5 کاری که در سفر به دبی باید انجام داد

به گزارش ابزار ایرانی، 5 کاری که حتما باید در سفر به دبی انجام دهید!

دبی را می توان یکی از شهرهای محبوب برای سرگرمی دانست که هر ساله مقصد سفر و سرگرمی افراد زیادی از سرتاسر دنیا می باشد. این شهر با وجود این که قدمت زیادی ندارد اما توانسته تا خود را به یکی از شهرهای مدرن دنیا تبدیل کند و به وسیله سازه های بشری خود را به دنیایان بشناساند. می توان دبی را مهم ترین شهر امارات متحده عربی دانست، چرا که جاذبه های گردشگری و سرگرمیی متعدد آن بسیار خاص و متفاوت بوده و محبوبیتی بسیار در دنیا پیدا نموده است. این شهر به میزان ای جاذبه مجذوب کننده و دیدنی دارد که در یک سفر نمی توان از همه آن ها لذت برد. در اینجا تنها 5 کاری که حتما باید در سفر دبی انجام دهید را آورده ایم.

5 کاری که در سفر به دبی باید انجام داد

بازدید از برج خلیفه

مشهورترین جاذبه این شهر را می توان مرتبط با برج خلیفه دانست. این برج که به علت ارتفاع زیاد خود توانسته نام بلندترین دست سازه بشری را از برج سی ان تورنتو برباید، در این شهر قد برافراشته است. درون این برج سرگرمیات متعددی برای هر نوع سلیقه ای وجود دارد. از آکواریوم این برج گرفته تا مراکز خرید و رستوران هایی که هر کدام مجذوب کنندهیت منحصر به فرد خود را دارند. پس از بازدید از تمام طبقات این برج خوب است تا به بالاترین طبقه آن بروید و چشم اندازی زیبا از این شهر کویری داشته باشید.

در کنار این برج زیبا فواره ای واقع شده است که بعدازظهرها از ساعت 6 هر نیم ساعت یکبار برای گردشگر ها پایکوبی نور و فواره را به نمایش می گذارد. این فواره با مهندسی خارق العاده خود توانسته شهرتی دنیای برای خود دست و پا کند.

گشت زدن در دبی مال

در نزدیکی این فواره بزرگ ترین مرکز خرید دنیا یعنی دبی مال واقع شده است، که بازدید از آن را به هیچ عنوان از دست ندهید. اگر در پی اجناس مارک آمریکایی و اروپایی هستید، اما تنها می توانید به دبی سفر کنید پس حتما به دبی مال بروید و از مغازه های لوکس و اورجینال آن تماشا کنید. در این مجموعه می توانید شاهد نمایندگی های متعددی از برندهای معروف دنیا هم چون اپل باشید. بعلاوه می توانید در این مجموعه بزرگ از کافه و رستوران های خاصش لذت ببرید.

دبی مقصد گردشگری مهمی برای بیشتر مسافران ایرانی می باشد. به طوری که بلیط هواپیما دبی، پر فروش ترین بلیط چندین سال اخیر بوده است.

آکواریوم دبی، بزرگترین اکواریوم دنیا!

یکی دیگر از عجایب این مجموعه بزرگ حضور آکواریوم بزرگ آن واقع در دبی مال است. این آکواریوم 33 هزار موجود زنده دریایی را در خود جای داده است؛ که شامل 85 گونه دریایی است. به عنوان مثال در این اکواریوم 400 کوسه نگهداری می گردد. نحوه ساخت منحصر به فرد تونل این اکواریوم که زاویه 270 درجه دارد موجب شده است تا تجربه ای بی نظیر از دنیای زیر آب داشته باشید. این آکواریوم اکوسیستم دریایی برای پنگوئن ها را نیز در دل خود جای داده است. جنگل های صخره ای و سیستم اتوماتیک روشنایی که بسته به روشنایی روز تغییر می نماید از جاذبه های این آکواریوم بزرگ محسوب می گردد.

خرید در مرکز خرید امارات!

اگر هنوز احتیاج دارید تا خرید کنید می توانید به مجموعه خرید دیگر این شهر یعنی امارت، اسکی و اسنوبورد بروید. این مرکز علاوه بر برخورداری از مغازه های برندهای لوکس و معتبر دنیا هم چون زارا، از محوطه های سرگرمیی فراوانی نیز برخوردار است. می توانید در دل کویر دبی به اسکی، سورتمه و فعالیت های زمستانی مشغول شوید. بعلاوه می توانید از محوطه های بازی مثل بولینگ برای بزرگسالان و محوطه بازی مخصوص بچه ها بهره ببرید. و در نهایت می توانید از رستوران های این مجموعه بزرگ برای لذت بردن از یک وعده غذایی با انواع غذاهای بین المللی بهره ببرید.

سرگرمی در پارک آبی وایلد ودی

یکی دیگر از جاذبه های مجذوب کننده و عجیب شهر کویری دبی پارک آبی وایلد ودی است. این پارک بزرگ آبی که تمیزی آن شما را شگفت زده می نماید یکی از لذت بخش ترین تجربه های سفر به دبی خواهد بود.. بعلاوه می توانید به وسیله این پارک از گرمای دبی فرار کنید. در جای جای این پارک آبی غریق نجات ها و نگهبان ها ایستاده اند و هیچ خطری شما و بچه هاتان را تهدید نخواهد کرد. این پارک مکان بسیار مناسبی برای خانواده ها به خصوص خانواده هایی است که همراه با بچه ها خود سفر نموده اند. اگر به این پارک رفتید حتما از سقوط مرگ آن بهره ببرید. سقوط مرگ این امکان را به شما می دهد که با زاویه 90 درجه به پایین سقوط کنید.علاوه بر این پارک می توانید از پارک آبی اتلانتیس نیز تماشا کنید و هیجان وسایل و سرسره های متعدد این پارک را نیز بچشید.

شاید بتوان مجذوب کننده ترین منطقه دبی را مدینه جمیرا دانست. این منطقه که بناهایی به سبک بوتیک را در خود دارد منطقه ای ساحلی و زیبا می باشد که در آن می توانید انواع سرگرمیات مربوط به دوران تاریخی عرب را تجربه کنید. ساختمان های این منطقه بر روی آب قرار دارند و ساحل های خصوصی این شهرک مکان مجذوب کنندهی برای پیاده روی عصرگاهی خواهد بود. در این شهرک سالن های متعددی برای برگزاری همایش ها و جشن ها و.. وجود دارد. این شهر که معماری مشابهی با ونیز ایتالیا دارد از باشگاه های بدنسازی به شیوه کهن بهره برده است. بعلاوه این شهرک در نزدیکی فرودگاه و شهر رسانه و شهر اینترنت و دبی مارینا قرار گرفته است.

یکی از کارهایی که حتما باید در دبی انجام دهید رفتن به شهر شبیه سازی پرواز است. در این شهر می توانید با انواع هواپیماها به صورت شبیه سازی شده و کاملا طبیعی تجربه پرواز خود را داشته باشید. هم چنین می توانید به آی فلای بروید و تجربه سقوط و معلق بودن در هوا را داشته باشید. این دو مرکز از جمله جالب توجه ترین مراکز دبی به شمار می روند.

اما اگر دوست دارید تا کمی با تاریخ و فرهنگ این شهر آشنا شوید به شما پیشنهاد می کنیم تا به محله قدیمی دبی بروید و از کوچه های تنگ و باریک این شهر تماشا کنید. این محله که در کنار رودخانه دبی واقع شده است محلی برای پا گذاشتن در دل تاریخ این شهر قدیمی - نو است.

در نهایت این که از کدام جاذبه های این شهر تماشا کنید کاملا به سلیقه شخصی شما و مقدار هزینه ای که میخواهید انجام دهید دارد. اما خب اغلب سرگرمیاتی که در شهرهای مدرن وجود دارند هزینه بالایی احتیاج به همراه دارند پس بهتر است تا قبل از سفر به دبی مقدار هزینه قابل توجهی را همراه داشته باشید. چرا که تجربه همه این جاذبه ها درخور توجه اند و نمی توان از هیچکدام از آن ها به راحتی گذشت.

پیشنهاد ما به شما این می باشد که قبل از هرکاری بازدید از برج خلیفه و فواره دبی، مرکز خرید دبی مال، اکواریوم، جمیرا و مرکز شبیه سازی است.

منبع: طاهاگشت

به "5 کاری که در سفر به دبی باید انجام داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "5 کاری که در سفر به دبی باید انجام داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید