احداث مرکز تجارت جهانی ری فورت در جنوب شهر تهران ، اراضی ناسازگار احیا می شوند

به گزارش ابزار ایرانی، شهردار منطقه 15 تهران گفت: پروژه مرکز تجارت جهانی ری فورت در راستای تامین زیرساخت های منطقه و با رویکرد بازآفرینی محور فداییان اسلام با موافقت کمیسیون ماده 5 در منطقه 15 اجرا می گردد.

احداث مرکز تجارت جهانی ری فورت در جنوب شهر تهران ، اراضی ناسازگار احیا می شوند

به گزارش ابزار ایرانی، وحیدرضا محمدی شهردار منطقه 15 تهران با اعلام این خبر گفت: پروژه محرک توسعه در زمینی به مساحت 14 هزار مترمربع در محله کیانشهر با 150 هزار مترمربع زیر بنا 11 طبقه ای بوده و با طراحی ویژه و دسترسی های مطلوب، در دو بخش شمالی و جنوبی شامل مراکز خرید، دفاتر اداری، واحدهای تجاری، هتل پنج ستاره، مراکز تفریحی فرهنگی مانند شهربازی، باغ کتاب، سینما، باغ وحش مینیاتوری، نمایشگاه خودروهای کلاسیک، پارکینگ طبقاتی و ... خواهد بود و اکنون در مرحله ابتدایی فرایند صدور پروانه قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه، این پروژه توسط کمیسیون ماده پنج از تمام جهات آنالیز و به تصویب رسیده است، گفت: بهره گیری از اراضی بلااستفاده و ناسازگار با محیط شهری برای توسعه گردشگری و سرزندگی اجتماعی و افزایش حس امنیت ساکنان محله و تقویت حس تعلق آنها از مهم ترین مزیت های احداث این پروژه است.

محمدی اضافه نمود: این مجموعه را می توان ابزاری قدرتمند برای بهبود شرایط مالی در منطقه دانست که به ایجاد هزار و 500 فرصت شغلی جدید، جذب گردشگران داخلی و خارجی، رشد مالی و نیز توسعه و تسهیل فضای نوین کسب و کار برای شهروندان منطقه یاری می نماید.

جلسه کمیسیون ماده پنج شهر تهران به تازگی به ریاست پیروز حناچی شهردار تهران با حضور محسن هاشمی رئیس شورای اسلامی شـهر تهران، عبدالرضا گلپایگانی معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران و علی اشراقی رئیس دبیرخانه کمیسیون ماده پنج تشکیل و در آن با احداث پروژه محرک توسعه در منطقه 15 شهرداری موافقت شده است.

علی اشراقی رئیس دبیرخانه کمیسیون ماده پنج در این باره گفت: در این جلسه با طرح احداث مجتمعی با کاربری تجاری، اداری، درمانی، ورزشی، تفریحی، فرهنگی و هنری، دارای هتل، بازار صنایع دستی و پارکینگ طبقاتی در 11 طبقه و در زمینی به مساحت 14000 مترمربع در ناحیه 3 شهرداری منطقه 15، در محله کیانشهر شمالی موافقت شد.

اشراقی اضافه نمود: در حال حاضر اراضی اطراف پروژه مذکور به صورت قطعات درشت دانه است که عمدتاً با کاربری حمل و نقل و انبارداری مورد استفاده و بهره برداری قرار گرفته است؛ احداث این پروژه می تواند یاری شایانی به ارتقای شرایط اجتماعی و مالی منطقه 15 کند و به عنوان پروژه محرک توسعه در جنوب شهر تهران سبب ارتقای کیفی این منطقه گردد.

رئیس دبیرخانه کمیسیون ماده پنج اعلام کرد: از لحاظ جغرافیایی این پروژه در محور فدائیان اسلام واقع شده است و به بزرگراه بعثت-شمال و آزادگان-جنوب دسترسی دارد.

وی گفت: قرار شد در این طرح علاوه بر تأمین پارکینگ مورد احتیاج واحدهای پروژه، 50 درصد مازاد پارکینگ به عنوان پارکینگ عمومی مورد استفاده قرار گیرد و به منظور تسهیل ارتباط دو قسمت شمالی و جنوبی پروژه، احداث پل های ارتباطی با حداقل ارتفاع 10 متر از روی گذر با رعایت ضوابط حقوقی و شهرسازی بلامانع باشد.

اشرقی اضافه نمود: همچنین قرار شد فضای سبز مناسب در همجواری پروژه تأمین شده و تأییدات ترافیکی اخذ و طرح معماری مجموعه به تأیید حوزه معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران برسد.

منبع: همشهری آنلاین

به "احداث مرکز تجارت جهانی ری فورت در جنوب شهر تهران ، اراضی ناسازگار احیا می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احداث مرکز تجارت جهانی ری فورت در جنوب شهر تهران ، اراضی ناسازگار احیا می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید