جوابیه باشگاه مس کرمان به بیانیه فدراسیون هندبال

به گزارش ابزار ایرانی به نقل از روابط عمومی باشگاه مس کرمان، در پی انتشار یک بیانیه از سوی فدراسیون هندبال کشور در رابطه با اتفاقات اخیر پیرامون تیم هندبال مس کرمان، باشگاه مس کرمان جوابیه ای صادر کرد که مشروح آن در ادامه آمده است.

جوابیه باشگاه مس کرمان به بیانیه فدراسیون هندبال

بیان مفاهیمی مثل جوانمردی، عدالت و اخلاق در کلام و شعار بسیار راحت و زیبا می باشد اما انجام و عمل به آن هاست که نشان از قدرت و سلامت دارد و ثابت می نماید که تا چه اندازه به وجود آنها اعتقاد و به اجرای آنها اعتماد وجود دارد.

فدراسیون محترم هندبال در همان زمان که احکام مربوط به مسئله تبانی در دور اول بازی ها را اظهار داشت، عدالت را در کلیت مسابقات این فصل زیر سوال برد و در حالی که بیشتر رسانه ها و کارشناسان معتقد بودند احکام صادره در این باره بیشتر از آنکه برخورد و اجرای عدالت را در دستور کار داشته باشد، ریش سفیدانه بوده و به طبع آن عدالت در دور نهایی رقابت ها برای تیم هایی مثل مس کرمان رعایت نمی شود، چرا که این تیم ها برابر مس کرمان با ترکیب کامل و تمام قدرت خود بازی نموده اند اما در دور نهایی برابر تیم های گروه دیگر با تیم محروم و ضعیف شده خود به رقابت می پردازند، از همین رو ای کاش به جای شعار پردازی در باب عدالت و جوانمردی و سیره دنیا پهلوان تختی، به درستی در زمانی که قدرت را در اختیار داریم، این مفاهیم را از حالت شعار خارج سازیم.

فدراسیون هندبال به پیشنهاد مس کرمان برای تست گیری از تمامی تیم ها پاسخ نداد

در رابطه با بیانیه فدراسیون هندبال در مورد تست مثبت کرونای اعضای تیم هندبال مس کرمان لازم به شرح است که سلامت تمامی اعضای تیم هندبال مس کرمان قطعاً مورد تائید بوده است که بازی اول خود را برابر پاس قم در دور نهایی برگزار نموده است و این موضوع در تست گیری اجرا شده در کرمان که نتایج آن نیز موجود می باشد تائید گشته است.

اتفاقاً حساسیت باشگاه مس کرمان به سلامت اعضای خود بسیار بیشتر از آنچه که فدراسیون در نامه خود آن را زیر سوال برده می باشد چراکه در زمان تمرینات تیم در کرمان و زمانی که یکی از اعضای مهم تیم مشکوک به کرونا بود، بلافاصله دستور قرنطینه و دوری او از تیم را صادر کرد تا مسئله ای برای سایر نفرات به وجود نیاید. این موضوع حتی در دور اول مسابقات نیز از سوی تیم مس کرمان رعایت شد و تیم مس بهترین بازیکن خود را به دلیل مشکوک بودن به کرونا در چند بازی از ترکیب تیم خود خارج کرد و به قرنطینه فرستاد.

در ادامه زمانی که به ناگاه و پس از بازی اول مس کرمان در دور نهایی برابر پاس قم اعلام می شود که چهار بازیکن این تیم به دلیل کرونا باید از تیم جدا شوند، بازهم وسواس و حساسیت باشگاه مس کرمان نسبت به فدراسیون در رابطه با سلامت تمامی اعضای تیم خود و سایر تیم های این مرحله بیشتر می باشد که تکیه جوابیه فدراسیون بر زیر سوال بردن آن از سوی باشگاه مس کرمان گذاشته شده است.

درست بعد از این ماجرا باشگاه مس کرمان در خاتمه بازی اول خود برابر پاس قم طی نامه ای رسمی به فدراسیون هندبال به صراحت اعلام می نماید که حاضر است با هزینه این باشگاه نه تنها از تیم خود که از تمامی تیم های حاضر در مسابقات در آزمایشگاهی معتبر زیر نظر فدراسیون پزشکی و ورزشی تست مجدد را برگزار کند.

اگر قبول کنیم که بازیکنان تیم هندبال مس در تست گیری اجرا شده توسط فدراسیون به کووید 19 مبتلا هستند، بهرشکل حضور آنها در سالن مسابقه در روز بازی با پاس قم و همچنین هتل محل اقامت خود که محل حضور تمامی تیم ها بوده است، این امکان را ایجاد نموده که سایر اعضای تیم های دیگر نیز مبتلا به این ویروس شده باشند… اگر فدراسیون در رابطه با سلامت بازیکنان اندکی نگرانی و حساسیت ویژه داشت، چرا با پیشنهاد باشگاه مس کرمان در رابطه با این تست گیری مجدد آن هم به هزینه باشگاه مس کرمان در آزمایشگاهی معتبر زیر نظر فدراسیون پزشکی و ورزشی مخالفت نمود؟! و تمامی مسابقات را طبق برنامه قبلی برگزار کرد؟!

در صورت انجام این تست هم سلامت بازیکنان مس کرمان و هم سلامت تمامی تیم ها به صورت دقیق تر مورد آنالیز قرار می گرفت که فدراسیون بنا به برنامه در نظر داشته برای خود از انجام آن سرباز زد و حتی به آن جوابی هم نداد.

جدایی عجیب بازیکن ملی پوش هندبال مس پیش از آغاز دور نهایی رقابت ها

متأسفانه در جوابیه فدراسیون هندبال به جای پاسخ به شبهات موجود، سعی در دور کردن افکار عمومی از حقایق شده است و از آن جمله می توان به اظهارات طرح شده در آن پیرامون جدایی بازیکن تیم هندبال مس کرمان با مجوز این فدراسیون اشاره نمود.

در این نامه در حالی همه چیز برای جدایی عجیب بازیکن ملی پوش هندبال مس پیش از آغاز دور نهایی رقابت ها و پیوستن آن به تیم رقیب قانونی جلوه داده شده است که جا داشت فدراسیون در جوابیه خود به این نکات که در ادامه بیان می شود نیز توجه می کرد، فدراسیون در حالی برای صدور مجوز جدایی این بازیکن از مس کرمان سرعت عمل نشان داد که تاریخ دقیق برگزاری مسابقات مرحله نهایی که طبق قرارداد نقطه اتکایی برای پرداخت حقوق بازیکنان محسوب می شود را اعلام ننموده بود و این تاریخ در چند روز مانده به آغاز مسابقات به طور دقیق اعلام شد. نکته بعد اینکه فدراسیون هندبال در تاریخ 23 دی ماه نامه ای برای پرداخت سریع مطالبات این بازیکن به باشگاه مس کرمان تا تاریخ 27 دی ماه ارسال نمود که روزهای 25 و 26 دی ماه پنجشنبه و آدینه بود و فدراسیون روز 27 دی را تاریخ مجوز جدایی قطعی بازیکن از تیم مس در صورت عدم پرداخت مطالباتش در نظر گرفته بود! همین زمان بندی و همین رفتار فدراسیون هندبال با باشگاه مس کرمان در این موضوع نشان می دهد که عدالت عملاً واژه ای بی معنا در اقدامات اجرا شده با باشگاه مس کرمان می باشد که با جمع شدن سایر موضوعات فریاد باشگاه مس کرمان را بلند می نماید.

ضمن اینکه جدایی بازیکنان دیگر تیم ها که در نامه فدراسیون هندبال به آن اشاره شده است هیچ شباهتی به جداسازی بازیکن مس کرمان نداشته است و فدراسیون محترم هندبال به خوبی می داند در این زمینه برای دوری افکار عمومی از حقیقت قیاسی مع الفارغ اتخاذ نموده است.

اعتراضات باشگاه مس هیچ ربطی به شکست برابر پرسپولیس ندارد

جوابیه فدراسیون هندبال از آنجا مورد سوال و نقد جدی است که حقایق در آن بازهم به شکلی برعکس انعکاس یافته است، در حالی این فدراسیون اعتراضات تیم مس کرمان را ناشی از باخت این تیم به پرسپولیس می داند و پس از این مسابقه بیان شده است که باشگاه مس کرمان درست از روز بعد از بازی اول خود برابر پاس قم در دور نهایی مسابقات لیگ برتر و قبل از انجام بازی برابر ذوب آهن بیانه ها و اعتراضات خود را به صراحت در رابطه با اتفاقات اتفاق افتاده در لیگ برتر برای خود عنوان نمود. تمامی این موضوعات با تاریخ معین برروی سایت باشگاه مس کرمان وجود دارد و اعتراضات باشگاه مس هیچ ربطی به شکست برابر پرسپولیس نداشت چراکه باشگاه مس از خیلی قبل تر از این بازی متوجه شده بود در بیرون از زمین چاهی برای منحرف کردن راستا هندبال مس کرمان کنده شده است.

باشگاه مس مطابق نامه فدراسیون هندبال هنوز هم معتقد است که بازی های دور نهایی لیگ برتر تا قبل از آغاز سال جدید برگزار شود و این اتفاق با همه مسائل روزهای اخیر نیز قابل انجام بود اگر فدراسیون هندبال رفتاری منطقی و به دور از شائبه را در پیش می گرفت، مسلماً قرار دادن سه بازی بسیار سنگین به فاصله کمتر از 40 ساعت برای تیم هندبال مس کرمان در راستای برآورده کردن خاتمه مسابقات در پیش از سال نبوده است و امکان خیلی بهتری برای برنامه ریزی این سه بازی وجود داشت اما از آنجا که تفکر فدراسیون بر مبنایی دیگر واقع شده است در این زمینه نیز نوعی بی منطقی در رفتار و برنامه فدراسیون هندبال به وضوح به چشم می خورد.

مسلماً اگر فدراسیون هندبال تنها کمی به اشعار و صحبت های قشنگ ابتدای جوابیه خود مبنی بر مشی پهلوانی و عدالت و جوانمردی تکیه داشت نه تنها این همه اتفاقات به یکباره بر سر تیم هندبال مس نازل نمی شد بلکه همانند همواره تیم هندبال مس کرمان در زمین مسابقه توان خود را نشان می داد و تا این حد درگیر مسائل بیرون از زمین که در بازه زمانی بسیار کوتاه مدت بر سر خود دید نمی شد.

تکذیب درخواست مس کرمان برای برگزاری مسابقه در 22 بهمن

در آخر اینکه فدراسیون در بخش دیگری از نامه منتشر شده خود مدعی است که باشگاه مس کرمان به دنبال برگزاری مسابقه معوقه خود در روز 22 بهمن بوده است که بیان این مطلب از سوی فدراسیون به نقل از باشگاه مس کذب محض می باشد و باشگاه مس کرمان هیچ زمان چنین درخواستی نداشته است چرا که این باشگاه به خوبی ارزش و منزلت این روز ملی را می داند و بسیار خوب می داند که امکان برگزاری مسابقه در چنین روز بزرگی فراهم نیست!

به هر حال این آخرین جوابیه باشگاه مس کرمان به اتفاقات اخیر می باشد و قضاوت را به مردم و اهالی فن می سپارد و تاریخ فراموش نخواهد کرد فدراسیون هندبال به چه شکل تیم هندبال این باشگاه را به عنوان نماینده جمهوری اسلامی ایران در مسابقات باشگاه های آسیا آماده کرد و این تیم را با چه شرایط روحی و جسمی روانه بازی برابر حریفانی از کشورهای دیگر در این مسابقات کرد.

در متن جوابیه علاوه بر مسائل طرح شده این موضوع از سوی باشگاه مس که در آرشیو هندبال سایت باشگاه مس کرمان موجود است، بعضی نامه های ارسال شده از سوی این باشگاه در روزهای اخیر به فدراسیون در این باره را مشاهده می کنید.

منبع: خبرگزاری مهر

به "جوابیه باشگاه مس کرمان به بیانیه فدراسیون هندبال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جوابیه باشگاه مس کرمان به بیانیه فدراسیون هندبال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید