پلمب هفت نانوایی به دلیل رعایت نکردن الزامات بهداشتی، فوت یک نفر بر اثر ابتلا به کرونا در قوچان

به گزارش ابزار ایرانی، خبرنگاران/خراسان رضوی فرماندار شهرستان قوچان به اقدامات صورت گرفته برای مقابله با ویروس کرونا در این شهرستان از جمله پلمب هفت نانوایی به دلیل رعایت نکردن الزامات بهداشتی اطلاع داد؛ همچنین سرپرست شبکه بهداشت و درمان این شهرستان نیز گفت: تا به امروز در قوچان چهار مورد مثبت ابتلا به کرونا شناسایی شده است که از این میان سه مورد مرخص شده اند و یک نفر هم فوت نموده است.

پلمب هفت نانوایی به دلیل رعایت نکردن الزامات بهداشتی، فوت یک نفر بر اثر ابتلا به کرونا در قوچان

داوود خوش شکن سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان قوچان در نشست خبری با اصحاب رسانه که امروز در سالن اجتماعات شبکه بهداشت و درمان این شهرستان برگزارشد، بیان کرد: در حوزه بهداشت شهرستان قوچان واحد بیماری ها، واحد بهداشت محیط و بهداشت حرفه ای برای پیگیری و رصد خانواده هایی که احتمالا یک بیمار در میان آن ها وجود دارد و برای جلوگیری از سرایت بیشتر در شهر وروستا به صورت 24 ساعت فعال است و خانه های بهداشت، مراکز بهداشتی درمانی، مراکز جامع سلامت و دو مرکز شبانه روزی جامع سلامت شهید بهشتی و امام خمینی تا ساعت 24 هر شب آماده پذیرش هر بیماری را که احتمالا به کرونا مبتلا هستند، دارند.

وی با بیان این نکته که امروزه در جهان مداوای بیماران به بحث مراقبت در منزل رفته است، اضافه نمود: مردم اگر احتیاج به بستری شدن و موارد اورژانسی ندارند در منزل استراحت کنند و بیمارستان موسی بن جعفر(ع) شهرستان قوچان همانند بیمارستان ها در کل کشور تنها به بستری بیمارانی که احتیاجمند به خدمات بستری دارند، اختصاص یافته است.

خوش شکن در ادامه اظهارکرد: بیمارستان موسی بن جعفر(ع) شهرستان قوچان یک بخش با تعداد 16 تخت و با امکانات لازم را برای بیماران حاد تنفسی به صورت ایزوله اختصاص داده است.

وی اضافه نمود: همچنین پیش بینی لازم برای تعداد بیماران بیشتر انجام گرفته است و در فاز اول امکانات لازم برای بستری 50 نفر و در بخش دوم و در صورت طغیان بیماری یک صد تخت در ساختمان بیمارستان و با انتقال سایر بیماران به فضاهای دیگر و برای شرایط بحرانی تر فضاهایی همچون بلوک زایمان و بخش غربالگری سرطان که هنوز به دلیل عدم تجهیز بدون استفاده هستند و سالن هلال احمر و سالن ورزشی معلم خارج از بیمارستان به عنوان فضای پشتیبانی فراهم شده است تا در صورت طغیان بیماری در اختیار بهداشت و درمان قرار گیرد.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان قوچان از مراجعه 450 نفر با علائم مشابه کرونا ویروس به بیمارستان قوچان خبرداد و گفت: از میان این افراد تعداد 150 نفر به خدمات پاراکلینیک احتیاج پیدا کردند و بقیه پس از معاینه پزشک به صورت سرپایی مرخص شده اند.

وی ادامه داد: پس از اعلام نتایج آزمایشگاهی و... 43 نفر که دچار بیماری حاد تنفسی بودند و علائمی از آنفولانزا یا کرونا ویروس داشتند، بستری و 31 نفر پس از انجام اقدامات لازم با حال عمومی خوب از بیمارستان مرخص شدند و در حال حاضر تعداد 10 نفر در بیمارستان بستری هستند و دو نفر هم فوت نموده اند.

خوش شکن با بیان این نکته که تا به امروز در شهرستان قوچان چهار مورد مثبت ابتلا به کرونا شناسایی شده است که از این میان سه مورد مرخص شده اند و یک نفر هم فوت شده است، توضیح داد: یکی از فوت شدگان یک خانم 72 ساله با بیماری های قلبی و فشارخون و بیماری های زمینه ای تنفسی بوده است که نتیجه آزمایش کرونا وی مثبت قطعی بوده و اعلام شده است و دیگری یک خانم 84 ساله با بیماری زمینه ای قلبی و عروقی بوده و به دلیل بروز سکته مغزی به بیمارستان مراجعه نموده است ولی علائم مشابه به کرونا نیز داشته است که هنوز جواب آزمایش کرونا این مورد آماده نیست.

پلمب هفت نانوایی متخلف به دلیل عدم رعایت الزامات بهداشتی

در ادامه هادی رجائی نیا فرماندار شهرستان قوچان با بیان این نکته که اولویت اصلی کشور پیشگیری و مقابله با بیماری کروناست، بیان کرد: ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا در شهرستان قوچان تشکیل شده است و تا کنون 9 جلسه ستاد برگزار شده است و به صورت عمده تصمیماتی اتخاذ شده است که بنابر شرایط شهرستان بوده است. از چند روز گذشته سطح شهر قوچان و تمام معابر اصلی و فرعی و از روز گذشته تقریبا تمام ادارات و فضاهای عمومی شهرستان با تمام تجهیزات شهرداری قوچان، جهاد کشاورزی و تعدادی از کشاورزان که با احساس مسئولیت امکانات خود را در اختیار قرار دادند، به صورت کامل ضدعفونی شد.

فرماندار شهرستان قوچان اظهارکرد: تا به امروز 120 روستا مواد ضدعفونی کننده را دریافت نموده اند و ضد عفونی در فضاهای عمومی مثل مساجد با همکاری دهیاری ها و خانه های بهداشت به صورت مشترک در حال اجرا است.

وی ادامه داد: همه اقداماتی که انجام می دهیم به منزله این نیست که این مشکل از شهرستان رخت بر بسته چون یک نفر آلوده اگر وارد فضا گردد این زحمات از بین می رود و بیماری مجددا منتشر می گردد اما این روال به صورت مستمر تا عادی شدن اوضاع در سطح شهرستان ادامه دارد اما آنچه بیشتر مورد احتیاج است، همکاری مردم است.

رجائی نیا گفت: همواره توصیه می کنیم که کوچک ترها به دیدن عظیم ترها بروند اما سال جاری توصیه می کنیم برای حفظ سلامتی به دیدن آن ها نروند و مردم مجالس ترحیم و شادی و برگزاری بعضی مراسم در سرانجام سال را برگزار نکنند و متناسب با شرایط امروز هزینه کنند.

وی بهترین شیوه پیش گیری و مقابله با کرونا را حضور در منازل دانست و اضافه نمود: در طول مدت همراهی مردم را خوب داشته ایم اما انتظار ما بیشتر است و مردم باید بدانند که خانه امن ترین جاست .

فرماندار شهرستان قوچان در ادامه با بیان این جمله که ترس و وحشت بدن را برای بیماری مستعد می نماید، توضیح داد: تاکید ما این است با حفظ آرامش و شرایط کنترل شده بیمار نخواهیم شد و در صورت بیماری بدون اینکه خود عامل انتشار شویم بیماری را کنترل و درمان می کنیم و هرچه بیشتر مراعات کنیم این بیماری زودتر از جامعه خارج می گردد.

وی در ادامه از پلمب هفت نانوایی متخلف به دلیل عدم رعایت الزامات بهداشتی و نظارت جدی بر نانوایی ها خبرداد و اضافه نمود: برگزاری مراسم عمومی در مساجد و تالارها لغو شده است و رستوران ها اجازه سرو غذا نداشته و تنها باید به صورت بیرون بر و با رعایت تمام نکات بهداشتی به ارائه خدمات بپردازند.

وی همچنین اضافه نمود: علی رغم بازدیدهای مستمر هیچ مورد تخلفی را در سطح شهرستان در مورد تخلفات تعزیراتی، احتکار و... نداشتیم.

رئیس شورای اداری شهرستان قوچان در ادامه از فعالیت دو واحد فراوری مواد ضدعفونی کننده و ژل بهداشتی در سطح شهرستان خبرداد و اظهارکرد: در همان روزهای نخست در طی بازدیدی مشکلاتی که واحد فراوری کننده مواد ضد عفونی کننده در مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد قوچان داشت، برطرف شد و با برطرف مشکل در این واحد مواد بهداشتی با کیفیت خوب فراوری می گردد و تمام ضدعفونی هایی که در سطح شهر و روستاها در حال اجرا است از مواد فراوریی است که در داخل شهرستان فراوری می گردد و خوشبختانه در حوزه مواد ضدعفونی کننده در شهرستان قوچان هیچ مسئله ای نداریم.

رجائی نیا در ادامه از استقرار دو اکیپ تب سنج در ورودی های شهرستان از سمت خراسان شمالی و مشهد خبرداد و تاکیدکرد: شهرستان قوچان همچون استان خراسان رضوی و سایر استان ها هیچ برنامه ای در قالب طرح خدمات سفر و ارائه خدمات به مسافران نوروزی ارائه نمی دهد تا هرچه زودتر این بیماری از کشور خارج گردد و زندگی مردم به روال عادی بازگردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "پلمب هفت نانوایی به دلیل رعایت نکردن الزامات بهداشتی، فوت یک نفر بر اثر ابتلا به کرونا در قوچان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پلمب هفت نانوایی به دلیل رعایت نکردن الزامات بهداشتی، فوت یک نفر بر اثر ابتلا به کرونا در قوچان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید