تشبیه جالب پلیس برای مقایسه آمار نزاع های خیابانی تهران با شهرستان ها

به گزارش ابزار ایرانی، جانشین پلیس پیشگیری مرکز گفت: حجم خشونت هایی که در نتیجه نزاع های خیابانی در تهران رخ می دهد، اصلا قابل قیاس با دیگر شهر ها نیست. مساله اینجاست که جامعه آماری متناسبی در این خصوص وجود ندارد که ما بخواهیم تهران را با شهرستان ها مقایسه کنیم.

تشبیه جالب پلیس برای مقایسه آمار نزاع های خیابانی تهران با شهرستان ها

به گزارش مقدار، علیرضا ناصری نژاد جانشین پلیس پیشگیری مرکز درخصوص سرعت رسیدگی پلیس به نزاع های خیابانی ناشی از تصادفات رانندگی گفت: عمدتا عوامل 110 پلیس پیشگیری در یک بازه زمانی 7 تا 10 دقیقه خود را به محل درگیری می رسانند و اقدامات لازم را به انجام می رسانند. این روالی است که باید انجام گردد.

وی در پاسخ به اینکه آیا امکانی برای مقایسه تهران با دیگر شهر های کشور از نظر وضع نزاع های خیابانی وجود دارد گفت: با توجه به تراکم جمعیت و وجود ترافیک و معضل های خاص دیگری که این شهر با آن روبرو است نمی توانیم درباره مساله نزاع های خیابانی مقایسه ای میان تهران با دیگر شهر های کشور داشته باشیم. درواقع حجم خشونت هایی که در نتیجه نزاع های خیابانی در تهران رخ می دهد، از اساس قابل قیاس با دیگر شهر ها نیست.

جانشین پلیس پیشگیری مرکز گفت: مساله اینجاست که جامعه آماری متناسبی در این خصوص وجود ندارد که ما بخواهیم تهران را با شهرستان ها مقایسه کنیم. البته منظور از قابل مقایسه نبودن این نیست که ما قابلیت انجام چنین مقایسه ای را نداریم، یا اینکه آماری در این رابطه نداریم. مساله اینجاست که ما جامعه آماری متناسب و برابری برای انجام چنین مقایسه ای نداریم.

ناصری نژاد ادامه داد: معنای این مساله این است که چنین مقایسه ای از اساس اشتباه است. برای روشن کردن این مطلب مثالی را مطرح می کنم. آن طور که آمار ها نشان می دهد، بیشترین آمار تصادفات جاده ای و تصادفات شهری در کشور ما مربوط به خودروی پراید است. اما این آمار یک آمار نادرست و غلطی محسوب می گردد. علتش هم این است که بیشترین خودرویی که ما در کشورمان داریم، خودروی پراید است.

وی ادامه داد: ما نمی توانیم بگوییم، چون از هر هزار خودروی پرایدی که ما داریم، صد موردش دچار تصادف شده و، چون از هر صد خودروی ولوو ایکس نود فقط یک موردش دچار تصادف شده، پس باید نتیجه بگیریم پراید یک خودروی بسیار ناامنی است.

وی اعلام نمود: البته در ناامن بودن پراید شکی نیست. اما این یک مثال است که من برای روشن کردن موضوع طرح می کنم. از خودرو ولوو ایکس نود شاید به طور کلی صد مورد در کشورمان داشته باشیم. اما از خودروی پراید میلیون ها مورد در کشورمان داریم. آمار مربوط به تصادف این دو خودرو درواقع دو جامعه آماری هستند که هیچ برابری یا تناسبی با هم ندارند که ما بخواهیم درصد تصادف آن ها را با هم مقایسه کنیم. وضع نزاع های خیابانی در تهران و شهرستان ها هم شرایطی شبیه به همین مثال را دارد.

جانشین پلیس پیشگیری مرکز در واکنش به اینکه تفاوت شرایط محیطی و فضای فرهنگی نقاط مختلف تهران چه اثری بر متفاوت شدن حجم نزاع های خیابانی این نقاط دارد گفت: مکان هایی که شلوغ تر باشند و تصادفات بیشتری هم در آنجا اتفاق می افتد طبیعی است که آمار نزاع های خیابانی آن نقاط هم بیشتر باشد. یا در جا هایی که با ضعف فرهنگی بیشتری روبرو باشند احتمال دارد که خشونت های خیابانی بیشتر بروز پیدا کند.

وی در پاسخ به اینکه پلیس پیشگیری چه اقدام هایی برای کم کردن از حجم نزاع های خیابانی ناشی از تصادفات رانندگی در تهران در دست انجام دارد گفت: بر اساس برآوردی که ما داریم، این نوع نزاع های خیابانی به ندرت اتفاق می افتد. درواقع حجم بسیار ناچیزی از تصادفات به نزاع های خیابانی منجر می گردد.

منبع: فرارو

به "تشبیه جالب پلیس برای مقایسه آمار نزاع های خیابانی تهران با شهرستان ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تشبیه جالب پلیس برای مقایسه آمار نزاع های خیابانی تهران با شهرستان ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید