روسیه، مقام آمریکایی را بی عقل خواند

به گزارش ابزار ایرانی، سفیر روسیه در آمریکا از اظهارات یک مقام نظامی آمریکایی که از احتمال آغاز جنگ هسته ای میان روسیه و آمریکا سخن گفته بود، انتقاد کرد و آن را سخنان فردی بی عقل خواند.

روسیه، مقام آمریکایی را بی عقل خواند

آناتولی آنتونف در گفت و گو با شبکه تلویزیونی روسیه 24 گفت: بسیار بعید بنظر می رسد که یک فرمانده نظامی آمریکایی که عاقلانه فکر می کند، احتمال آغاز جنگ هسته ای این کشور با روسیه را بررسی می کند.

وی اضافه نمود: من فکر نمی کنم که ژنرال های آمریکایی که عاقلانه فکر می کنند به جنگ هسته ای با روسیه فکر می کنند. من معتقدم که چنین ایده ای در سر سیاستمداران (از نظر عقلی) ناسالم پرورانده می شود.

به گزارش ریانووستی دریاسالار چارلز ریچارد، فرمانده واحد فرماندهی استراتژیک ارتش آمریکا طی یک بررسی جدید مهم در خصوص عدم توازن جهانی قوای هسته ای هشدار داد و گفت: آمریکا باید برای یک جنگ هسته ای با چین یا روسیه آماده و به دنبال راه های جدید برای بازداشتن هر دو کشور از استفاده از سلاح های استراتژیک جدید باشد.

سفیر روسیه در واشنگتن در ادامه به تمدید پیمان استارت-2 میان روسیه و آمریکا اشاره و اظهار کرد که این توافق بر میزان بازرسی های نظارتی تسلیحاتی میان دو کشور تأثیرگذار نخواهد بود.

وی در ادامه خاطرنشان که آمریکا و روسیه در خصوص مسائل کنترل تسلیحاتی با یکدیگر همکاری خواهند کرد و این کار بسیار سخت و پیچیده است.

سفیر روسیه گفت: مذاکرات درباره این مساله نه فقط مسائل فعلی تسلیحاتی بین روسیه و آمریکا را در بر می گیرد بلکه مسائل نوظهور مانند سیستم های تسلیحاتی پیشرفته را نیز پوشش خواهد داد.

روسیه و امریکا بزرگترین زرادخانه هسته ای جهان را دارند و 90 درصد تسلیحات هسته ای در سطح جهانی به این دو کشور تعلق دارد.

دو کشور هر سال چند دور مذاکرات تسلیحاتی برای حفظ ثبات راهبردی در سطح جهانی برگزار می کنند.

مسائل مربوط به تسلیحات هسته ای و موشک های پرتاب کننده این تسلیحات در سالهای اخیر به اختلافات بزرگ میان روسیه و آمریکا منجر شده است که بر روابط دو کشور سایه انداخته است. ، ایرنا

منبع: ایران آنلاین

به "روسیه، مقام آمریکایی را بی عقل خواند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روسیه، مقام آمریکایی را بی عقل خواند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید