8 حقیقت جالب در خصوص کشور رومانی

به گزارش ابزار ایرانی، آشنایی با حقایق جالب رومانی

بسیاری از ما وقتی نام کشور رومانی را می شنویم قبل از هرچیز به یادِ دراکولا و قلعه های افسانه ای و اسرارآمیزش می افتیم. با این حال، مردم رومانی دوست دارند شما به عنوان جهانگرد با رومانیِ واقعی آشنا شوید و بدانید که تنها علت معروفیت و جذابیت این کشور داستان دراکولا نیست! در این مطلب قصد داریم در خصوص حقایق جالب رومانی صحبت کنیم و دانستنی های جالب در خصوص این کشور اروپایی را با شما در میان بگذاریم. این حقایق از اطلاعات تاریخی و جغرافیایی تا اطلاعات جالب در خصوص دیدنی های این کشور متغیر هستند. در ادامه با خبرنگاران همراه باشید.

8 حقیقت جالب در خصوص کشور رومانی

1- دلتای دانوب، بِکرترین دلتای اروپا

دلتا در جغرافی به زمین مثلثی شکلی گفته می گردد که در دهانه رود یا دریا شکل می گیرد و از اهمیت و ارزش بالایی برخوردار است. دلتای دانوب در شرق این کشور واقع شده است و با چهار ساعت رانندگی از بخارست، مرکز رومانی می توان به آن دسترسی پیدا کرد. یکی از حقایق جالب در خصوص رومانی این است که این دلتا دومین دلتای بزرگ اروپا و برترین و سالم ترین دلتا در کل قاره اروپا به شمار میرود. در این منطقه جغرافیایی بیش از 30 گونه پرنده و 160 گونه ماهی وجود دارد و از این نظر بهشتی برای پرنده نگری و عاشقان طبیهت و حیات وحش محسوب می گردد. نکته جالب این که منطق دلتای دانوب یکی از برترین مکان ها در اروپا است که هنوز اسب های وحشی در آن جا زندگی می نمایند. اگر در سفر به رومانی به دلتای دانوب سفر کردید می توانید از فرصت بهره ببرید و برترین و خوشمزه ترین غذاهای دریایی و ماهی های تازه کشور را هم امتحان کنید.

2- دومین یخچال زیرزمینی بزرگِ اروپا

یکی از حقایق جالب در خصوص رومانی وجودِ دومین یخچال بزرگ زیرزمینی در اروپاست که در این کشور و در کوهستان های چشم نواز آپوسنی واقع شده است. غار Scărișoara در ارتفاع 1165 متری کوهستان های آپوسنی قرار گرفته و محل قرارگیری یکی از بزرگ ترین یخچال های طبیعی اروپا هستند. این پدیده طبیعی شگفت انگیز بیش از 3000 سال عمر دارند و با حجم 75000 متر مکعب یخ، دومین یخچال بزرگ زیرزمینی در اروپا به حساب می آیند. برترین زمان برای بازدید از این یخچال طبیعی تابستان است که شما را به یکباره از گرما و هوای داغ تابستان به درون غاری خنک و سرد می برد و غافلگیرتان می نماید.

آدرس: Glacier Cave Scarisoara, Peştera Gheţarul de la Scărişoara

3- آتشفشان های فعال زیادی در رومانی وجود دارند!

البته، قبل از هرچیز باید بگوییم که ارتفاع این آتشفشان ها تنها حدود 6 متر هستند و فوران آتش و گدازه ندارند. اما این گِل فِشان ها بسیار فتوژنیک هستند و تصاویر فوق العاده ای می توانید در آن جا ثبت کنید. پیشنهاد می کنیم هنگام غروب آفتاب به دیدنی این گل فشان ها بروید. زیرا در این زمان سطح گلی، آب و حباب های گل نور خورشید را منعکس می نمایند و تصویری به غایت زیبا و نفس گیر به وجود می آورند.

60 هکتار منطقه حفاظت شده گیاهشناسی و زمین شناسی از اهمیت و جایگاه منحصر به فردی در اروپا برخوردار هستند و به دو بخش تقسیم می شوند: Pâclele Mari و Pâclele Mici. برای این که از این گل فشان های مجذوب کننده دیدن کنید باید به شهرستان بوزائو بروید. این دهانه های آتشفشانی در 22 کیلومتری شهر بوزائو و 122 کیلومتری بخارست، مرکز رومانی قرار گرفته است.

  • آدرس: Vulcanii Noroioși Pâclele Mari

4- در معدن نمک سالینا توردا یک پارک تفریحی-موضوعی واقع شده است!

معدن نمک سالینا توردا در قرن 17 بسیار فعال بوده است، اما امروزه دیگر تعطیل شده و بیشتر جنبه تفریحی و گردشگری دارد. در این معدن قدیمی که 120 متر زیر زمین قرار گرفته یک پارک موضوعی تفریحی مجذوب کننده ساخته شده است که گردشگران زیادی را به سمت خود جذب می نماید. در این پارک موضوعی تفریح های مفرحی مثل سالن بولینگ، چرخ و فلک و یک آمفی تئاتر واقع شده است که در طول سال میزبان کنسرت ها و برنامه های متعددی است. در بخشی از این معدن امکان قایقرانی پدالی و پارویی هم برای بازدیدنمایندگان وجود دارد.

اما می دانید مهم ترین فایده بازدید از این معدن نمک چیست؟ با سپری کردن چند ساعت در یک معدن نمک می توانید با استنشاق نمک های معدنی، ریه ها و شش هایتان را تقویت کنید، انرژی های منفی را از خود دور کنید و از مزایای سلامتی و تندرستی این فضا بهره مند شوید.

  • آدرس: Strada Salinelor 54, Turda, Romania

5- رنگارنگ ترین گورستان جهان در رومانی قرار گرفته است!

یکی دیگر از حقایق جالب در خصوص رومانی وجودِ رنگارنگ ترین و شادترین گورستان جهان در این کشور است. گورستان مری در Săpânța، استان ماراماروس قرار گرفته و رنگارنگ ترین قبرستان جهان به شمار میرود. داستان شکل گیری این گورستان از ذوق و خلاقیت یک هنرمند محلی آغاز شد: یک روز هنرمندی به نام یوآن پاتراس سعی کرد صلیبی چوبی و رنگارنگ بسازد که روی آن با نقاشی ها و اشعار مختلفی راجع به زندگی فرد متوفی بسازد.

شاید بازدید از یک گورستان، جاذبه گردشگری عجیبی به نظر برسد. اما گورستان مری با تمام گورستان های جهان تفاوت دارد! اما پیشنهاد می کنیم حتما در سفر به رومانی از این گورستان خاص و منحصر به فرد هم دیدن کنید و در حین قدم زدن با دقت روی صلیب های رنگی را دیدن کنید. رنگ های استفاده شده روی صلیب ها هر کدام نماد و سمبل یک مفهوم هستند: سبز به معنای زندگی، زرد نماینده باروری، قرمز به معنای عشق و محبت و سیاه نماینده و سمبل مرگ است.

  • آدرس: Săpânța 437305, Romania

6- طولانی ترین پل اروپا روزگاری در رومانی قرار داشت!

پل Anghel Saligny زمانی که در سال 1895 ساخته شد بلندترین و طولانی ترین پل در اروپا و دومین پل بلند در سرتاسر جهان به حساب می آمد. این پل ریلی که بر فراز رودخانه دانوب کشیده شده است یک اثر و بنای ملی به شمار میرود و با دو مجسمه سرباز برنزی آراسته شده است. جالب است بدانید که در روز افتتاحیه این پل، معمار سازنده برای آن که مستحکم بودن پل را نشان بدهد همراه با تیم مهندس ها داخل یک قایق زیر پل ایستادند و بعد 15 لوکوموتیو با سرعت 80 کیلومتر در ساعت از روی پل و بالای سر این افراد عبور کردند. این پل اگرچه امروزه دیگر بلندترین پل اروپا نیست، اما هنوز هم یکی از جاذبه های گردشگری رومانی محسوب می گردد.

7- نسخه دوم طاق نصرتِ پاریس در بخارست واقع شده است!

طاق نصرت پاریس یکی از مشهورترین جاذبه های گردشگری این شهر به شمار میرود و به سمبل و نماد این شهر تبدیل شده است. یکی از حقایق جالب در خصوص رومانی این است که نسخه دومی از این بنا در شهر بخارست رومانی قرار گرفته است. طاق نصرت بخارست در سال 1936 و به مناسبت حضور رومانی در جنگ جهانی دوم ساخته شده است. این بنا با 27 متر ارتفاع درست شبیه به طاق نصرت پاریس که در انتهای خیابان شانزه لیزه واقع شده است ساخته شده است. طاق نصرت بخارست با سنگ های مرمر پوشیده شده است و نقاشی ها و حکاکی های بسیار زیبایی به وسیله برترین هنرمندان روی آن نقش بسته است.

8- 7 میراث جهانی یونسکو در رومانی قرار گرفته اند!

کشور رومانی از نظر تاریخی هم ارزش بالایی دارد و در واقع، 7 مورد از بناها و جاذبه های تاریخی این کشور در لیست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده اند. روستاهایی که در ترانسیلوانیا قرار دارند و با استحکامات نظامی احاطه شده اند؛ بخش قدیمی و تاریخی شهر سیگیشوآرا؛ ویرانه های Sarmizegetusa Regia، مرکز سابق داسیه در کوهستان های اورشتیه؛ صومعه هورزو؛ کلیساهای چوبی مارامورس؛ کلیساهای نقاشی شده مولداوی و صد البته منطقه دلتای دانوب! به این ترتیب با سفر به کشور رومانی می توانید از 7 میراث جهانی یونسکو که از اهمیت و ارزش بسیار بالایی برخوردارند دیدن کنید.

منبع: theculturetrip.com

منبع: الی گشت

به "8 حقیقت جالب در خصوص کشور رومانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "8 حقیقت جالب در خصوص کشور رومانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید