بی توجهی به بحران آب منجر به فلجی آب می شود ، تبین مسائل حوزه کشاورزی

به گزارش ابزار ایرانی، قائم مقام سازمان دامپزشکی کشور با بیان اینکه بحران آب وجود دارد، اما اگر فکر اساسی برای آن نشود با فلجی آب روبرو می شویم. گفت: همه دستگاه ها باید همچون یک ارکستر به وظایف خود هماهنگ و به درستی عمل کنند تا شاهد فجایع بزرگ نشویم.

بی توجهی به بحران آب منجر به فلجی آب می شود ، تبین مسائل حوزه کشاورزی

به گزارش گروه اقتصادی ابزار ایرانی، قائم مقام سازمان دامپزشکی کشور با بیان اینکه بحران آب وجود دارد، اما اگر فکر اساسی برای آن نشود با فلجی آب روبرو می شویم. گفت: همه دستگاه ها باید همچون یک ارکستر به وظایف خود هماهنگ و به درستی عمل کنند تا شاهد فجایع بزرگ نشویم.

انصاری فرد قائم مقام سازمان دامپزشکی کشور در نشست ملی مطالبه گران حوزه آب و کشاورزی که صبح امروز 22 مهرماه 1400 در مجموعه شهدای سرچشمه برگزار شد گفت: در زمان مسئولیتم در جهاد کشاورزی، در طول 107 سفر استانی که داشته ام، تلاش بر این بوده که ابتدا انگیزه ای بر افراد ایجاد شود و سپس شرایطی ترسیم شود که به اهداف مورد نظر دست یابیم.

وی اضافه نمود: نخستین موضوعی که باید در کشاورزی در نظر داشته باشیم و اگر می خواهیم در آن پیروز شویم باید شناخت خوبی از مسائل آن کسب کنیم و زیر ساختار و قواعد محکمی را برایش تنظیم و عمل نماییم.

قائم مقام سازمان دامپزشکی کشور شرح داد: جهاد کشاورزی بیمار است، عده ای آمده اند و افرادی را با خود آورده اند و پس از آنکه از مسئولیت خود خارج شدند، نفراتی که به واسطه آن ها جذب شدند رسوب کرده و بی فایده شده اند و همین امر موجب شده که باقی افراد حاضر در ساختار هم به همین راستا هدایت شوند که حاصل آن منجر به مفسده شده است.

انصاری فرد با اشاره به اینکه امنیت غذایی کشور به شدت مورد تهدید است گفت: متاسفانه دامداری و مرغ داری بدون آنکه نهادهایش را تامین کنیم توسعه دادیم و وقتی کشوری که سبزینگی کم دارد فرایند به سمت کمبود پوکی استخوان می رود و ادامه بیماری های قلبی و سکته ها و سرطان ها بی داد خواهد کرد.

وی در ادامه بیان نمود: کشاورزی با بحران آب روبرو است و آب کافی برای تولید نیست و به جای چاره اندیشی چاه ها را افزایش داده ایم که منجر به فرو نشست ها شده و زیر ساخت ها را به سمت نابودی برده و می برد و در نهایت خرابی ها و فجایع انسانی به بار می آورد که نمونه های آن می توان در جاده ها و اتوبان های کشور مشاهده کرد که با چاله های متعددی روبرو هستیم و خطراتی را برای انسان ها به وجود آورده است.

قائم مقام سازمان دامپزشکی کشور با بیان مسائل متعدد حوزه کشاورزی گفت: از تکنولوژی روز عقب هستیم و کشاورزی ما مبتنی بر فناوری نیست و همچنان بر پایه روش سنتی پیش می رود. 90 درصد فارغ التحصیلان بخش کشاورزی در این حوزه حضور ندارند و حدود 65 درصد کشاورزان با سبک و سیاق قدیم جلو میفرایند و سواد کافی هم برای مدیریت آن ها وجود ندارد که از معضلات این حوزه به شمار می رود.

وی با اشاره به اینکه کشاورزی در کشور جدی گرفته نشده است اظهار کرد: نقش کشاورزی در تولید ناخالصی ملی در اشتغال و در درآمد ارزی بالاست، ولی بودجه اش پایین است که تا به امروز مورد توجه قرار نگرفته است.

انصاری فرد در ادامه بزرگترین مشکل را بحران آب دانست و اضافه نمود: اگر با همین فرمان جلو برویم 10 سال دیگر کشاورزی ممکن نیست و با مهاجرت روستاییان به منطقه ها مختلف به خصوص شمال کشور که تنها مکانی که آب کافی دارد روبرو می شویم و از مهم ترین دلیل آن نبود طرح کلان است.

قائم مقام سازمان دامپزشکی کشور در سرانجام گفت: هیچ راهی جز فعال سازی شورای عالی آب نداریم و وزارت خانه ها و سازمان ها باید در کنار هم قرار گیرند و به موضوعات ورود کنند تا در مسائل به حداقل برسیم. همه باید مانند یک ارکستر وظایف خود را به درستی و هماهنگ انجام دهند و بر اساس تصمیم رهبر ارکستر عمل کنند. بحران آب وجود دارد، اما اگر فکر اساسی نشود با فلجی آب روبرو می شویم.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "بی توجهی به بحران آب منجر به فلجی آب می شود ، تبین مسائل حوزه کشاورزی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بی توجهی به بحران آب منجر به فلجی آب می شود ، تبین مسائل حوزه کشاورزی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید