خبرنگاران بیشترین تصادفات راه های روستایی سمنان از نوع رخ به رخ است

به گزارش ابزار ایرانی، سمنان- خبرنگاران- رییس پلیس راه استان سمنان گفت: تصادف رخ به رخ، بر اساس تجزیه و تحلیل ها، بیشترین نوع تصادفات محورهای روستایی این استان در بهار 99 بود.

خبرنگاران بیشترین تصادفات راه های روستایی سمنان از نوع رخ به رخ است

سرهنگ تقی کبیری روز دوشنبه در گفت و گو با ابزار ایرانی با اشاره به مهمترین علل رخداد تصادفات رانندگی راه های روستایی استان سمنان، اضافه کرد: انحراف و تجاوز به چپ از علت های اصلی تصادف ها در این مناطق است.

وی بیان نمود: بهار 99 تعداد 51 نفر به دلیل سوانح رانندگی در جاده های استان سمنان جان باختند که سهم راه های روستایی استان 16 نفر بود.

رییس پلیس راه استان سمنان ادامه داد: بیشترین تصادف محورهای روستایی استان در سه ماه نخست امسال مربوط به شهرستان شاهرود بود.

وی شرح داد: محورهای روستایی گرمسار به ویژه در مناطق شمالی و جنوبی این شهرستان و نیز راه های روستایی در محور دامغان به جندق در رتبه های بعدی قرار دارند.

کبیری به لزوم توجه به استانداردهای لازم در روکش آسفالت جاده های روستایی تاکید و خاطرنشان کرد: مسوولان و متولیان امر نسبت به ترمیم، بازسازی و استانداردسازی راه های روستایی به منظور کاهش تصادفات اهتمام ورزند.

رییس پلیس راه استان سمنان یادآور شد: کمبود علائم و تابلوهای هشداردهنده، کم عرض بودن جاده ها، خاکی بودن جاده و یا از بین رفتن روکش آسفالت در وقوع بسیاری از تصادفات مناطق روستایی تاثیرگذار است و باید رفع این مسایل در دستور کار قرار گیرد.

2 هزار و 128 کیلومتر راه روستایی در استان سمنان وجود دارد که از این میزان یک هزار و 250 کیلومتر آسفالت و 190 کیلومتر راه شوسه است.

46 هزار خانوار با جمعیت 142 هزار تن در بیش از 280 روستای استان سمنان زندگی می کنند.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران بیشترین تصادفات راه های روستایی سمنان از نوع رخ به رخ است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران بیشترین تصادفات راه های روستایی سمنان از نوع رخ به رخ است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید