دورکاری چه امتیازاتی را نصیب شما خواهد نمود؟

به گزارش ابزار ایرانی، دورکاری منافع قابل توجهی را برای سازمان ها، کارکنان، جامعه وبخصوص جوامع محلی به ارمغان می آورد.

بعضی از مهمترین مزایای نظام دورکاری را می توان در ابعاد سازمان، فرد، جامعه به توضیح زیرخلاصه نمود، پس در ادامه با خبرنگاران همراه باشید.

دورکاری چه امتیازاتی را نصیب شما خواهد نمود؟

1- صرفه جویی درهزینه ها

انجام کار به وسیله کارکنان در محل سازمان، متضمن هزینه های مختلف اداری مانند امکانات، تجهیزات، فضا و خدمات رفاهی، ارتباطات و… است. سازمان هایی که روش دورکاری را انتخاب می کنند، صرفه جویی های زیادی در مصرف هزینه های مزبور خواهند داشت. بنابراین، سازمان ها قادر می شوند تا در هزینه های خود صرفه جویی شایانی کنند.

سازمان ها با به کارگیری روش دورکاری با ترکیب بهینه عوامل کار به کاهش قابل توجهی در هزینه های فراوری احصول یا ارائه خدمات دست می یابند. زیرا، کار با وجود دانش و مهارت کافی، می تواند در هرکجا که هزینه کمتری را طلب کند، انجام گردد.

دورکاری در بیشتر موارد، استخدام نیروی انسانی و درنتیجه هزینه های پرسنلی را کاهش می دهد. بعلاوه اندازه بالای هزینه های مربوط امورجاری کارکنان(بودجه و هزینه های پرسنلی) را به نحو چشمگیری کاهش می دهد.

در هرسازمان با تدوین و اجرای یک برنامه استراتژیککار انعطاف پذیر (که دورکاری ازجمله کارهای انعطاف پذیر است)، هزینه های مربوط به جابجایی پرسنل کاهش خواهدیافت.

2- افزایش بهره وری

تجارب کشورهایی که نظام دورکاری را اجرا نموده اند، نشان می دهد که دورکاری، بهره وری درسازمان ها را تا40 درصد افزایش داده است. درنظرسنجی ها، هم دورکاران و هم مدیران این موضوع را تایید نموده اند.

- یکی از دلایل افزایش بهره وری در اجرای نظام دورکاری این است که هم برای دورکاران و هم سازمان ها در مصرف هزینه ها و زمان رفت وآمد صرفه جویی زیادی صورت می گیرد. به علاوه، رنج تردد به سازمان و هزینه های ناشی از آن کاهش می یابد.

3- تقویت انگیزه

برنامه های پیروز دورکاری در سازمان ها، نشان داده است که فرایند انجام کار و ماموریت ها ازطریق دورکاری، موجب تقویت روحیه اعتماد به نفس و خود- اطمینانی در کارکنان شده است. زیرا، دورکاران در ایام دورکاری به طور نسبتا مستقل کار می کنند. به علاوه، دورکاران تمایل دارند به اعتماد مدیر یا کارفرمای خود در محول نمودن کار مستقل(دورکاری) به آنان، پاسخ مثبت دهند.

4- توسعه مهارت به صورت خودآموزی

کارکنان زبده و متخصصی که علاقمند به ترک شغل خود می باشند، با اجرای دورکاری در سازمان خود باقی می مانند و سازمان را از وجود خود بهره مند خواهند ساخت. با روش دورکاری، کارها و وظایف سازمان و درنتیجه کارکنان به دو بخش تقسیم می شوند: کارکنان تمام وقت و کارکنان پاره وقت. کارکنان پاره وقت که دایره تصمیم گیری، استقلال عمل و گستره فراغت برای انجام کارشان، افزایش می یابد، براثر تجربه، تکرار و تمرین و خودآموزی، دانش و مهارت هایشان ارتقاء خواهد یافت. بنابراین، احتیاج به آموزش ضمن خدمت کمتر خواهد شد.

5- بهبود ارائه خدمات به مشتریان

دورکاری سازمان را قادر می سازد، بدون تحمل هزینه های پرداخت اضافه کاری برای انجام امور به وسیله کارکنان، در ساعات غیراداری به مشتریان خدمات لازم را در هر زمان(فراتر از ساعات کاری حتی 24 ساعته) ارائه کند.

6- کاهش زمان تردد و هزینه های آن برای سازمان

نظرسنجی های صورت گرفته نشان می دهد، برای بسیاری از دورکارها(کارکنان دورکار)، کاهش زمان تردد به سازمان و صرفه جویی ناشی از هزینه های آن، مهمترین انگیزه آنان است.

7- ایجاد فرصت هایی برای بهبود کار

در نظام دورکاری، در بیشتر مشاغل بخشی از زمان انجام کار، صرف رفت و آمدهای سازمانی و… نمی گردد.

8- کاهش اختلال در زندگی

نظام دورکاری، یک نظام موثر برای ایجاد انعطاف در زندگی کارکنان است. در این نظام، کارکردن در قالب مشخص برای امور زندگی، شغل سازمانی و مشاغل دیگر را مهیا می نماید.

منبع: الی گشت

به "دورکاری چه امتیازاتی را نصیب شما خواهد نمود؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دورکاری چه امتیازاتی را نصیب شما خواهد نمود؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید