت گیاهان دارویی و طب سنتی با فعالیت 6 مرکز نوآوری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رونق توسعه صنعت گیاهان دارویی و طب سنتی با فعالیت 6 مرکز نوآوری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید