خبرنگاران 220 کیلومتر از انهار کشاورزی آستانه اشرفیه لایروبی شد

به گزارش ابزار ایرانی، رشت-خبرنگاران- بخشدار مرکزی آستانه اشرفیه گفت: از اسفندماه سال گذشته تا به امروز حدود 220 کیلومتر از انهار کشاورزی اصلی، فرعی و کانال های آبرسان این بخش از سوی دهیاران لایروبی شده است.

خبرنگاران 220 کیلومتر از انهار کشاورزی آستانه اشرفیه لایروبی شد

فاطمه علیزاده روز دوشنبه در تبادل نظر با خبرنگار ابزار ایرانی با اشاره به اینکه در این مدت 60 کیلومتر از انهار زراعی منطقه نیز توسط اداره امور آب لایروبی شده ادامه داد: لایروبی انهار و کانال های آبرسان در این بخش با هدف آبرسانی مطلوب به زمین ها و اراضی کشاورزی منطقه انجام شده است.

وی فرایند آبرسانی به اراضی زیر کشت برنج منطقه را مطلوب عنوان و گفت: روستاهای این بخش از وجود 35 دستگاه پمپاژ نیز جهت آبرسانی به مزارع بهره مند هستند.

وی سطح زیر کشت اراضی زیر کشت برنج شهرستان آستانه اشرفیه را 23 هزار و 570 هکتار اعلام و توضیح داد: 14 هزار هکتار از این اراضی در روستاهای بخش مرکزی آستانه اشرفیه واقع شده است.

علیزاده با تاکید بر ضرورت استفاده بهینه از آب کشاورزی ، از برنجکاران منطقه خواست تا نسبت به نشاء زمین های زراعی خود اقدام نمایند.

بخشدار بخش مرکزی آستانه اشرفیه یادآور شد: تا به امروز حدود 32 درصد از زمین های زیرکشت برنج در این بخش توسط کشاورزان منطقه نشاء شده است.

بخش مرکزی آستانه اشرفیه واقع در شرق استان گیلان ، دارای 71 روستاست.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران 220 کیلومتر از انهار کشاورزی آستانه اشرفیه لایروبی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 220 کیلومتر از انهار کشاورزی آستانه اشرفیه لایروبی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید