ببینید ، روش درست گذاشتن پا روی پدال خودرو که نمی دانستید

به گزارش ابزار ایرانی، پدال خودرو یکی از ملموس ترین اجزای خودرو است که هرکسی با آن آشنایی دارد، با این حال خیلی از رانندگان هنگام رانندگی از شیوه درست قرارگیری پا روی پدال اطلاعی ندارند. روش درست گذاشتن پا روی پدال خودرو را در ویدئو زیر ببینید.

ببینید ، روش درست گذاشتن پا روی پدال خودرو که نمی دانستید

به گزارش ابزار ایرانی، صندلی نباید خیلی عقب باشد که هنگام گرفتن کلاج پای چپ شما کشیده گردد و زانوی شما هیچ خمی نداشته باشد و نه آنقدر جلو باشید که زانو شما به داشبورد ماشین برسد چون در این حالت وقتی می خواهید پنجه پای خود را از روی پدال گاز برداشته و روی پدال ترمز قرار بدهید پایتان به بغل پدال ترمز گیر خواهد نمود و می تواند خطرناک باشد.

برای گاز دادن باید پنجه پای راست را روی پدال گاز گذاشت سپس با فکر و به مقدار احتیاج فشار داد و از ضربه زدن خودداری کرد. بعلاوه هنگام توقف کردن احتیاجی به پدال گاز نداریم.

برای ترمز زدن ابتدا باید پاشنه پای راست را ما بین پدال گاز وترمز قرار داد تا هنگام ترمز به صورت برف پاک کن عمل بکند تا از ضربه زدن جلوگیری گردد.

برای کلاج گرفتن باید پنجه پای چپ را روی پدال کلاج قرار داد و هنگام گرفتن به صورت یکضرب و بدون وقفه گرفت و هنگام بالا آوردن در حرکت اولیه با کنترل و هنگام تعویض دنده ها به صورت نرم و آرام بالا می آوریم.

منبع: همشهری آنلاین

به "ببینید ، روش درست گذاشتن پا روی پدال خودرو که نمی دانستید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ببینید ، روش درست گذاشتن پا روی پدال خودرو که نمی دانستید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید