بر خلاف تصور عامه، آمار نزاع در خوزستان پایین است

به گزارش ابزار ایرانی، خبرنگاران/خوزستان مدیرکل پزشکی قانونی خوزستان گفت: بر خلاف تصور عامه، آمار نزاع در خوزستان پایین است و استان خوزستان دارای رتبه 28 کشور در آمار نزاع است.

بر خلاف تصور عامه، آمار نزاع در خوزستان پایین است

دکتر فرزاد حسینی با اشاره به فعالیت های پزشکی قانونی در خوزستان، اظهار کرد: سال گذشته حدود 73 هزار مورد، معاینات بالینی در خوزستان اجرا شده است که درصد زیادی از این معاینات، مربوط به مصدومان تصادفات و تعدادی مربوط به مصدومان نزاع و حوادث مختلف بوده است.

به گزارش ابزار ایرانی، وی اضافه نمود: بر خلاف تصور عامه، آنالیز اجساد 5 تا 10 درصد حجم کار پزشکی قانونی خوزستان را تشکیل می دهد. 80 درصد حجم کار را معاینات و مابقی را بخش آزمایشگاهی تشکیل می دهد.

مدیرکل پزشکی قانونی خوزستان با اشاره به شرایط خاص خوزستان و زیاد بودن بعضی حوادث در استان گفت: به طور مثال با توجه به گرمای خوزستان و زیاد بودن آب های سطحی، فوتی های غرق شدگی در استان خوزستان زیاد است. آمار فوتی های ناشی از برق گرفتگی نیز در استان خوزستان همین شرایط را دارد.

حسینی ادامه داد: برخلاف تصور عامه، آمار نزاع در خوزستان پایین است و استان خوزستان دارای رتبه 28 کشور در آمار نزاع است. در آمار مصدومان تصادفات نیز در کشور رتبه 26 را داریم.

وی با اشاره به تاثیر شیوع کرونا در بعضی حوادث و فعالیت های پزشکی قانونی، اعلام کرد: مصدومان تصادفات در استان خوزستان از 18 هزار و 500 نفر در سال 98 به 14 هزار و 500 نفر در سال 99 رسید یعنی حدود 21 درصد کاهش یافت. معاینات بالینی نیز حدود 9 درصد و حتی فوتی های ناشی از غرق شدگی نیز 10.5 درصد کاهش یافته است.

حسینی اضافه نمود: کسانی که به سوی پزشکی قانونی می آیند حال خوبی ندارند و دچار مسئله ای شده یا عزیزی را از دست داده اند. خدمات پزشکی قانونی منوط به معاینه و آزمایش است و با وجود دورکاری بعضی ادارات، همکاران ما به صورت مستمر در حال ارائه خدمت هستند.

وی که در یک برنامه تلویزیونی صحبت می کرد، گفت: با توجه به شرایط شیوع کرونا از مراجعه کنندگان می خواهیم که تنها یک نفر همراه مصدومان باشد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "بر خلاف تصور عامه، آمار نزاع در خوزستان پایین است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بر خلاف تصور عامه، آمار نزاع در خوزستان پایین است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید