رشد کم رمق شاخص کل بورس در روز قرمز نمادهای شاخص ساز

به گزارش ابزار ایرانی، در سرانجام معاملات بازار سهام در روز سه شنبه 7 مرداد، شاخص کل بورس با رشدی 8 هزار واحدی (0.44 درصد) به سطح یک میلیون و 942 هزار واحدی رسید. این در حالی است که شاخص کل هم وزن نیز بییش از 4000 واحد رشد کرد (0.77 درصد) تا بورس روز سبزی را به سرانجام برساند.

رشد کم رمق شاخص کل بورس در روز قرمز نمادهای شاخص ساز

رشد 0.4 درصدی شاخص کل در حالی رخ داد که در ابتدای بازار شاخص از مرز یک میلیون و 970 هزار واحدی نیز عبور کرده بود اما در ادامه معاملات با افزایش فشار عرضه در نمادهای شاخص سازی نظیر فولاد، فملی و فارس و همچنین نمادهای پتروشیمی و پالایشی از رشد شاخص کاسته شد تا در نهایت نتواند رشد چشمگیری را به ثبت برساند.

در انتها معاملات امروز بیش از 2 میلیون و 600 هزار معامله در بورس صورت گرفت که طی آن 13 میلیارد و 300 میلیون سهم با ارزشی بالغ بر 22 هزارو 600 میلیارد تومان داد و ستد شدند. در این میان سه نماد تاپیکو، حکشتی و وغدیر بیشترین تاثیر مثبت را بر رشد شاخص کل داشتند و سه نماد فولاد، فارس و خودرو نتوانستند با تاثیر منفی خود از سبزپوشی شاخص جلوگیری کنند.

در میان صنایع مختلف نیز گروه فراورده های نفتی با بیش از 44 هزار میلیارد ریال رکورد جدیدی را در ارزش معاملات روزانه به ثبت رساند و پس از آن نیز دو گروه خودرو و فلزات اساسی به ترتیب با 38 و 20 هزار میلیارد ریال برترین گروه های صنعت بودند.

در میان نمادها نیز شپنا، شتران و خساپا بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص دادند. نماد خساپا که همانند بسیاری از نمادهای بزرگ امروز در مقاطعی با صف فروش نیز همراه بود در انتها پس از معامله بیش از 2 میلیارد و 600 میلیون سهم با افتی 2.7 درصدی به کار خود انتها داد. هر چند قیمت آخرین معامله این نماد 1.9 درصد پایین تر از قیمت روز گذشته بود.

در جریان معاملات امروز همچنین برخی نمادها نظیر شستا، خودرو و خساپا پس از ساعت عادی معاملات بورس دادوستد شدند به طوری که معاملات نماد شستا تا ساعت 16 و 5 دقیقه ادامه دارد. معاملات منفی این سه نماد موجب کاهش رشد شاخص شد.

معاملات امروز بازار سهام در حالی به انتها رسید که عرضه اولیه بگیلان نیز امروز انجام شد. ثبت سفارش این عرضه اولیه که از ساعت 13 آغاز شده تا ساعت 17 ادامه دارد. با این حال تقسیم سهام در این نماد بعد از انتها بازار فردا انجام خواهد شد و بگیلان از روز شنبه قابل معامله خواهد بود.

منبع: تجارت نیوز

به "رشد کم رمق شاخص کل بورس در روز قرمز نمادهای شاخص ساز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رشد کم رمق شاخص کل بورس در روز قرمز نمادهای شاخص ساز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید