جدایی ده ها افسر از ائتلاف سعودی و پیوستن به صنعاء

به گزارش ابزار ایرانی، در ادامه ناکامی های ائتلاف سعودی، ده ها نظامی و افسر متواری شده و به نیروهای صنعاء پیوستند.

جدایی ده ها افسر از ائتلاف سعودی و پیوستن به صنعاء

به گزارش گروه بین الملل ابزار ایرانی، منابع مطلع به وکاله الصحافه الیمنیه گفتند، ده ها نفر از افسران و نظامیان ائتلاف سعودی در مأرب با تجهیزات کامل نظامی خود به آغوش وطن بازگشته اند وبه نیروهای صنعاء پیوسته اند.

در ادامه این گزارش آمده، 40 افسر و غیر افسر از تیپ 310 و 114 ائتلاف سعودی از این ائتلاف جدا شده اند و برای جنگ به نیروهای صنعاء پیوسته اند.

منابع مطلع اظهار داشتند، نظامیان و افسران جدا شده پیروز به فرار از اردوگاه های ائتلاف متجاز در وادی عبیده و آمدن به سمت نیروهای صنعاء در شهر الجوبه شده اند.

طی دو سال اخیر صدها نظامی وابسته به ائتلاف سعودی از این ائتلاف جدا شده اند. آخرین آنها مربوط به 11 ژانویه 2021 است که 300 نظامی به فرماندهی بوجخ الحجوری از ائتلاف متجاوز اعلام جدایی کردند و به نیروهای صنعاء پیوستند. بعلاوه در همان زمان 300 نظامی ائتلاف سعودی نیز در جبهه العبدیه اعلام جدایی نموده بودند.

در همین رابطه، ریاض صلاح بلذی از مسؤولان منطقه پنجم نظامی صنعاء در اظهاراتی اظهار داشت، از زمانی که صنعاء فرمان عفو عمومی صادر نموده 16 هزار نظامی از ائتلاف متجاوز جدا شده اند و هزاران نفر از این فریب خوردگان قصد بازگشت به سمت صنعاء را دارند.(جزئیات بیشتر)

منبع: خبرگزاری فارس

به "جدایی ده ها افسر از ائتلاف سعودی و پیوستن به صنعاء" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جدایی ده ها افسر از ائتلاف سعودی و پیوستن به صنعاء"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید