اجرای طرح نظارت بهداشت محیط ویژه شب یلدا در منطقه ها زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد

به گزارش ابزار ایرانی، خبرنگاران/خراسان رضوی رئیس کارگروه سلامت محیط دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در آستانه شب یلدا نظارت ویژه بر عملکرد بهداشتی آجیل فروشی ها، قنادی ها، میوه فروشی ها، رستوران ها، روز بازارها و بازارهای بزرگ فضاهای باز و بسته صورت می پذیرد.

اجرای طرح نظارت بهداشت محیط ویژه شب یلدا در منطقه ها زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد

محمد باباخانی در این خصوص اظهار کرد: با توجه به اینکه در آستانه شب یلدا قرار داریم نظارت ویژه بازرسان اداره سلامت محیط و کار دانشگاه علوم پزشکی مشهد از مراکز و مجموعه های مختلف عرضه کننده موادغذایی شروع شده است.

وی توضیح داد: در کنار بازدیدها و نظارت های روزانه ای که همه روزه از تمامی مراکز و مجموعه های مختلف عرضه کننده خوراکی و موادغذایی داریم در این ایام نظارت ویژه ای بر عملکرد آجیل فروشی ها، قنادی ها، میوه فروشی ها، رستوران ها و آشپزخانه ها داریم.

رئیس کارگروه سلامت محیط دانشگاه علوم پزشکی مشهد با تأکید بر اینکه لازمه و شرط نخست ارائه و دریافت خدمت، داشتن کارت واکسن کرونا بوده است، گفت: اجاره سالن های پذیرایی تالارها، هتل ها و رستوران ها برای هرگونه مراسم، فعالیت و دورهمی از جمله محافل یلدایی طبق کارت واکسن کرونا بوده و کسی که این کارت را نداشته باشد حق ورود به آن مکان را ندارد.

وی اضافه کرد: در آستانه شب یلدا در کنار نظارت بر عملکرد بهداشتی آجیل فروشی ها، قنادی ها، میوه فروشی ها، رستوران ها و آشپزخانه ها، نظارت ها بر روز بازارها و بازارهای بزرگ فضاهای باز و بسته نیز وجود دارد؛ ضمن اینکه فعالیت افراد دست فروش عرضه کننده خوراکی و موادغذایی هم ممنوع بوده و جمع آوری این افراد هم با همکاری شهرداری انجام می گردد.

رئیس کارگروه سلامت محیط دانشگاه علوم پزشکی مشهد تأکید کرد: در برنامه نظارت ویژه شب یلدا، تعداد 480 بازرس مشارکت دارند که از این تعداد 250 نفر در شهر مشهد هستند و 230 نفر هم در شهرستان های حوزه تحت پوشش این دانشگاه حضور دارند.

به گزارش وبدا، باباخانی بیان نمود: توصیه ما به مردم در آستانه فرارسیدن طولانی ترین شب سال با وجود قرار داشتن در شرایط آبی کرونایی، همچنان بر عدم برپایی هرگونه دورهمی بوده، به خصوص اینکه ویروس اُمیکرون هم در کشورهای مختلف در حال تکثیر بوده و اگر کوچکترین غفلتی صورت پذیرد ممکن است که ما هم گرفتار این ویروس منحوس بشویم.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "اجرای طرح نظارت بهداشت محیط ویژه شب یلدا در منطقه ها زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اجرای طرح نظارت بهداشت محیط ویژه شب یلدا در منطقه ها زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید