ترامپ در اقدامی کم سابقه گزارش های اطلاعاتی را از مشاورانش می گیرد

به گزارش ابزار ایرانی، روزنامه نیویورک تایمز در گزارشی نوشت، دونالد ترامپ در آخرین هفته های کمپین انتخابات، خودش را از گزارش های اطلاعاتی یک تحلیلگر حرفه ای معاف کرد تا از جانب منصوبین سیاسی خودش نظیر جان راتکلیف، مدیر اطلاعات ملی و یکی از حامیان متعصبش، به روزرسانی ها را دریافت کند.

ترامپ در اقدامی کم سابقه گزارش های اطلاعاتی را از مشاورانش می گیرد

به نقل پایگاه یاهو نیوز، هر چند که دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا مدت هاست که به جامعه اطلاعاتی آمریکا بی اعتماد بوده و به ابراز ناخرسندی از رئیس سیا و همچنین ناسازگاری با مدیر اف.بی.آی پرداخته، راتکلیف به عنوان یک چهره حامی تر مطرح بوده است. او نفوذش را به وسیله اجرای دستورکار سیاسی رئیس جمهور از جمله به طور عمده با خارج ساختن اسناد مربوط به تحقیقات مرتبط با روسیه از حالت محرمانه، به دست آورده است.

منتقدان به این پذیرش ترامپ از سوی راتکلیف حمله نموده و گفته اند، راتکلیف در سمتی که عمدتا غیرسیاسی فرض می گردد، متمرکز بر سیاست است و نمی توان به او در ارتباط با این انتخابات به شدت قطبی شده در زمینه ارائه حقایق شفاف اعتماد کرد. راتکلیف که در ماه مه به این سمت رسید به گفته چند مقام سابق، علاقه چندانی به نیروی کار یا اطمینان حاصل کردن از اختصاص مناسب بودجه جامعه اطلاعاتی نشان نداده است.

چند منبع مطلع گفتند، ترامپ بیش از یک ماه است هیچ جلسه ای مربوط به دریافت گزارش اطلاعاتی با گزارشگر مشخص شده اش، بت سانر، افسر اطلاعاتی پرسابقه، نداشته است. آخرین گزارش اطلاعاتی رسمی تحت رهبری سانر برای دوم اکتبر برنامه ریزی شد، هر چند که مقام های دولت گفتند، آن جلسه در پی اعلام مثبت شدن تست کرونای رئیس جمهوری آمریکا در صبح همان روز لغو شد.

منابع تصریح کردند، به جایش ترامپ به راتکلیف متکی بوده تا در هفته دو یا سه بار به او گزارش اطلاعاتی بدهد. او در عین حال در تکمیل این نشست ها یک سری گزارش های غیررسمی نیز از جانب رابرت سی. اوبراین، مشاور امنیت ملی به علاوه مارک میدوز، رئیس دفتر کاخ سفید و کسان دیگری دریافت می کرد.

به گفته دو مقام دولتی، این تغییر رویکرد ترامپ و رفتنش به سمت جلسات گزارش اطلاعاتی تحت رهبری راتکلیف، بازتاب دهنده برنامه زمانی پرمشغله کمپین ترامپ و کوشش او برای کاستن از تعداد افراد دور و برش در پی مبتلا شدن به ویروس کووید-19 است. آنها همچنین گفتند که رئیس جمهوری آمریکا اطلاعاتی که احتیاج داشته دریافت می نموده و به این اشاره کردند که پرسش هایی درباره شرایط آتش بس میان ارمنستان و جمهوری آذربایجان مطرح نموده است.

مقام ها خاطر نشان کردند، اوایل ریاست جمهوری ترامپ، دستیارها از ابعاد گزارش های اطلاعاتی سنتی کاستند تا جلوی افشاگری را بگیرند.

رونالد ریگان، آخرین رئیس جمهوری بود که گزارش های اطلاعاتی گزارشگر مشخص شده خود را مرتبا دریافت نمی کرد. ترامپ همچنین اولین رئیس جمهوری است که عمدتا برای ارائه گزارش اطلاعاتی به مدیر اطلاعات ملی از زمان ایجاد این سمت در سال 2004 متکی است.

دیوید پریس، افسر سابق سیا و نویسنده کتاب اسرار رئیس جمهوری (The Presidents Book of Secrets) با موضوع گزارش های اطلاعاتی، اظهار کرد: رئیس جمهور دارد کاری شدیدا غیرعادی دست کم ظرف 15 سال گذشته انجام می دهد.

کریس ویپل، نویسنده کتاب سران جاسوسی (The Spymasters) با موضوع تاریخچه روابط میان کاخ سفید و روسای اطلاعاتی نیز هشدار داد، این مدیر ممکن است به ترامپ تنها چیزی را که می خواهد بشنود بگوید. ، ایسنا

منبع: ایران آنلاین

به "ترامپ در اقدامی کم سابقه گزارش های اطلاعاتی را از مشاورانش می گیرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترامپ در اقدامی کم سابقه گزارش های اطلاعاتی را از مشاورانش می گیرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید