برطرف موانع مالی هنرمندان صنایع دستی آذربایجان شرقی با مشارکت بانک رسالت

به گزارش ابزار ایرانی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی از کوشش برای برطرف موانع و چالش های مالی هنرمندان صنایع دستی با مشارکت و همیاری بانک رسالت اطلاع داد.

برطرف موانع مالی هنرمندان صنایع دستی آذربایجان شرقی با مشارکت بانک رسالت

بهگزارش میراثآریا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی، احمد حمزه زاده روز چهارشنبه 22 مردادماه 99 با ابوطالب اسحاقی دبیر شبکه توسعه اجتماعی، بانک رسالت ملاقات و گفت وگو کرد.

او در این ملاقات با اشاره به شرایط ویژه و مسائل هنرمندان صنایع دستی استان به دنبال شیوع کرونا گفت: آذربایجان شرقی دارای بیش از 80 رشته هنری با بیش از 13 هزار هنرمند فعال در حوزه صنایع دستی است که بخش عمده آن را هنرمندان روستایی تشکیل می دهند که با شیوع کرونا متحمل خسارات مالی متعددی شده اند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی ادامه داد: شرایط حاضر اگرچه تأثیر کمتری در فراوری آثار هنری داشته اما با توجه به توقف صنعت گردشگری طی شش ماه گذشته، شرایط عرضه و به تبع آن چرخه مالی این حوزه را با چالش ها و موانع متعددی روبه رو نموده است که راه برون رفت از چالش کنونی اعطای تسهیلات ویژه به هنرمندان در راستای بهبود شرایط معیشتی و عرضه محصولات است.

او مشارکت و همیاری بانک رسالت با این اداره کل را فرصتی مناسب برای ایجاد تسهیلات ویژه هنرمندان صنایع دستی و فعالان حوزه بوم گردی استان مطرح نمود و گفت: مشارکت بانک رسالت در این امر می تواند بسیاری از چالش ها و موانع هنرمندان صنایع دستی استان را با اعطای تسهیلات و همچنین تعریف سازوکاری مناسب برای حمایت و فروش آثار فراوریی هنرمندان از میان بردارد.

حمزهزاده اظهار کرد: همچنین در راستای رونق بخشی به فعالیت حوزه بوم گردی استان، تعریف تسهیلات ویژه برای فعالان این حوزه در روستاها می تواند اقدامی مؤثری باشد.

ابوطالب اسحاقی دبیر شبکه توسعه اجتماعی بانک رسالت آذربایجان شرقی نیز در این ملاقات که با همراهی معاون و رهیار فرهنگ، هنر و گردشگری این بانک در استان انجام شد، ضمن تشریح اهداف شبکه توسعه اجتماعی رسالت و مزایای استفاده از خدمات کانون های همیاری اجتماعی خواهان تعامل و مشارکت بیشتر این دو مجموعه در قالب تفاهم نامه در راستای ترویج فرهنگ همیاری اجتماعی و قرض الحسنه شد.

منبع: میراث آریا

به "برطرف موانع مالی هنرمندان صنایع دستی آذربایجان شرقی با مشارکت بانک رسالت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برطرف موانع مالی هنرمندان صنایع دستی آذربایجان شرقی با مشارکت بانک رسالت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید